ایلان ماسک مدیری است با ابعاد شخصیتی مختلف، بلندپروازی‌هایی خاص، و شیوه‌های مدیریتی ویژه، که همه‌ی این‌ها دیگر برای عموم مردم واضح شده است. این فرد در سال 2003 میلادی تمام نبوغ و ثروت خودش و دوستانش را صرف تاسیس برند تسلا کرد تا در این مسیر به پیشرفت در تکنولوژی و فناوری دست یابد. با موتوتل همراه باشید.

هم‌اکنون چهارده سال از آن روز می‌گذرد و شرکت‌های اتومبیل‌سازی مختلف و حتی برندهای مشهور در برابر خود رقیبی جدی را با اتومبیل‌های الکتریکی می‌بینند که همه را به چالش می‌کشاند. این که این برند تازه تاسیس تا این حد توانسته است مسیر پیشرفت را در صنعت اتومبیل طی کند مربوط به دو دلیل استفاده این برند از پیشرانه‌های هیبریدی در اتومبیل‌های خود و نیز بهره گرفتن از سیستم رانندگی خودکار یا اتوپایلوت در خودروهای الکتریکی این کمپانی می‌باشد. همین موفقیت شرکتی مثل تسلا توانسته است خود به معیاری برای دیگر شرکت‌های خودروساز بدل شود و آن‌ها را هم وادار کند تا دست به استفاده از این تکنولوژی بزنند. این امر را می‌توان از اتومبیل‌های کانسپتی که این شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها اتومبیل به نمایش می‌گذارند فهمید.

از وقتی که سامانه‌ی رانندگی خودکار در اتومبیل‌های تسلا به کار افتاده است این برند در تلاش است تا توانایی‌ها و هوش مصنوعی این سیستم را به درجات بالاتری برساند. البته ذکر این نکته هم لازم است که این سیستم حوادثی را هم به وجود آورده است که کارشناسان را در توانایی این سامانه به شک انداخته است ولی بر اساس رهنمون‌های تسلا اگر این سامانه را در مسیرهای توصیه شده استفاده کنید تجربه‌ای بی نظیر از رانندگی خواهید داشت.

اتومبیل‌های تسلا دارای این ویژگی منحصر به فرد هستند که در حین حرکت در حال جمع‌آوری اطلاعات و فرستادن آن‌ها به به مرکز اصلی می‌باشند و از همین رو این برند اکنون دارای منبعی حجیم از اطلاعات فنی در حین رانندگی است و خود این مسئله دانش این شرکت را درباره‌ی اتومبیل‌های خود افزایش می‌دهد. اما سوال اصلی این است که این میزان از اطلاعات به چه کاری می‌آیند؟

مدیر این برند نوآور در گفت‌وگویی جدید اظهار کرده است که رانندگان در دو سال آینده قادر خواهند بود که به هنگام رفت و آمدهای معمول خود در شهر زمانی را برای خوابیدن در اتومبیل داشته باشند. بر اساس این حرف ایلان ماسک قادر خواهیم بود تا پیش‌بینی کنیم که این سیستم راننده‌ی خودکار تا دو سال دیگر تا حدی پیشرفت می‌کند که می‌تواند به صورت کامل کنترل اتومبیل را در کنترل داشته باشد.

این زمان البته کاملاً تقریبی است و ممکن است بیش از این طول بکشد اما چیزی که حتمی است این است که ما به دوران خودروهای خودران نزدیک هستیم و در آینده‌ای نزدیک در مجلات تخصصی اتومبیل‌ها بحثی در مورد این که خوابیدن در کدامیک از اتومبیل‌ها راحت‌تر است خواهیم خواند.

ذکر این نکته نیز الزامی است که سامانه‌ی سخت افزاری راننده‌ی خودکار دو که در اتومبیل‌های تسلا در حال حاضر وجود دارد دارای آپشن رانندگی کاملاً خودکار می‌باشد و همچنین دارد انتظار یک به روز رسانی نرم افزاری برای دستیابی به این توانایی خارق العاده را نیز می‌کشد.