با وجود عرضهی اوتلندر و ASX در بازار خودروی ایران، میتسوبیشی، خودرویی عرضه خواهد کرد که بین این دو مدل قرار میگیرد و در واقع کراس اوور اکلیپس کراس است. با موتوتلهمراه باشید.
در سالی که گذشت شرکت میتسوبیشی طرحی مفهومی به نام PHEV به صنعت خودرو معرفی کرد که نظر مثبت طرفداران و منتقدان این صنعت را کسب کرد و مورد تشویق قرار گرفت. پس از این طرح، معرفی یک کراس اوور با اندازهی متوسط، یا اکلیپس کراس، کاملاً قابل پیشبینی بود. این کلاس خودرو پیش از این موفقیت بیسابقهای با عرضهی نیسان قشقایی و فروش فوقالعادهی آن پیدا کرده بود و از زمان عرضهی آن در سال ۲۰۰۶ تاکنون، هر روز عضو جدیدی معرفی میشود.
شرکت میتسوبیشی، با معرفی اکلیپس کراس در نظر دارد سهم خود را در بازار فروش شاسیبلندهای جهان بیشتر کند. کمپانی آلیانس نیز، هماکنون از تأثیرگذارترین سهامداران میتسوبیشی است که از همکاری مشترک رنوی فرانسه و نیسان ژاپن حاصل شده است و برای ریاست برند قدیمی میتسو از یکی از بهترین مدیران خود استفاده کرده است. این شخص، کارلوس گوسن، برای تنوع دادن به محصولات میتسوبیشی تلاش زیادی کرده است و مدل اکلیپس کراس مقدمهای بر این جریان خواهد بود.
پیشبینیها بر این قرار است که خودروی کراس اورر مذکور با دو پیشرانه عرضه شود: یک نوع پیشرانهی استاندارد که ۱.۵ لیتری و توربوشارژ است و جعبهدندهی CVT دارد، در مورد نوع اسپرت هم احتمالاً بهصورت دستی و هشت سرعته تعویض میشود. پیشرانهی دیگر بهصورت اختصاصی برای این خودرو طراحی شده است و ۲.۲ لیتری دیزلی است و جعبهدندهای هشت سرعته و اتوماتیک خواهد داشت. نسخهی پلاگین هیبرید اکلیپس کراس هنوز از سوی کمپانی بهطور رسمی معرفی نشده است اما مدل PHEV مفهومی به این فناوری مجهز بود.
اکلیپس کراس ظاهری دارد که با طرح مفهومیاش کاملاً هماهنگ است و تفاوت چندانی ندارد؛ این برای طرفداران خودروهای شاسیبلند اسپرت بسیار چشمگیر و جذاب خواهد بود. دربارهی فضای داخلی این شاسیبلند باید گفت که کمی شبیه به فضای داخلی خودروی تویوتا CHR است و نمایشگر اصلی هم به تبلتی شبیه است که روی داشبورد بهصورت ایستاده قرار دارد و سرگرمیها و امکانات درون خودرویی همچون پشتیبانی از اتصال بدون سیم تلفنهای اندروید و IOS هوشمند و ناوبری ماهوارهای هم دارد. همچنین اطلاعات میتوانند روی شیشهی جلو نمایش داده شوند.
بر طبق گمانهزنیها احتمالاً قیمت این خودرو نزدیک به ۲۵ هزار دلار خواهد بود. طرفداران و علاقهمندان به میتسوبیشی امیدوارند که این مدلهای جدید شرکت میتسو را از شکست نجات دهد و دوباره به موفقیت بازگردد. بر طبق یک احتمال قوی، همکاری نیسان و میتسوبیشی باعث تولید یک خودرو بر مبنای پلتفرم نیسان جک با برند میتسوبیشی شود. از طرف دیگر شاسیبلند دوران اوج این شرکت، خودروی مشهور پاجیرو که در انگلیس شوگان (shogun) و در آمریکای جنوبی «مونته رو» نام دارد، واقعاً به طراحی دوبارهای نیاز دارد تا پس از گذشت یازده سال چهرهی جدیدی بگیرد. با همهی موارد گفته شده با مدلهای جدید میتسوبیشی روبرو خواهیم بود.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.