چهار دلیل برای آن که تویوتا کمری نخرید
تویوتا کمری به عنوان یک خودروی سدان بهصرفه و کاربردی، شهرت بسیاری در همهجای دنیا به دست آورده است. کمری در بازارهای رقابتی و بااعتبار، در گروه محصولات پرطرفدار و پرفروش قرار میگیرد، به گونهای که در آمریکا موفق شد مرتبهی چهارم پرفروشترین محصول سال را کسب نماید. کمری از سال ۱۹۸۲، روی خط تولید تویوتا رفت و هرساله با اعمال تحولات مفید به بازار میآید. تویوتا، کمری را به عنوان یک خودروی میان رده برای آنهایی که خواستار یک خودروی ماندگار و قوی میباشند، ارائه نموده است. ولی این محصول پرطرفدار آنقدرها هم بیعیب نبوده و برخی انتقادات نسبت به آن صورت گرفته و بعضی از آنها امکان دارد برای تویوتا ایجاد مشکل کند. با موتوتلهمراه باشید.
در ایران، تویوتا کمری ۲۰۱۶ در چند تیپ تهیه میشود و ایرتویوتا فروش نمونهی ۲۰۱۶ را پایان بخشیده است. این پایان یافتن فروش را میشود علت حاضر شدن برای ارائهی کمری ۲۰۱۷ به حساب آورد، ولی بایستی منتظر بمانیم تا متوجه شویم نمایندگی محصولات تویوتا در کشور ما، چه خط مشیای را برای کمری در نظر میگیرد. اکنون با ارزیابی عیبهای تویوتا کمری ۲۰۱۶ شما را همراهی میکنیم. شایان ذکر میباشد که عیبهای ذکر شده بر طبق اطلاعات سایتهای بااعتبار فراهم گشته است.
۱- طراحی تکراری و اندکی کسلکننده
تعداد زیادی از کارشناسهای خارجی معتقدند، طراحی کمری مدتی میشود که خیلی سرد گشته و جذابیت را از آن سلب نموده است. تویوتا بیشتر تلاش کرده است که ساختمان کلی کمری را حفظ نماید و نزدیک گشتن طرح این نمونه به تویوتا کرولا، اندکی ناامیدکننده میباشد. در جایی مانند ایران که مردم طرفدار خرید وسایل نقلیهی مدرن میباشند و تنها چند مورد انتخابی کرهای، ژاپنی و فرانسوی موجود است، کمری احتمال موفقیت بسیاری ندارد، حتی در صورتی که یک شرکت بهنام و مشهور این خودرو را مرغوب به حساب آورده باشد. البته شایان ذکر است که شکل و ظاهر محافظهکارانهی این خودرو در مدل ۲۰۱۷ جایش را با یک طرح و مدل اسپرت و جذاب عوض کرده است و تویوتا خط مشی خود را در این مدل دچار تحول کرده است.
۲- سیستم صوتی و تصویری قدیمی
این خودرو با سامانهی صوتی و تصویری با صفحه نمایشگر ۶.۱ اینچی و ۷ اینچی تجهیز شده است که به شش اسپیکر وصل میباشد. در این دورهی تازهی وسایل نقلیه، مدل رابط کاربری سامانهی سرگرمی خودرو و همینطور کیفیت صوت این سامانه بسیار مهم است. سامانهی به کار رفته در این محصول زیاد مدرن نیست و فاقد تجهیزات اتصالی تازهی جهان میباشد. همینطور از نظر پخش در میان رقیبان چیز زیادی برای نشان دادن ندارد.
۳- طرح درونی یکنواخت و کسلکننده
طرح درونی این محصول جدید اندکی بیش از اندازه سنتی و بیآلایش در نظر گرفته شده است، در صورتی که قصد داشته باشیم این محصول را با رنو تلیسمان و یا محصولات آزرا و اپتیما قیاس نماییم، از نظر طرح درونی زیاد چیز جذابی به چشم نمیخورد. مرغوبیت متریال درونی این محصول جدید در مقایسه با نسل پیشینش زیاد پیشرفت نکرده است و از نظر متریال هم مثل مدلهای پیشین میباشد. البته شایان ذکر است که تعداد زیادی همین کابین کسلکننده را بیشتر از تعداد زیادی از وسایل نقلیهی باکلاس و مدرن دوست دارند و یقینا دلیلش تنها یک مسئله میباشد، حضور اسم تویوتا پیش از اسم کمری.
