متاسفانه یا خوشبختانه در ایران قوانین خاصی بر واردات خودرو حاکم است که گویا اخیرا تغییر نیز کرده است. پیش از قانون جدید که ورود خودروهای بالای یکصد هزار دلار را ممنوع کرده است طبق قانون واردات، خودروهای با حجم بالای 2500 سیسی ممنوع بود اما اکنون ارزش دلاری یک خودرو ملاک ورود یا عدم ورود آن میباشد. با موتوتل همراه باشید.
با این شرایط و علیرغم قانونهای سالهای گذشته، اولین خودرو فراری در سال 2012 وارد ایران شد. البته با اوضاعی که پس از انقلاب در ایران وجود داشت و تنشهای موجود، حضور جنگ و کم و کاستیهای فراوان در کشور، هیچکس به فکر واردات خودرو لوکس نبود چرا که کشور در برطرف کردن سادهترین نیازها نیز تا حدودی دچار مشکل بود. حتی خودروهای لوکسی هم که در داخل کشور وجود داشت به صورت قاچاق از ایران خارج شدند.
سرانجام در سال 2012 اولین فراریای که توانست از مبادی قانونی، وارد کشور بشود و پلاک ملی دریافت کند در خیابانهای تهران دیده شد. فراری 458 ایتالیا با برخی مجوزهای خاص پس از 14 ماه انتظار توانست از دبی وارد کشور شده و سپس پلاک ملی شود. ۴۵۸ ایتالیا دارای یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 4499 سیسی برگرفته از یک طراحی مشترک فراری/ مازراتی، با توان 570 اسب بخار در 9000 دور بر دقیقه و گشتاور 540 نیوتن متر در 6000 دور بر دقیقه، با دسترسی 80 درصد گشتاور در 3250 دور بر دقیقه بود. این پیشرانه برای اولین بار در خودروهای شهری موتور وسط فراری، از تزریق مستقیم سوخت استفاده میکرد.
این فراری تا به امروز نزدیک 6 هزار کیلومتر مسافت پیموده است. یک فراری 485 دیگر مدل اسپایدر نیز در تبریز با ملاک منطقهای وجود دارد. اسپایدری که حجم موتورش 4.5 لیتر، قدرت موتورش 560 اسب بخار و شتاب صفر تا صد آن 3.4 است.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.