پورشه 911 GT3مدل ۲۰۱۸
پورشه ۹۱۱ اولین خودروی اسپرت دنیا میباشد که تاکنون بیش از ۵۴ سال از تاریخ تولد به یادماندنی آن میگذرد. این مدل در آن دوره به عنوان خودرویی با طراحی شناخته شده به حساب میآمد، خودرویی که موتورش در قسمت پشت قرار میگرفت. این خودرو به طور مداوم مورد توسعه و تغییر قرار گرفته است ولی طراحی اولیه آن دست نخورده باقیمانده است. با موتوتلهمراه باشید.
در نظرسنجی بینالمللی سال ۱۹۹۹ برای جایزه خودروی سده، ۹۱۱ پنجم شد و تنها خودرویی بود که همچنان تولید میشد. این خودرو از قدیمیترین خودروهای اسپرت به شمار میرود و همچنان جزو پرفروشترینهاست. در سال ۱۹۹۹ پورشه نسخه GT3 را به محصولات خود اضافه کرد تا در بین سوپراسپرتها نیز صاحب سهم باشد. و اما اکنون شاهد آن هستیم که 911 GT3 در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شود.
پورشه با خودروی قدرتمند ۹۱۱ در رقابتهای جهانی استقامت، موسوم به WEC حضور دارد و سال گذشته با همین خودرو به مقام قهرمانی لمانز ۲۴۴ ساعته رسید. برای اولین بار از تجهیزات فنی این خودروی مسابقهای در یک محصول جادهای پورشه استفاده خواهد شد. پورشه 911 GT3 RS در واقع یک خودروی مسابقهای برای جاده و با استاندارد حرکت در خیابان است. این خودرو ۱۰ کیلوگرم سبکتر از مدل GT3 شده و ۲۵ اسب بخار نیرو و ۸۱ نیوتن متر گشتاور بیشتری نیز تولید میکند. این نیرو از موتور ۴.۰ لیتری شش سیلندر مسطح آن حاصل میگردد. یعنی وزن این خودرو به ۱۴۲۰ کیلوگرم رسیده و در مجموع ۴۹۳ اسب بخار ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور از پیشرانه آن حاصل میگردد.
حتی مرسدس و بیامدبلیو نیز با پیشرانههای ۸ سیلندر در مقابل این خودرو سر تعظیم فرود خواهند آورد. این خودرو با داشتن چنین پیشرانهای امتحان خود را در میدان مسابقات پس داده است.
با کمک سیستم انتقال نیروی ۷ سرعته خودکار به محور عقب با کلاچ دوگانه، شتاب صفر تا صد در ۳.۳ ثانیه بهدست خواهد آمد. طی مسافت ۴۰۰ متر از حالت سکون هم ۱۱.۲ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
لاستیکهای میشلن پایلوت، روی رینگهای ۲۰ اینچ GT3 استفاده شده است که در جلو ۲۴۵ میلیمتر پهنا دارند، اما در عقب با پهنای ۳۰۵ میلیمتر همراه خواهند بود. سیستم TPMM برای گزارش لحظهای فشار باد لاستیکها، بهعنوان آپشنی استاندارد در این خودرو وجود دارد و میتواند در حالت مسابقهای، نموداری از فشار لاستیکها در دماهای مختلف ارائه کند.
بدنه این پورشه از آلومینیوم، با سقف منیزیومی و درب موتور تقویت شده با فیبر کربن و سایر اجزای کامپوزیتی است. باله جلو، اسپویلر عقب و کیت آئرودینامیکی بهروزرسانی شده تا نیروی چسبندگی در سرعتهای بالا افزایش یابد. بهعلاوه شکافهای خاص روی گلگیرهای جلو و عقب، طراحی منحصر به فرد پایه آینههای جانبی، چرخهای تیره رنگ آلیاژی، صندلیهای مسابقه ای با فریم فیبر کربنی و روکش چرم و آلکانترا در کابین، جلب توجه میکنند.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.