معرفی کامل هوندا سیویک Si

گروه خودروسازی هوندا موتورز اخیراً مشخصات فنی اتومبیل جدید خود یعنی نسخه‌ی جدید سیویک را با عنوان Si اعلام کرده است که قصد داریم در ادامه‌ی مطلب به آن بپردازیم. با موتوتل همراه باشید.

این شرکت مشهور در حالی مشخصات فنی این اتومبیل جدید خود را منتشر کرد که پیش از این حدود یک هفته‌ی قبل میزان گشتاور خروجی این اتومبیل در رسانه‌ها درز پیدا کرده و منتشر شده بود. بر اساس اطلاعات جدید شرکت هوندا هم این اتومبیل هوندا یعنی هوندا سیویک  Siقرار است در دو نسخه‌ی سواری و کوپه طراحی و تولید شود و پیشرانه‌ی آن دارای توانی برابر با ۲۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۶۰ نیوتون بر ‌متر می‌باشد که این اعداد و ارقام این اتومبیل را به قوی‌ترین اتومبیل سیویک  Siبدل خواهد کرد که تا حالا توسط این شرکت ساخته و عرضه شده است. با تمام این‌ها ذکر این نکته در مورد این اتومبیل جدید هوندا لازم است که این اتومبیل هوندا سیویک Si نتوانسته است که با موفقیت فاصله‌ی بین مدل‌های معمولی سیویک و قوی‌ترین نسخه‌ی سیویک یعنی Type R را پرکند. برای این که بهتر به این موضوع پی ببرید باید بدانید که هوندا سیویک نسل نهم  Si از پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری و چهار سیلندر از نوع تنفس طبیعی استفاده می‌کند که می‌تواند توانی برابر با ۲۰۱ اسب بخار و گشتاوری معادل با ۲۳۰ نیوتون بر متر تولید کند. البته این بار هوندا موفق شده است که با استفاده از پیشرانه‌ای با حجم موتور بسیار کمتر از قبل به توان و گشتاور بیشتری نسبت به قبل دست یابد ولی باز هم از این شرکت مشهور انتظارات بیشتری داشتیم. هوندا البته هنوز هم اطلاعات گسترده‌ای از مدل جدید خود اطلاعاتی مانند وزن خالص این اتومبیل و از این قبیل را منتشر نکرده است. ولی با این حال این شرکت اعلام داشته است کهSi  جدید در مقایسه با سایر محصولات مشابه دارای وزن بسیار کمتری خواهد بود.
این اتومبیل جدید هوندا علاوه بر همه‌ی نکات گفته شده نخستین اتومبیل شرکت هوندا از مدل Si می‌باشد که از توربوشارژر هم بهره می‌گیرد. این حضور مرکب باعث شده است تا بیشینه‌ی توان و گشتاور این اتومبیل در دور موتور بسیار پایینی در دسترس راننده قرار بگیرد. سیستمی که برای فرمان این اتومبیل در نظر گرفته شده است از نوع فعال الکترونیکی و دارای حالت اسپرت می‌باشد که این توانایی را دارد تا با توجه به نوع رانندگی تغییر حالت داشته باشد. از دیگر اطلاعات مربوط به این اتومبیل می‌توان به جعبه‌دنده‌ی شش سرعته این خودرو، دیفرانسیل لغزش محدود، رینگ‌های هجده اینچی، و نیز سیستم تعلیق اسپرت به همراه کمک فنرهای فعال اشاره کرد. قائم ‌مقام قسمت آمریکایی شرکت هوندا یعنی جف کانارد در رابطه با این اتومبیل اظهار دارد که این اتومبیل جدید هوندا یعنی سیویک Si مدل ۲۰۱۷ نخستین نسخه‌ی دارای توربوشارژر می‌باشد و به عنوان مدلی برای سنجش چابکی و هندلینگ دیگر اتومبیل‌های موجود در بازار اتومبیل‌های اسپرت کوچک شناخته و در نظر گرفته خواهد شد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که نسخه‌ی Type R هم از همین شرکت و همین مدل به‌ عنوان برترین نسخه‌ی هوندا سیویک نسل دهم و نیز قدرتمندترین نسخه‌ی این اتومبیل که تاکنون تولید شده است وارد بازار می‌شود.
