بی ام دابلیو M4 با توان 670 اسب بخار

این بار اتومبیل‌های کوپه‌ی M4دچار تغییراتی شده‌اند که این تغییرات توسط شرکت تیونینگ جی پاور که در زمینه‌ی بهبود عملکرد اتومبیل‌های بی ام دابلیو متخصص است اعمال شده است. با موتوتل همراه باشید. 

هنگامی که به تیونینگ پیشرانه و ارتقاء توان می‌رسیم مهندسان آلمانی شرکت جی پاور لقب یکی از برترین‌ها در این زمینه را با خود به یدک می‌کشند. در سال‌های گذشته این شرکت آلمانی و البته متخصصان این شرکت اتومبیل‌های سریعی را ارتقا داده‌اند و عرضه کرده‌اند که از جمله این اتومبیل‌ها می‌توان به بی ام دابلیو M5 اشاره کرد. این اتومبیل دارای پیشرانه‌ی پنج لیتری V10می‌باشد که در کنار کمک سوپرشارژر، توان خروجی آن به ۸۳۰ اسب‌ بخار افزایش می‌یابد. با این حال این اواخر اتومبیلی از بی ام دابلیو که دستخوش بیشترین تغییرات و تیونینگ‌ها می‌شود بدون شک M4 کوپه است. این اتومبیل اسپرت و میان‌رده‌ی اهل مونیخ به عنوان بستری برای اجرای آزمایشات بی‌نقص آپدیت‌ترین و تازه‌ترین روش‌های تیونینگ محسوب می‌شود. البته ذکر این نکته لازم است که این اتومبیل در حالت عادی هم بسیار سریع حرکت می‌کند. این اتومبیل از پیشرانه‌ا‌ی سه لیتری شش سیلندر با آرایش خطی و مجهز به توربوشارژر که با کد S55 عرضه می‌شود، استفاده می‌کند. توان این اتومبیل برابر با ۴۲۵ اسب‌ بخار و گشتاور آن هم معادل ۵۰۰ نیوتن بر ‌متر است ولی با دقت در اتفاقاتی که در مدل بهبود یافته‌ی M4 GTS دیده می‌شود می‌توان دریافت که پیشرانه‌ی این اتومبیل پتانسیل زیادی برای ارتقا در خود دارد. با در نظر گرفتن این پتانسیل، شرکت جی پاور قصد دارد که این اتومبیل کوپه را هم از جادوی خود بهره‌مند کند. برای کاهش مدت زمان رسیدن اتومبیل به شتاب صفر تا صد ثانیه و نزدیک کردن آن به ۳.۵ ثانیه تنها باید توان خروجی اتومبیل به ۶۷۰ اسب‌ بخار و ۷۶۰ نیوتن‌ بر متر افزایش یابد و در این صورت در ادامه‌ی این شتاب‌گیری توسط اتومبیل، سرعت می‌تواند به بیشینه‌ی ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همه‌ی این‌ها به کنار، در یک جمله بگوییم که این اتومبیل خیلی پرقدرت و سریع است. اما این افزایش توان و در نهایت سرعت چگونه رخ می‌دهد. در ادامه به صورت خلاصه این دسته‌ای از تغییرات حاصل شده را توضیح می‌دهیم. همه‌ی این تغییرات برای برنامه‌ریزی مجدد ماژول کنترل موتور (ECU) Bi-Tronik 2 V4 می‌باشد که توربوشارژر سفارشی‌ای متشکل از یک توربین جدید و پره‌های منحنی توربین می‌باشد. در کنار این‌ها یک سیستم اگزوز تیتانیومی بسیار سبک نیز نصب شده که از سراگزوزهای نود میلی‌‌متری کربنی بهره می‌برد. علاوه بر بهبود عملکرد پیشرانه، شرکت جی پاور اتومبیل  M4 را با مجموعه‌ای از سیستم تعلیق سفارشی معروف به Coilover عرضه می‌کند که دارای جذب‌کننده‌های شوک قابل تنظیم شدن می‌باشد. چسبندگی این اتومبیل در سرعت‌های بالا هم توسط رینگ‌های فورج‌کاری‌شده‌ی هوریکان RR به اندازه‌های ۲۱ در ۹ و ۲۱ در ۱۰.۵ بیمه می‌شود.