برنامه‌ی مرسدس به منظور تولید ۸ خودرو بر روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی آینده

در ظاهر، مرسدس بنز به طور کامل از کارکرد و میزان فروش خودروهای دیفرانسیل جلویش مثل CLA رضایت دارد زیرا بر طبق گزارش‌ها، این کمپانی به منظور تهاجم، با نسل آینده‌ی پلت‌فرم دیفرانسیل جلویش حاضر می‌شود تا حدی که بعضی منابع خاطر نشان کرده‌اند که حتی این امکان وجود دارد که این سازه‌ها در آمریکا نیز ارائه شوند. رئیس مرسدس بنز اعلام کرده است که این کمپانی ۸ خودروی تازه را طبق پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی آتی خود تولید خواهد نمود. با موتوتلهمراه باشید.

این پلت‌فرم که MFA۲ اسم گرفته است، کوتاه شده‌ی معماری دیفرانسیل جلوی ماژولار ۲ می‌باشد. هم‌اکنون مرسدس بنز طبق پلت‌فرم فعلی‌اش با اسم MFA چهار محصول دیفرانسیل جلو دربرگیرنده‌ی رده‌ی A، رده‌ی B و CLA و GLA را می‌سازد که البته رده‌ی A در آمریکا ارائه نمی‌گردد. این شرکت اسم این ۸ سازه‌ی آینده را ذکر نکرده است ولی با این وجود پیش‌بینی کردنشان زیاد دشوار به نظر نمی‌رسد زیرا همه‌ی نمونه‌های دیفرانسیل جلویی که در حال حاضر بر روی پلت‌فرم فعلی MFA۲ تولید می‌شوند، با نسل تازه تعویض خواهند گشت؛ در صورتی که طبق گزارش‌ها، ستاره‌ی اشتوتگارت متمایل است که سدان رده‌ی A را نیز در دو نمونه‌ی استاندارد و کشیده بسازد. این محصول ظاهری تیزتر ولی به‌روز دارد که برایش جلوپنجره‌ای با خط‌های عمودی و چراغ‌های سه‌ گوشه در نظر گرفته شده است. خط سقف در بخش پشتی برعکس CLA به شکل شیبی به سمت پایین سرازیر نمی‌شود. ولی به‌جز این‌ها، نمونه‌‌ی دیفرانسیل جلوی دیگری که مرسدس در نظر گرفته است، احتمالا یک کراس‌اوور کامپکت آفرود به اسم GLB می‌باشد. این محصول که در طرح، تاثیراتی از کانسپت Ener-G-Force خواهد پذیرفت، در واقع یک مینی رده‌ی G می‌باشد. اکثر تیپ‌های GLB به شکل استاندارد با سیستم ۴ چرخ متحرک تجهیز خواهند شد ولی این امکان وجود دارد که تیپ پایه به شکل دیفرانسیل جلو ارائه شود. بر طبق اخبار به دست رسیده، یک پکیج آفرود را هم می‌شود برای این کراس‌اوور سفارش داد.