چری آریزو ۵ برقی رونمایی گشت؛ پیمودن مسیر ۴۰۰ کیلومتر با یک بار دریافت شارژ
نمایشگاه خودروی برگزار شده در شانگهای در سال ۲۰۱۵ پذیرای یک کانسپت بسیار زیبای سازهی شرکت چری بود. این محصول که آلفا ۵ نام گرفته بود، دارای طرحی تهاجمی و اسپورت است و در حقیقت یک پیشنمایش از سدان کامپکت آریزو ۵ به حساب میآمد. با موتوتلهمراه باشید.
چندین ماه پس از آن و در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵، نهایتا آریزو ۵ با برخی تحولات در مقایسه با آلفا ۵ در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی گشت. در آغاز یک پیشرانهی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی قدرت این محصول را تامین میکرد که قدرت ایجاد توان ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر را دارا بود؛ پس از آن پیشرانههای ۱.۲ و ۱.۵ لیتری توربو هم به جدول موتورهای این سدان چینی افزوده گشتند که به نوبت دارای توان ۱۳۲ و ۱۴۵ اسب بخار بودند. در ماه مارس سال جاری شرکت چری تصمیم به ساخت نمونهی اسپورت آریزو ۵ برای بازار خودروی چین گرفت. این نمونه با توانمندترین پیشرانهی حاضر که ۱.۵ لیتری توربو میباشد، تجهیز گشته است و دارای برخی تمایزها در شکل و ظاهرش میباشد که برخی از آنها چیزهایی مانند رکابهای کناری، سپر جلوی اسپورت، رینگهای آلیاژی زیبا، کالیپرهای ترمز و کابین به رنگ سرخ و همینطور اسپویلر عقب هستند. اکنون پس از سپری شدن ۲ ماه از عرضهی آریزو ۵ اسپورت، به گوش میرسد که شرکت چری نمونهی برقی این محصول را هم برای بازار چین فراهم نموده است. طبق اطلاعات حاضر موتور در نظر گرفته شده، دارای توان ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۲۷۶ نیوتن متر میباشد و میتواند آریزو ۵ برقی را به ماکسیمم سرعت ۱۵۲ کیلومتر بر ساعت سوق دهد. باتریهای این محصول توان مورد نیاز به منظور پیمودن ۴۱۰ کیلومتر مسیر را بدون احتیاج به شارژ شدن دوباره فراهم مینمایند که در صورت اجرایی شدن این عدد بسیار به استانداردهای پذیرفته شده در دنیا نزدیک خواهد بود. این باتریها از شارژ فوری حمایت کرده و در مدت زمان ۳۰ دقیقه تا هشتاد درصد پر میگردند. ولی مسئلهی جالب توجه راجع به آریزو ۵e این است که کابینش فرق زیادی با نمونههای بنزینی ندارد و حتی اینطور نشان میدهد که نشانگرهای آنالوگ در آن به کار رفتهاند. یگانه تفاوت ظاهری نمونهی برقی با نمونههای بنزینی هم تنها به یک حرف e به رنگ سبز که روی صندوق عقب و جنب اسم محصول قرار داده شده، خلاصه میگردد. آنگونه که اعلام گشته، آریزو ۵ برقی از ماه ژوئن سال جاری با ارزش حدودا صد هزار یوان که برابر با ۵۵ میلیون تومان میباشد، در بازار خودروی چین فروخته خواهد شد. لازم توجه است که نمونهی بنزینی و پایهی این محصول مدت زمانی است که در خیابانهای کشور یافت میشود؛ در صورت مهیا شدن وضعیت لازم این احتمال وجود دارد که یک روز عبور و مرور نمونهی برقی را شاهد باشیم.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.