در کل باید بگوییم که هوندا سیویک Si اتومبیلی است که در مقام قیاس با دیگر خودروهای این گروه خودروسازی سبک و قدرتمندتر می‌باشد. اما باید این توجه را داشته باشیم که این بهبود عملکرد و سبک‌تر شدن تنها تغییرات ایجاد شده در این اتومبیل نیستند و در طراحی داخلی این اتومبیل و اتاقک آن هم تغییراتی نسبت به مدل معمولی این اتومبیل دیده می‌شود که از جمله این تغییرات می‌توان به لوگوی Si، تودوزی با دوخت قرمز، پدال‌های آلومینیومی اسپرت، و نیز نمایشگر TFT در مقابل راننده با نورپردازی قرمز اشاره کرد که همه در کنار تجهیزات رفاهی و ایمنی کامل‌ترین مدل‌های غیر Si سیویک هوندا در این اتومبیل قرار گرفته‌اند. بر روی کنسول مرکزی این اتومبیل نمایشگری هفت اینچی وجود دارد که سیستم رهیاب ماهواره‌ای و اتصال به تلفن همراه از توانایی‌های آن به شمار می‌آیند. در کنار این نمایشگر سیستم صوتی این اتومبیل هم دارای قدرتی ۴۵۰ کیلو واتی می‌باشد. این اتومبیل تنها با قیمتی برابر با ۲۰ هزار دلار عرضه می‌شود که برای اتومبیلی با این امکانات قیمتی بسیار عالی محسوب می‌شود. با تمام این‌ها باز هم افرادی هستند که اعتقاد دارند هوندا می‌توانست بهتر از این‌ها عملکرد مهندسان خود را نشان دهد.
این امر واضح است که در بازارهای اتومبیلی که نسخه‌ی قوی سیویک یعنی  Type R به فروش نمی‌رسد نسخه‌ی Si قدرتمندترین مدل سیویک هوندا است و برای همین امر است که بعضی معتقد هستند که هوندا می‌توانست قدرت فنی این اتومبیل را کمی بالاتر ببرد. اتومبیل Si می‌توانست اتومبیل بهتری در کلاس خود و در خور بازارهای مختلف باشد اگر هوندا توان این اتومبیل را به عددی مثل  ۲۳۵ اسب‌ بخار و گشتاور آن را به میزان ۲۷۷ نیوتون‌ بر متر افزایش می‌داد.این موضوع را هم برای بار سوم یادآور می‌شویم که این اتومبیل هوندا برای اولین بار از توبوشارژر استفاده می‌کند و خود این امر باعث می‌شود که تیونرها این قابلیت را داشته باشند که برای تیونینگ پیشرانه‌ی این اتومبیل از راهکارهای زیادی استفاده کنند. خود این افراد می‌توانند با کمی ارتقای توان این اتومبیل آن را به قدرت مانند مدل  Type Rدربیاورند. در ادامه می‌خواهیم برای این که به طور دقیق‌تری راجع به عملکرد فنی این اتومبیل در مقایسه با سایر مدل‌های سیویک هواندا به شما اطلاعات بدهیم و برای این کار به سراغ اطلاعات فنی چهار مدل از این اتومبیل خواهیم رفت. در ابتدا ضعیف‌ترین مدل سیویک هوندا که دارای پیشرانه‌ی دو لیتری تنفس طبیعی می‌باشد و با کمک چهار سیلندر خود این قابلیت را دارد که توانی برابر با ۱۵۸ اسب‌ بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و نیز گشتاوری معادل ۱۸۷ نیوتون بر ‌متر در دور موتور ۴۲۰۰ دور بر دقیقه تولید سازد. مدل دوم ز پایین این لیست پیشرانه‌ای چهار سیلندری خطی به حجم ۱.۵ لیتر دارد که با استفاده از آن می‌تواند توانی معادل ۱۷۴ اسب بخار در ۶ هزار دور بر دقیقه و گشتاوری برابر با ۲۲۰ نیوتون بر متر در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه تولید سازد. نسخه‌ی Si هم که پیش از این مشخصات فنی آن ذکر شد پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری و چهار سیلندری خطی از نوع دو میل سوپاپ در بالا دارد و با کمک توربوشارژر در کنار این پیشرانه این توانایی را دارد که توانی برابر با ۲۰۵ اسب‌ بخار در دور موتور ۱۳۰۰ دور بر دقیقه و گشتاوری معادل ۲۶۰ نیوتون بر ‌متر در دور موتور ۲۳۰۰ دور بر دقیقه تولید سازد. و اما نوبت به قدرتمندترین مدل و آخرین مدل این نسخه می‌رسد. مدل Type R دارای پیشرانه‌ی دو لیتری 4 سیلندر توربو از نوع VTEC می‌باشد که قادر است در بیشنه عملکرد خود توانی برابر با ۳۰۶ اسب‌ بخار و گشتاوری معادل ۴۰۰ نیوتون بر ‌متر را در دورهای موتور ۶۵۰۰ و ۷۰۰۰ دور بر دقیقه تولید سازد. همه‌ی این مدل‌ها هم مثل یکدیگر دارای گیربکس شش سرعته‌ی دستی می‌باشند.