"پورشه با فروش هر خودرو چقدر سود می‌کند؟"

متوسط سودی که پورشه از فروش هر اتومبیل ساخت خود می‌برد برابر است با هفده هزار دلار که این میزان در مقایسه با سایر شرکت‌های خودروسازی بسیار بیشتر است. با موتوتلهمراه باشید.

بلومبرگ در گزارشی آورده است که تفاوتی ندارد که یک شرکت خودروسازی در تولید یک اتومبیل چه راهکارهایی برای کاهش قیمت را به کار گیرد زیرا در انتها خودرو برای خریدار یک گزینه‌ی گران به شمار می‌آید. در عین گران بودن خودروها, این گرانی سود زیادی را برای تولیدکنندگان این خودروها به جز پوشه به‌دست نمی‌آورد. این شرکت خودروسازی اهل آلمان سود خوبی از ساخت و فروش اتومبیل‌های مختلف خود به دست می‌آورد.

با فروشی برابر  ۲۳۸ هزار دستگاه در سال پیش, و به دست آوردن سودی برابر با ۳.۹ میلیارد یورو که به دلار برابر است با ۴.۱ میلیارد دلار، می‌توان نتیجه گرفت که پورشه برای هر اتومبیلی که به فروش می‌رساند به صورت میانگین  ۱۷۲۵۰ دلار به جیب می‌زند. با این میزان سود پورشه قادر است با هر بار فروختن خودرویی یک اتومبیل فولکس‌واگن جتا را خریداری کند. اگر فرض کنیم که پورشه قصد این کار را داشته باشد می‌توانیم بگوییم که پورشه فقط با سود عملیاتی خود قادر است    ۲۳۸ هزار دستگاه جتا بخرد.

همان طور که مشخص است این اعداد و ارقام مخصوصاً این میزان سود به صورت میانگین محاسبه شده است و به این خاطر احتمال دارد سود حاصل از فروش بعضی نسخه‌های پورشه مانند پانامرا توربو S هیبریدی یا پورشه ۹۱۱ توربوی روباز بیشتر هم باشد. برای واضح شدن این مسئله لازم است بدانید قیمت این دو اتومبیل پورشه یعنی پانامرا توربو S هیبریدی یا پورشه ۹۱۱ توربوی روباز در مقایسه با قیمت پایه‌ای آن‌ها دو برابر می‌باشد و به عددی معادل ۲۰۰ هزار دلار می‌رسد. اما باز هم همین قیمت در قیاس با سایر رقبای پورشه بالاتر می‌باشد.
در ادامه به قیمت اتومبیل‌هایی نظیر اتومبیل مرسدس بنز GLA یا CLA یا مدل پایه‌ی بی ام دابلیو سری ۲ یا حتی سری ۳ دقت کنید که ۲۰۰ هزار دلار پورشه، ۳۳ هزار دلار از این قیمت‌ها بیشتر است.
این امر اجتناب‌ناپذیر است که پورشه با این حاشیه سود بالایی که دارد می‌تواند به زودی پول مورد نیاز برای برای خرید تمامی گروه فولکس‌واگن را به دست آورد. پورشه هم‌اکنون به عنوان بزرگ‌ترین برند تولیدکننده‌ی اتومبیل جهان شناخته می‌شود.