راحت و قوی؛ منتشر کردن جزئیات سیتروئن C۵ Aircross در نمایشگاه خودرو شانگهای
شرکت سیتروئن که اغلب به سبب محصولات جمع و جور و اقتصادی مشهور بوده، در سالهای اخیر تلاش کرده تا با ارائهی خودروهایی زیباتر طرز فکر مشتریان را نسبت به برند خود بهتر کند. با موتوتلهمراه باشید.
در همین رابطه این شرکت فرانسوی اخیرا در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۷ از یک کراس اوور کامپکت به اسم C۵ Aircross پرده برداری کرده است که دارای طرحی جذاب و موتورهای متنوع است. کراس اوور C۵ Aircross در اصل همان پژو ۳۰۰۸ است که با طرح و شکلی متفاوت و برند سیتروئن عرضه شده است؛ البته این دو محصول از نظر فنی دارای تفاوتهایی هستند که مهمترینش مربوط به سامانه تعلیق است، جایی که C۵ Aircross دارای بالشتکهای هیدرولیکی بهروز است. این فناوری در ظاهر سبب اعتماد به نفس بیش از اندازهی فرانسویها گشته است و سیتروئن عبارت «راحتترین شاسیبلند تاریخ» را در پوسترهای تبلیغاتی کراس اوورش به کار گرفته است، با این عبارت بنتلی بنتایگا، لوکسترین و پرسرعتترین شاسیبلند دنیا، از نظر راحتی بعد از C۵ Aircross قرار دارد. طراحی ظاهری این محصول مثل بعضی خودروهای جمع و جور شهری سیتروئن اندکی فانتزی بوده و به کارگیری زیاد پوششهای پلاستیکی در بدنه به وضوح دیده میشود. در درون کابین عناصر گوناگون، مانند ورودیهای هوا، داشبورد و کنسول میانی، به صورت چهار ضلعی تولید شدهاند، به همین سبب فرمان هم کمتر گرد بوده و بسیار به فرم مربعی نزدیک شده است. سیتروئن به منظور فراهم کردن نیروی کراس اوور تازهی خود از پیشرانههای بنزینی ۱۶۵ و ۲۰۰ اسب بخاری بهره میگیرد. نیروی تولید شده به وسیلهی این پیشرانهها به وسیلهی یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به چرخها منتقل میشوند. یک موتور هیبریدی هم در نظر گرفته شده که در آن ۲ پیشرانهی الکتریکی با پیشرانهی درون سوز ۲۰۰ اسب بخاری ترکیب خواهند گشت. این موتور در کل قدرتی برابر با ۳۰۰ اسب بخار داشته و سامانهی انتقال قدرت در آن به صورت AWD یعنی همان چهار چرخ متحرک دائمی خواهد بود. با این خروجی، C۵ Aircross هیبریدی را میشود نیرومندترین محصول خیابانی سیتروئن نامید. آن گونه که این شرکت بیان کرده، نمونهی هیبریدی در حالت تمام برقی قادر است تا ۶۰ کیلومتر مسیر را بپیماید. طبق برنامه ریزی فرانسویها C۵ Aircross از ماه اکتبر سال جاری در کشور چین و از ماههای پایانی سال ۲۰۱۸ در اروپا ارائه خواهد شد. همینطور شایان ذکر است که ارائهی این مدل با سامانه تعلیق ویژهی سیتروئن قادر است نقطهی شروعی برای برگشت محصولات خارقالعاده سیتروئن و دی اس با فناوریهای مربوط به فنربندی هیدروپنوماتیک باشد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.