جزئیات ارزش محصولات صفر در بازار تهران
احتراقی که در عظیمترین بخش تامین قطعهی کشور که ۲ هفته قبل پیش آمد، به شدت بر بازار خودرو اثر گذاشته است؛ به گونهای که طبق سخنان بعضی از بازاریان، این احتراق سبب کمشدن میزان ارائهی محصول و به دنبال آن بالارفتن ارزش بعضی محصولات گشته است. با موتوتلهمراه باشید.
در این عرصه طبق گفتهی بزرگان بازار، اصلیترین دلیل کمشدن میزان ارائه در وضعیت فعلی، احتراق یکی از کمپانیهای تولیدکنندهی قطعه و بروز مشکل در سیر ساخت بعضی محصولات بوده است. طبق سخن مسئولان نمایشگاه خودروی تهران، با این حال که ارزش بعضی خودروها به خاطر وجود مانع در ساخت قطعهها و کم شدن میزان عرضه، زیاد شده است، ولی چون معاملههای بازار به کمترین میزان خود رسیده است و هیچگونه مشتری برای خریدن وسیله نقلیه در بازار دیده نمیشود، این مسئلهی بحرانی را در بازار به وجود نیاورده است؛ پس همانگونه که حدس میزنید، بالارفتن ارزش این خودروها دورهای بوده و با نرمال شدن سیر ارائهی محصول، این معضل نیز از میان برداشته خواهد شد. در این میان اگرچه کمشدن میزان معاملهها در بازار خودرو در ماههای آغازین سال مثل فروردین و اردیبهشت به یک سنت همه ساله مبدل گشته است و علت آن هم رکود فصلی میباشد ولی آنطور که به نظر میآید، با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاستجمهوری، این رکود عمق بیشتری خواهد گرفت. طبق سخن بازاریان، با نزدیک شدن به زمان انتخابات، شک مردم برای خرید وسیلهی نقلیه هم زیادتر میشود. چون انتخابات در روز ۲۹ اردیبهشت انجام میشود، پس نظر مسئولان نمایشگاه خودروی تهران این است که رکود ایجاد شده در بازار تا هنگام اعلان نتیجهها هنوز ادامه داشته باشد. اگرچه انتخابات سبب گشته که خریداران دچار دودلی شوند، ولی شروع ماه مبارک رمضان پس از این واقعهی سیاسی سبب ادامه یافتن این وضعیت خواهد گشت؛ زیرا مثل همیشه مردم در ماه رمضان زیاد متمایل به خرید یا فروش وسیلهی نقلیه نیستند؛ پس به نظر میرسد که بازار خودرو تا روزهای پایانی ماه خرداد تکاپوی خاصی را تجربه نکند.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.