هفتهی گذشته کمپانی پورشه از خودروی توربو S ای-هیبرید 2018 خود رونمایی کرد. این سدان پلاگین لوکس به یک پیشرانهی پرقدرت 8 سیلندر تجهیز شده که با سیستم الکتریکیای مانند هایپر خودروی 918 اسپایدر همراه شده است. با موتوتل همراه باشید.
کمپانی پورشه برای نخستین بار باهدف ساخت یک تیپ ردهبالای جدید در تولیدات خود از ترکیب سری معروف توربوی خود که با نام E-Hybrid شهرت یافته بود استفاده کرد. علاوه بر این نخستین بار است که پورشه از یک خودروی هیبرید برای تیپ ردهبالا و به عنوان پرچمدار خود بهره میبرد.
قدرت مورد نیاز پورشه پانامرا توربوی اس ای هیبرید توسط یک موتور 8 سیلندر با حجم 4 لیتر به همراه یک موتور الکتریکی تامین میشود. این ترکیب در کنار هم توانایی تولید قدرتی معادل 550 اسب بخار و گشتاوری 768 نیوتونمتری را دارد. پورشه رسما اعلام کرده است که خودروی پانامرا توربو S ای-هیبرید میتواند ظرف مدت 3.2 ثانیه شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را طی کند. بیشترین سرعت برای این خودروی 307 کیلومتر بر ساعت اندازهگیری شده است.
در این خودرو هم مانند مدل ضعیفترش یعنی پانامرا 4 هیبرید، موتور الکتریکی به صورت یکپارچه با سیستم انتقال قدرت قرار گرفته است. پانامرا توربو S ای-هیبرید مجهز به یک گیربکس 8 سرعته ی 2 کلاچه است که میتواند نیروی تولیدی در پیشرانه را به هر 4 چرخ منتقل کند. بر اساس انتخاب حالت رانندگی، سیستم Decoupler یا جداکننده به وسیلهی یک کلاچ برقی و به صورت الکترومکانیکی شروع به کار میکند. این سیستم میتواند انتقال نرم بین حالتهای رانندگی مختلف و زمان سریعتر برای پاسخگویی را امکانپذیر کند.
نیروی مورد نیاز برای موتور الکتریکی توسط یک باتری لیتیوم یونی 14.1 کیلوواتی تامین میشود که قادر است فقط با استفاده از نیروی برق، نیروی مورد نیاز برای پیمایش مسافتی 50 کیلومتری را تامین کند.
طراحی این خودرو به گونهای است که در بسیاری از شرایط امکان رانندگی در حالت تمام الکتریکی را دارد. البته در صورتی که فشار بر روی پدال گاز به اندازهی معینی برسد و یا اگر شارژ باتری کم باشد، خودرو به حالت هیبرید تغییر حالت میدهد و موتور بنزینی فعال میشود.
برای این خودرو گزینههایی مخصوص ایالاتمتحده در نظر گرفته شده است که شامل مواردی مانند رینگهای 21 اینچی 911 Turbo Style، پکیج مخصوص Sport Chrono، ترمزهای کربن-سرامیکی و سیستم تعلیق هوایی استاندارد میشود. علاوه بر این برای این خودرو یک سیستم تهویه هوای کمکی مخصوص در نظر گرفته شده است که امکان گرم یا سرد کردن آن را در هنگام شارژ شدن فراهم میکند. این خودرو در مدل معمولی از قیمت 184 هزار و 450 دلار آغاز میشود و قیمت آن برای مدل ویژه که دارای فاصلهی بیشتری بین محورها است از 195 هزار و 850 دلار آغاز میشود. هزینهی 1050 دلاری برای حمل خودرو تا مقصد نیز برای هر دو مدل به قیمتهای ذکرشده اضافه میگردد.
با این که پورشه هنوز در مورد احتمال عرضهی تیپ توربو S ای-هیرید برای بقیهی مدلها سخنی نگفته است اما پیشبینی میشود که برای عرضهی تدریجی این تیپ برای بقیهی مدلهای پورشه مانند 911، شانس خوبی وجود دارد.
در سال 2015، مدیر اسبق پورشه اعلام کرد برنامهریزیهایی برای استفاده از تکنولوژی هیبرید در نسل آتی پورشه 911 صورت گرفته است. ضمن این که امروزه در بیشتر تولیدات این کارخانه از سیستم توربوشارژ استفاده میشود بنابراین بعید نیست که پورشه 911 هم به این سیستم مجهز شود.
پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید قرار است قبل از راهی شدن به بازار در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 که در ماه جاری برگزاری شود به عنوان مدل 2018 رونمایی شود. این نمایشگاه از 17 اسفندماه آغاز به کار میکند.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.