جیپ تصمیم گرفته است با رونمایی از گرند چروکی ترک هاوک& توانمندی‌اش را در عرصه‌ی ساخت خودروهای شاسی‌بلند به عموم مردم نشان دهد. این محصول در مدت زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. با موتوتل همراه باشید.

قرار بر این است که این محصول پیش از پرده برداری در نمایشگاهی که قرار است در نیویورک در همین هفته برگزار شود، پرقدرت‌ترین SUV دنیا نامیده شود. ترک‌هاوک دارای همان موتور ۶.۲ لیتری هشت سیلندر توربو خودروی دوج چلنجر و چارجر SRT هل کتس(Hellcats) با توان هفتصد و هفت اسب بخار می‌باشد. این اخبار با وجود بعضی از اطلاعات درباره‌ی کم‌تر بودن توان خروجی این محصول شاسی‌بلند ۴ چرخ محرک به گوش همگان رسیده است.

در واقع، گرند چروکی ترک‌هاوک یک غول‌پیکر است که نه فقط نمی‌توان آن را با جیپ گرند چروکی SRT با موتور ۶.۴ لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی با توان چهارصد و هفتاد و پنج اسب بخار مقایسه کرد، بلکه در مقایسه با تعداد زیادی از بقیه‌ی خودروهای مشاهده شده در راه‌ها هم بهتر خودش را نشان داده است.

سرعت ترک‌هاوک تا چه حد است؟
یک منبع موثق بیان کرده است که چروکی ترک‌هاوک قادر است به سرعت صد کیلومتر بر ساعت در زمان خارق‌العاده‌ی ۳.۵ ثانیه برسد و هم‌چنین این توانمندی را دارد که چهارصد متر مسافت را در زمان یازده ثانیه بپیماید. گرند چروکی SRT با به ثبت رساندن شتاب صد کلیومتر در ساعت در ۴.۸ ثانیه و مسیر چهارصد متر در سیزده ثانیه، سخنی برای به زبان آوردن در برابر ترک‌هاوک نخواهد داشت.

به منظور بررسی‌های فراتر، می‌شود گفت که چنلجر Hellcat و چارجر Hellcat به نوبت در زمان‌های ۳.۶ ثانیه و ۳.۴ ثانیه به شتاب صد کیلومتر بر ساعت دست می‌یابند. این در شرایطی است که کامارو ZL۱، محصول تازه‌ی شورلت با توان ششصد و پنجاه اسب بخار در مدت زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست می‌یابد و در مدت زمان ۱۱.۴ ثانیه چهارصد متر را می‌پیماید.
به خاطر داشته باشید که ما داریم درباره یک خودروی شاسی‌بلند با اندازه‌ی متوسط صحبت می‌کنیم که این مدت زمان کم را با اسم خودش ثبت می‌کند. محصولات اسپرت مانند پورشه ۹۱۱R با توان پانصد اسب بخار در مدت ۳.۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست می‌یابند. جیپ تمایل دارد هر ۲ نمونه‌ی ترک‌هاوک و گرند چروکی SRT را هم‌چنان در خط تولید کمپانی داشته باشد. مانلی، مدیر عامل این کمپانی بیان می‌کند: بنده علت خاصی به منظور متوقف کردن تولید نمونه‌ی حال حاضر گرند چروکی SRT سراغ ندارم؛ به این خاطر که این ۲ محصول، دو نمونه‌ی به طور کامل مجزا می‌باشند. زمانی بس طولانی است که کمپانی ما در حال ساخت گرند چروکی است و دو نمونه از آن را به بازار وارد کرده است، اولین نمونه با امکان آفرود و دومین نمونه با امکان رانندگی درون شهری.

به احتمال زیاد حس کرده‌اید که ما چیزی راجع به شکل و قیافه‌ی ترک‌هاوک نگفتیم. علت این است که این مدل تفاوت‌های بصری کمی در مقایسه با مدل SRT دارد که فقط مختص به چراغ‌های جلو و کانال‌های ورودی هوا با قاب کرومی کناره‌هایش می‌شود. لغت Supercharged هم در قسمت پایینی در جلو ثبت شده است و کالیپرهای به رنگ زرد ترمز از بین رینگ‌ها دیده می‌شوند. جای بسی تاسف است که نمی‌شود تغییرات را در قسمت عقبی محصول دید. ولی به نظر می‌آید که جیپ با اندکی محافظه کار بودن، همه‌ی نیرویش را زیر کاپوت نگه دارد.

مانلی  پارسال در گفتگویی شبیه به این گفتگو اعلام نمود که مدل ۲۰۱۸ جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر در نمایشگاه‌های خودروی آمریکا پرده برداری می‌گردد.‌ این محصول پس از عرضه در آمریکا، به بازارهای آسیا و خاورمیانه عرضه می‌شود.