مسئولیت بزرگ نیسان؛ فراهم کردن تاکسیهای خودران برای المپیک ۲۰۲۰ ژاپن
همانگونه که پیش از این نیز ذکر شد، نیسان لیف خودران، نخستین تستهای جادهای خود را پشت سر گذاشته است، علاوه بر آزمایشهایی که در ابتدا در ژاپن از سر گذرانده بود.با موتوتلهمراه باشید.
این امکان برای خبرنگار روزنامهی گاردین پیش آمد که به آزمایش خودروی خودران لیف در لندن برود، در صورتی که testuy lijima رئیس قسمت گسترس خودروهای خودران نیسان خودش بر روی صندلی راننده نشسته بود. طبق گزارشات این روزنامهنگار، این محصول در خیابانهای پر رفت و آمد لندن، اغلب به آسانی خودش را به پیش میبرد. هرچند testuy lijima روی صندلی راننده قرار گرفته بود و خودرو در وضعیت خودران که بدون استفاده از دست و پا صورت میپذیرد قرار داشت، راننده وادار به کنترل میشد زیرا این محصول قادر نبود طی زمانی طولانی تماما اتوماتیک به پیش برود. احتمالا یا خیابانهای لندن بسیار پر رفت و آمدند یا این سامانه هنوز نیازمند گسترشهای افزونتر است؛ قطعا هر دو اثر گذارند. بدون قابلیت آزمایش این محصول در وضعیت واقعی در راهها، کمپانی نیسان هیچ گاه نمیتوانست که کارآمدی این غناوری را اثبات نماید. با نگاه کردن به ویدیوهای مرتبط با نمونهی X اتوپایلوت و همینطور ویدیوهای خودروی خودران Chevrolet Bolt ذکر دوبارهی این مسئله لزوم پیدا میکند که این ویدیوها بیشتر مواقع در وضعیت سریع ضبط میگردند. زیرا بیشتر مردم وقت مشاهدهی حرکت خودروی خودران در ۱۰ دقیقه زمان را ندارند. حتی در وضعیت سریع نیز مواردی هستند که شما متوقف شدنهای بیموقع، مردد بودن و حرکتهای خطرآفرین را حس میکنید. با مشاهده کردن این ویدیوها در وضعیت کمسرعت، به طور کامل درک میکنید که این محصولات گاهی موارد مطمئن نیستند و بایستی محتاط باشید و این بسیار خوب است. نیسان لیف خودران از ۴ رادار، ۱۲ دوربین و ۴ لیزر بهره میگیرد و در تعداد زیادی از مواقع لیف قادر است بدون دخالت دست براند با این وجود گاهی اوقات lijila وادار میشد فرمان را بگیرد یا به پدال ترمز فشار آورد.
ایشان عقیده داشت که باور داشتن خودرو مسئلهی بسیار حائز اهمیتی است و این محصول هم خالی از اشکال نمیباشد. این یک مدل نخستین میباشد و ما تا ۳ سال زمان کافی داریم. مشابه بقیهی ویدیوهای مرور شده، در لیف از نقشه مجازی بهره گرفته میشد که مثل بقیهی وسایل نقلیهی خودران به وسیلهی دوربینهای قرار داده شده در وسیله نقلیه و سامانهی هوشمندی که به وسیلهی رادار و لیزر چیزها را پررنگ مینمود فراهم گشته بود.این محصول با سامانهی صدایی تجهیز شده بود که وقایع در حال اتفاق افتادن در خودرو را به راننده اطلاع میداد. ایشان همچنین افزود که در اصل قرار دادن این فناوری صدا برای این محصول مورد احتیاج نمیباشد اما به شکل خارقالعادهای سبب راحتی و اطمینان زیادتر راننده میگردد. مقصود این است که این گونه خودروهای سبز و طرفدار محیط زیست تا سال ۲۰۲۰ در همهی راهها حضور داشته باشند و خریداران به این گونه محصولات روی بیاورند، اگرچه که این امکان کاملا وجود دارد که مردم برای کسب اطمینان راجع به کیفیت این محصولات نیازمند این باشند که اندکی به آنها وقت داده شود. شرکت نیسان تصمیم دارد این محصول را در المپیک ۲۰۲۰ به عنوان تاکسی به همگان معرفی کند. اما سوالهای بیجواب زیادی راجع به قانونها و نحوهی کارکرد این محصول در اذهان باقی است. این فناوری بهجز دارا بودن کیفیت عملکرد، بایستی قادر به حفظ محیط زیست و سالم نگهداشتن آن در مقایسه با زمانهایی که انسان رانندگی میکند را فراهم نماید. دستیابی به این مقصود نسبت به خود این فناوری و تستهای مربوط به آن به وقت زیادتری نیازمند است. مدیر قسمت اداری کمپانی نیسان، Hayato Akizuki اعتقاد دارد که این مسئله تا پیش از سال ۲۰۲۵ یعنی پیش از نرمال کردن خودروهای خودران پیش خواهد آمد. مشاهدهی این محصولات جدید به عنوان تاکسی به جای خودروهای قبلی، به این نرمال سازی و پذیرش همگانی کمک خواهد کرد. بهرهگیری از این فناوری هوشمند بستگی به موقعیت دارد. این احتمال وجود دارد که عدهای مشتاق به خریداری کردن این گونه محصولات نباشند اما موسسههای اجارهی وسیلهی نقلیه و کمپانیهای تاکسی رانی ممکن است متمایل به خریداری و بهره گرفتن از این محصولات به طور انبوه باشند. از میان برداشتن رانندگان خطاکار و حقوق بگیر بهرهی سالیانهی این گونه کمپانیها را به شدت افزایش میدهد و همین مسئله با فراهم آوردن آسایش بیشتر برای سرنشینان، میتواند علتی برای پذیرش عمومی اینگونه محصولات به عنوان تاکسی در سالهای آتی گردد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.