در ماههای اخیر که برخورد دو قطار ذهنیتها را بهخود معطوف ساخته و حتی باعث استیضاح وزیر راه وشهرسازی شده، آمارها نشانگر این واقعیت هستند که وضع جادهها بسیار خطرناکتر از سایر مسیرهای حمل و نقل میباشد. با موتوتل همراه باشید.
اگرچه از ده سال پیش آمار تلفات جادهای ایران رو به کاهش رفته، اما هنوز هم میزان بالای تصادفات نشانگر این موضوع است که فاصلهی زیادی تا استانداردهای جهانی داریم.
به منظور کاهش میزان تخلفات و حوادث رانندگی، اقداماتی از قبیل افزایش تعداد دوربینهای نظارتی، بالابردن حضور نیروهای پلیس در جادهها، کاهش نقاط خطرناک در محورهای مواصلاتی و تلاش برای بهبود کیفیت خودروها در سطح کشور صورت گرفته که بسیار موفق هم عمل کرده اما از طرفی شرایط خطرناک جادهها هنوز هم منجر به تصادفات بسیاری میشود.
سردار محمدحسین حمیدی – فرمانده پلیس راه کشور – میگوید که در 10 ماه اول امسال 5407 نفر بر اثر تصادفات جادهای کشته شدهاند که این رقم در مقایسه با تلفات دیگر عرصههای حملونقل بسیار بالاست. این میزان در مقایسه با سوانح ریلی بیشتر از صد برابر اعلام شده.
بررسیها نشان میدهد که واژگونی خودرو مهمترین عامل تلفات جادهایست. آنطور که فرمانده پلیس راه میگوید 40 درصد سوانح رانندگی بر اثر واژگونی خودروها بوده که باعث شده در 10 ماه اول سال که بیشتر از 45 هزار تصادف ثبت شده، حدود 16800 تصادف مربوط به واژگونی خودروها بوده و 1854 نفر از فوت شدگان در تصادفات جادهای بخاطر واژگونی خودرو فوت کردهاند.
آمارها نشان میدهد که استانهای اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و سمنان بیشترین تصادفات مربوط به واژگونی را داشتهاند. با نزدیک شدن عید نوروز احتمال افزایش خطر در این شهرها وجود دارد و باید شرایط ایمنی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.