ارزیابی و رونمایی نیسان پاترول ۲۰۱۷ با کیت نیسمو در جزیره‌ی کیش

نیسان پاترول یک محصول نوستالژیک برای ایرانی‌ها می‌باشد که در دوران عدم وجود برند‌های باکیفیت خارجی، خیلی خوب توانست رول یک خودروی شاسی‌بلند تقریبا لوکس با تجهیزات خوب را در بازار خودروی ایران بازی کند. ساخت این خودرو از سال ۱۹۵۱ در ژاپن شروع گشت، که با وجود ساخت ۶ نسل از آن، هنوز هم در بین محصولات SUV از مقام محترمی برخوردار است. پاترول یکی از سازه‌های شرکت نیسان می‌باشد که در ایران تقریبا شانزده سال به وسیله‌ی کمپانی پارس‌خودرو مونتاژ و ساخته شد. پاترول محصولی به حساب می‌آمد که طرفداران آفرود و صد البته بیشتر جوان‌ها، در اولین مورد انتخابی خریدن یک وسیله‌ی نقلیه، آن را برمی‌گزیدند، ولی به خاطر وضعیت واردات و قانون‌هایی که در این باره روی کار آمد، نمونه‌های تازه و آپدیت شده‌اش تنها موفق شدند به منطقه‌های آزاد کشور راه یابند که چندان هم موفق به جلب نظر مردم در منطقه‌های آزاد نشد. با موتوتل همراه باشید.

اندکی قبل پاترول حین یک مراسم برگزار شده در دبی به دسته‌ی پرفورمنس نیسان، همان نیسمو، افزوده شد. این پرده‌برداری به طور هم‌زمان با معرفی قسمت کارکردی نیسمو در خاورمیانه صورت گرفته بود که پاترول تاثیر پذیرفته از خودروهای مسابقه‌ای در کنار GT-R نیسمو و ۳۷۰Z نیسمو در این مکان فروخته خواهند شد. شرکت نیسان معتقد است که این خودروی شاسی‌بلند فول سایز ۸.۲ تنی قادر است با این بسته‌ی اصلاح شده فروش فوق‌العاده‌ای را در آن مکان ببیند. به همین جهت چند نیسان پاترول تجهیز شده با کیت بدنه‌ی نیسمو وارد جزیره‌ی کیش شدند که در آغاز پیش از وارد شدنشان به گوش می‌رسید موتور ۶.۵ لیتری ۸ سیلندر تیونینگ شده به وسیله‌ی نیسمو بر روی وسایل نقلیه‌ی آورده شده به جزیره قرار داده شده است که بعد از وارد شدن آن‌ها دیده شد که همگی پاترول‌های وارد شده، دارای کیت بدنه و تودوزی نیسمو می‌باشند. ما هم به منظور ارزیابی بیشتر این تازه وارد شده‌های ساخت ژاپن به جزیره‌ی کیش رفتیم تا خودمان شاهد پاترول‌ها با همه‌ی ویژگی‌های ریز و درشتشان باشیم. شایان ذکر است که همه پاترول‌های نیسمو آورده شده به آن جزیره از مدل Basic می‌باشند که با پشت سر گذاشتن مراحلی در دبی، کیت بدنه بر رویشان قرار داده شده است. همین‌طور تودوزی ویژه و جذابی که درون کابین پاترول نیسمو را متغیر کرده، فابریک خود کمپانی نبوده و مثل کیت بدنه در دبی به این محصولات افزوده گشته است. خرج و مخارج اضافه کردن کیت بدنه و درون دوزی نیسمو به پاترول تقریبا پانزده تا بیست میلیون تومان می‌باشد که همین مسئله باعث شده که ارزش نهایی پاترول تجهیز شده با این نوع کیت در کیش، تقریبا بین ۲۱۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان برآورد شود.
نیسان پاترول ۲۰۱۷ تجهیز شده با این نوع کیت، دارای یک موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر با قدرت ۲۷۵ اسب بخار و ماکسیمم گشتاور ۳۹۵ نیوتن متر می‌باشد. احتمالا در صورتی که موتور این نیسان پاترول‌های آورده شده به جزیره‌ی کیش هم با تیونینگ نیسمو همراهی داشت، دارای زیبایی چشم‌گیرتری بودند. کیت بدنه‌ی قرار داده شده بر روی پاترول، شکل و قیافه‌ای تهاجمی و جذاب‌تر از پیش را برایش به ارمغان آورده است که سبب گشته در حین عبور و مرور در خیابان، نظر همه را به سمت خود بکشاند. سپر‌های مرتفع و رکاب کناری سبب گشته که ارتفاع پاترول تا سطح زمین کم‌تر شود، همین‌طور لیپ زیر سپر قرار داده شده در بخش جلویی که با نوار قرمزی به راحتی دیده می‌شود، ظاهری خشن از این محصول را نشان می‌دهد. ترکیب رنگ‌های سیاه و قرمز با رنگ سفید بدنه تفاوت چشم‌گیری را سبب شده است. در قسمت درونی کابین این محصول، فضایی تماما لوکس، برخلاف طرح تقریبا بی‌آلایش بیرونی محصول را می‌بینیم که در آن قطعه‌های فلزی و چوبی به منظور آراسته سازی به کار گرفته شده و به منظور بهره‌گیری بهینه سواره‌ها از این محصول به صندلی‌های جلویی گرم‌کن‌دار ۱۳ اسپیکر سامانه‌ی صدا Bose و با یک سامانه‌ی سرگرم‌کننده با صفحه نمایش‌گر ۸ اینچی تجهیز گشته است. در کل ۳ تیپ گوناگون از این محصول ارائه خواهد شد که نمونه‌ی فول آپشن آن یعنی همان پلاتین، با صندلی‌های تجهیز شده با سردکن و گرم‌کن، غربیلک فرمان تجهیزشده با گرم‌کن، صندلی‌های دومین ردیف تجهیز شده با گرم‌کن، روکش‌های از جنس چرم و دو صفحه نمایش‌گر ۷ اینچی قرار داده شده در عقب صندلی‌های جلو ارائه خواهد گشت.