شرایط کنونی به این صورت است که فولکس واگن جای پای خود را در بازار خودروی ایران محکم کرده‌ است و دو برند زیر دست این کمپانی که همان سئات و اشکودا هستند، در حال بحث و تحقیق راجع به ورود یا عدم ورود به بازار ایران می‌باشند. با موتوتلهمراه باشید.

دومین کمپانی بزرگ تولیدکننده‌ی خودرو در جهان، فولکس واگن بوده و صاحب برندهای آئودی، فولکس واگن، بوگاتی، بنتلی، اشکودا، سئات، پورشه و غیره می‌باشد. پس از انجام شدن توافقات بر سر انرژی هسته‌ای و حتمی شدن ورود فولکس واگن، گاه‌گاهی از گوشه و کنار به گوش می‌رسید که قرار است برخی برند‌های تابع این کمپانی مثل اشکودا و سئات نیز وارد بازار ایران شوند.

اکنون با این احوالات و پس از گذشت تقریبا ۱ سال از بسته شدن توافق‌نامه‌ی هسته‌ای، مسئولان این ۲ برند، در کنار نمایشگاه خودروی ژنو، نظر مثبت خود را مبنی بر همکاری با صنعت خودروی کشور ما ابلاغ کرده‌اند و وارنر ایچهورن، مسئول کمپانی اشکودا، این گونه بیان کرده است که این کمپانی در حال تحقیق درباره‌ی بازار خودروی کشورهای کره‌جنوبی، ایران و سنگاپور می‌باشد.

در این میان، لوکا دومئو، مدیر اجرایی سئات، نیز گفته است که کشور اسپانیا سئات را برای سنجیدن موقعیت‌های مناسب در بازار خودروی ایران دعوت کرده است ولی برای وارد شدن به این بازار، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی لازم است و این با شریک شدن و قسمت کردن وظایف بین سئات و کمپانی مادر، فولکس واگن، صورت می‌پذیرد.

دو برند تابع کمپانی فولکس واگن، فرآورده‌هایی هم رده با محصولات خود فولکس واگن ولی بسیار ارزان‌تر روی پلت‌فرم‌های این کمپانی ساخته و عرضه می‌نمایند. بعضی از فرآورده‌های این دو برند که دارای ارزش نهایی به صرفه‌ای هستند و احتمالا در بازار ایران ساخته خواهند شد، اشکودا فابیا، فابیا و اشکودا سیتی‌گو، راپید و فرآورده‌های سئات لئون، سئات آلتئا و سئات تولدو هستند.