تولید UAZ در ایران

در ایران از گذشته خودروسازهای مختلف دنیا حضور داشته‌اند و هریک برای به دست آوردن این سهمیه بزرگ با هم رقابت می‌کنند. از آنجایی که ایران به تنهایی شرکتی ندارد که خودروهای وطنی تولید کند همین شرکت‌های موجود نیز از پلتفرم‌های خارجی برای تولید استفاده می‌کنند. پس از حضور دیرباز شرکت‌های اروپایی در ایران اکنون این روسیه است که علاقه به حضور در ایران را نشان داده است. ایران همان جایی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال فرار و دور زدن تحریم‌ها هستند تا سرمایه عظیم خود را در ایران به گردش درآورند چرا که از سود‌دهی بسیار آن اطمینان دارند. با موتوتلهمراه باشید.

آندری دوروفیو، مدیر صادرات UAZ گفت: ما در ایران یک شریک داریم که قراردادی را در زمینه صادرات با آن امضا کرده‌ایم. ما به زودی فروش خودروهای آماده و مونتاژ شده و از سال ۲۰۱۸ مونتاژ خودرو در ایران را شروع خواهیم کرد. آندری دوروفیو، مدیر بخش صادرات این شرکت در این باره گفت: شرکت ابتدا باید ظرفیت بازار ایران و میزان تقاضا برای محصولاتش را ارزیابی کند و سپس شروع به تولید نماید. دورفیو نیز اعلام داشت: صنعت خودروسازی ایران توسعه خوبی پیدا کرده و دولت از طریق وضع تعرفه‌های سنگین وارداتی از این صنعت حمایت می‌کند. بنابراین برای دستیابی به حجم فروش بالا در این بازار، ضرورت دارد که خودروهای تولیدی در ایران مونتاژ شوند. اما به منظور درک نیازهای مشتریان داخلی، ابتدا باید عرضه خودروهای قبلا تولید شده را آغاز کنیم. ما به همراه توزیع کنندگانمان آماده آغاز این فرآیند پس از کسب مجوزهای لازم هستیم. این خودروسازی اعلام کرده است که هدفی جز به دست آوردن بازار صادرات ندارد و طی رصدهایش ایران را به عنوان یکی از مقاصد این سرمایه‌گذاری اعلام کرده است. آنطور که اعلام شده است این صادرات ۳۰ درصد از تولیدات این کمپانی را شامل می‌شود به عبارتی دیگر ۲۰ هزار دستگاه. علت دیگر این کار استفاده حداکثری از نرخ پایین واحد پول کشور روسیه است. کشورهای قزاقستان، اوکراین و بلاروس نیز جزو مقاصد اصلی صادرات این کمپانی هستند با توجه به اینکه صادرات به کشور اوکراین نیز به صفر رسیده است. مدیر عامل این شرکت افزوده است: چین بازاری است که ما سال گذشته آن را کشف کردیم. ما ۵۰۰ دستگاه خودرو در این کشور فروختیم ولی این تازه اول کار است. منطقه جنوب شرق آسیا یک بازار نوظهور است و برآورد ما اینست که ظرفیت این بازار چیزی در حدود ۱۰۰ هزار دستگاه در سال باشد. البته UAZ در نظر دارد که غیر از به دست آوردن بازار قزاقستان، اوکراین و بلاروس هدف‌های بلند مدتی برای به دست آوردن بازار سوریه، لیبی و افغانستان را در دستور کار خود قرار دهد. به علاوه این خودروسازی خود قبول دارد که به تنهایی وزنه بزرگی در صنعت خودرو به حساب نمی‌آید اما در تلاش است که وظیفه خود را به نحو احسن به پایان برساند و موفقیت‌های پی‌درپی به دست آورد. محصولات شرکت خودروسازی UAZ روسیه شامل هانتر مخصوص مسیرهای آفرود، پیکات و پاتریوت و خودروهای تجاری همچون اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و ون‌ها هستند.