شرکت کروز ایران و کونتیننتال آلمان، قرارداد تأسیس جوینت ونچر مشترک را به امضا رساندند تا فعالیتهای خود را در بازار ایران توسعه دهند. با موتوتلهمراه باشید.
شرکت کروز از بدو پیدایش خود در سال 1361 تاکنون، استراتژی مشخصی را به عنوان مبنای کار خود در نظر داشته است و آن تامین قطعات و سیستمهای با کیفیت و مطمئن جهت برآورده کردن نیازهای صنایع کشور، همگام با استفاده از فرصتهای موجود جهت نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی است. این شرکت تا کنون فعالیتهای بسیاری در تولید قطعات داشته است و همکاریهایی را با تولیدکنندگان داخلی داشته است، یکی از آن شرکتها کونتیننتال کشور آلمان میباشد. کونتیننتال آلمان نیز که با نام "کونتی" شناخته میشود، بزرگترین شرکت تولیدکننده قطعات خودروهای سبک و سنگین در کشور آلمان است. این شرکت متخصص در تولید انواع لاستیک، سیستمهای ترمز، سیستمهای کنترل پایداری خودرو و طیف وسیعی از قطعات و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی، در صنایع خودروسازی و حملونقل میباشد. کونتیننتال به عنوان یک شرکت تولیدکننده کائوچو، تاسیس شد. در سالهای بعد، این شرکت وارد صنعت تولید لاستیک شد و بهتدریج توانست خود را بهعنوان یکی از عرضهکنندگان بزرگ لاستیک خودرو در آلمان و جهان، مطرح نماید. دفتر مرکزی شرکت کونتیننتال، در شهر هانوفر، نیدرزاکسن، آلمان قرار دارد. کونتیننتال پس از شرکتهای بریجستون، میشلن و گودیر تایر، بعنوان چهارمین تولیدکننده لاستیک در جهان شناخته میشود.
این شرکت نامی شناخته شده در سطح جهان دارد وسومین جایگاه را در بین تولیدکنندگان قطعات خودرو به خود اختصاص داده است، کونتیننتال فعالیتهای متعددی با شرکت کروز داشته است اما گویا برجام پای این شرکت را به خاک ایران نیز باز کرد. همکاری این دو شرکت ایران منجر به تاسیس شرکتی مشترک به نام Crouse Continental Automotive components خواهد شد. مبلغ این سرمایهگذاری بیش از 18 میلیون یورو است که کروز 55 درصد از سهام آن و کونتیننتال 45 از آن را دارا هستند.
بر اساس این قرارداد، شرکت مشترک کروز و کونتیننتال جدیدترین مدلهای قطعه ECU با فناوری 32 بیتی و انژکتور و ECT را در ایران تولید خواهند کرد. این اقدام باعث خواهد شد که ایران در بین کشورهای پیشرو در تولید قرار گیرد. باید توجه داشت که این امتیاز بزرگی برای کشور ایران به حساب میآید چرا که تولید انژکتور نیازمند دقت بالاییست که تنها کشورهایی چون آمریکا، ژاپن و آلمان توانایی تولید آن را دارند و با این اقدام ایران نیز در بین این کشورها قرار خواهد گرفت.
همانطور که پیشتر نیز گفته شد شرکت کونتیننتال قسمتهای مختلفی از قطعات خودرو را تولید میکند به همین دلیل بر اساس برنامهریزیهای انجام گرفته، در گام بعدی شرکتهای مشترک دیگری در زمینههای فعالیت کونتیننتال ازجمله ترمز و تجهیزات سیستم صوتی و اطلاعرسانی خودرو ایجاد خواهد شد. از سوی دیگر در این قرارداد مباحث انتقال فناوری هم به صورت شفاف دیده است، به طوریکه همزمان با عقد این قرارداد 4 مهندس کونتیننتال در مرکز مهندسی شرکت مشترک آغاز به کارکردهاند و در مدت کوتاهی شاهد افزایش تعداد این مهندسان به 10 نفر خواهیم بود.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.