فورد فیستا ST 2017 در دو مدل پنج در و سه در با پیشرانههای جدید عرضه خواهد شد اما در این مدل هم قابلیت حضور جعبه دندهی اتوماتیک وجود نخواهد داشت. با موتوتل همراه باشید.
برترین اتومبیل هاچبک زیبا و در عین حال هیجانانگیز در بازار خودرو مدل پیشین فورد فیستا بود اما فورد فیستا ST 2017 تفاوتهای بسیاری با نسل مدل قبلی خود دارد و امکانات جدیدتر و متفاوتتری را ارائه میدهد. نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین بار میزبان این مدل جدید از فورد فیستا بود و عموم مردم نیز به نظارهی آن پرداختند.
این اتومبیل جدید از پیشرانهای جدید استفاده میکند که حجمی معادل 1.5 لیتر دارد. پیشرانهای سه سیلندری که طراحی سه خطی به خود گرفته است و قابلیت استفاده از توربوشارژ را نیز دارد و توان خروجی آن هم معادل 197 اسب بخار و گشتاور خروجی 290 نیوتن بر متر میباشد. اگر بخواهیم این خودرو را در جایگاه مقایسه با مدل قبلیاش قرار دهیم باید بگوییم که مدل پیشین دارای پیشرانهای چهار سیلندری و توان خروجیای معادل 180 اسب بخار و گشتاور خروجی 240 نیوتن بر متری بود، که در این مدل جدید توان خروجی پیشرانهی جدید ۱۷ اسب بخار و ۵۰ نیوتنمتر بهبود یافته است؛ ولی میزان اوور بوست در هر دو مدل به یک اندازه است و قادر است به مدت بیست ثانیه، توان تولیدی پیشرانه را بهبود ببخشد.
مدل جدید از جعبه دندهی شش سرعتی دستی و طراحی محور محرک در قسمت جلویی بهره میبرد. از اطلاعاتی که هماکنون در اختیار عموم قرار گرفته است برمیآید که احتمال عرضهی نسخهای با جعبه دندهی اتوماتیک، بسیار پایین است اما شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت فورد فیستا ST 2017 برابر ۶.۷ ثانیه میباشد که با سرعت بیشتری نسبت به مدل پیشین فورد فیستا عمل میکند. هماکنون پیش بینی میشود که سوختی که پیشرانهی جدید مصرف میکند تا میزان زیادی پایینتر از سطح مصرف مدل پیشین خواهد بود. مدل فعلی فورد فیستا در هر صد کیلومتر ۶.۲ لیتر بنزین میسوزاند اما مدل جدید فورد فیستا ST 2017 در هر صد کیلومتر 5.2 لیتر سوخت استفاده خواهد کرد. با استفاده از تکنولوژی جدید غیرفعال کردن سیلندر اضافی در جهت کاهش مصرف سوخت پیشرانهی فورد فیستا ST 2017 نخستین پیشرانهی سه سیلندر در دنیا محسوب میشود.
فورد فیستا ST 2017دارای حالتهای مختلفی برای رانندگی است که با حالتی که راننده انتخاب میکند تفاوتهایی در نحوهی عملکرد تنظیمات کنترل پایداری، کالیبراسیون فرمان و پیشرانه بهوجود میآید. این سه حالت دارای عنوانهایی مثل پیست، معمولی، و اسپرت است و در هر یک از آنها حتی صدای خروجی اگزوز و صدای الکترونیکی مشابه اگزوز درون کابین نیز تا حدی عوض میشود. تکنولوژی دیگری که در فورد فیستا ST 2017 به کار رفته است کنترل گشتاور بهینه نام دارد که قابلیت کاهش دادن سرعت چرخ جلویی داخل پیچ را به راننده میدهد.
فورد فیستا اما با نقدهایی هم مواجه شده است که از بزرگترین آنها میتوان به عرضهی این اتومبیل تنها به صورت سه در که در بعضی کشورهای اروپایی رخ میدهد، اشاره کرد. در ادامه باید بگوییم که طبق اعلام شرکت فورد، فورد فیستا ST 2017 در همهی کشورهای اروپایی و نیز استرالیا به صورت دو مدل پنج در و سه در وارد بازار خواهد شد. حال اتومبیلی کاربردیتر از فورد با در نظر گرفتن این شرایط عرضه و فروش وارد بازر خواهد شد. ظاهر و طراحی این اتومبیل در قسمت جلویی، پنجرهای با طراحی جدید دارد و چرخها در فورد فیستا ST 2017 دارای رینگهایی 18 اینچی هستند همچنین نوع رنگ بدنه نیز تغییراتی دارد. از اطلاعاتی که از تصاویر برمیآید نوعی رنگ آبی به نام رنگ آبی مایع برای این مدل جدید قابل سفارش خواهد بود. سانروف یا سقف پانورامیک یکی دیگر از امکانات در فورد فیستا ST 2017 میباشد.
در کابین فورد فیستا ST 2017 نمایشگری 8 اینچی به عنوان مالتی مدیا استفاده شده است که دارای رابط کاربری سینک 3، کارپلی اپل، و اندروید آوتو میباشد. صندلیهای اسپرت ریکارو و غربیلک فرمان با انتهای صاف دی شکل به نمای داخلی کابین فورد فیستا ST 2017 ظاهری زیبا و هیجانانگیز داده است. از اطلاعاتی که از تصاویر برمیآید خریداران قادر خواهند بود شاهد سیستم تهویهی مطبوع دوکاناله، گرمکن صندلیهای جلو و سیستم صوتی Bang & Olufsen در این مدل باشند.
هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضهی نسل جدید فورد فیستا ST منتشر نشده است.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.