۴-قیمت
این محصول در مدل فول دارای ارزش تقریبا ۲۱۷ میلیون تومانی میباشد، این ارزش برای این سازهی ۱۸۱ اسب بخاری اندکی بیشتر از اندازهی معمول زیاد میباشد. در صورتی که میشود با این قیمت سایر نمونههای خودروهای مدرن کرهای و اروپایی را با تجهیزات خیلی زیادتر خریداری نمود. در این نکته که تویوتا یک برند بسیارعالی در دنیا محسوب میشود، هیجگونه تردیدی وجود ندارد ولی نبایستی تنها به خاطر یک نام، یک وسیلهی نقلیه را خریداری نماییم، به ویژه وقتی که صحبت به قیمت میرسد. بهتر است کمی هم به ارزیابی رقیبان این محصول بپردازیم. کیا اپتیما دارای موتوری با گنجایش ۲۴۰۰ سیسی و توان ۱۷۲ اسب بخار میباشد، هرچند از نظر طراحی بیرونی، درونی و جنس مواد استفاده شده، این خودرو بهتر از کمری است ولی از نظر فنی در برابر کمری قادر نخواهد بود کارکرد مطمئن و مثبتی از خود نشان دهد و کمری از آن پیشی خواهد گرفت. اپتیما از طرف اطلس خودرو با ارزش ۱۷۳ میلیون تومان فروخته میشود که تفاوت ارزشی بسیاری با کمری دارد و همین موضوع سبب میگردد که دارای بازار پررونقتری باشد. رقیب بعدی رنو تلیسمان است. شاید در صورتی که اهمیت شرکت سازنده را در نظر بگیریم، تویوتا چند گام از رنو جلوتر باشد ولی کمپانی رنو با ارائهی تلیسمان وضعیت را برای کمری دشوار نموده است. از نظر طرح و مدل، تلیسمان دارای زیبایی بیشتری نسبت به کمری میباشد و از لحاظ امکانات هم مجهزتر است. این محصول با موتوری تجهیز شده است که دارای گنجایش ۱۶۱۸ سیسی توربو با استهلاک و مصرف سوخت کم میباشد و ۱۹۰ اسب بخار توان دارد.
نبایستی لذت راندن با موتورهای توربو را از یاد برد و توان زیادتر این موتور یقینا در برابر کمری به چشم خواهد آمد. تلیسمان از طرف نمایندگی کمپانی رنو در کشور ایران یعنی همان نگین خودرو با ارزش تقریبا ۱۹۰ میلیون تومان ارائه میگردد. پس تلیسمان با پیشرانهی قدرتمند و مدرن، امکانات فوقالعاده، طرح و مدل جذاب و قیمت بهصرفهتر، بسیار پرطرفدارتر از کمری محسوب خواهد شد. وقتی که به عرضهی خدمات نگین خودرو و ایرتویا مینگریم، نگین خودرو اکثرا به فکر راضی بودن خریداران خود میباشد و این را میشود در مبحث وضعیت فروش، ارزش و ارائهی بهروز سازههای رنو به وضوح مشاهده کرد. در کل میتوان گفت که تویوتا از نظر مرغوبیت تولید، برترین محصولات را برای مصرفکنندگان تولید میکند ولی در صورتی که هدف مشتریان از خرید وسیلهی نقلیه، دستیابی به تجهیزات و یک خودروی جذاب است، کمری پیشنهاد چشمگیری بر آنها محسوب نخواهد شد. ایرتویا از نظر ارزشگذاری محصولات اندکی ضعف دارد، چیزی که راجع به راو۴ نیز مشاهده کردهایم و توقع داریم برند مشهوری مثل تویوتا، وضعیت نمایندگیاش را اندکی بهبود بخشد تا مشتریان ایرانی قادر باشند مثل ساکنین ایالات متحده، از محصولات تویوتا به اندازهی کافی رضایت داشته باشند. سودخواهی ارائهکنندگان وسایل نقلیه در کشور ما، برای همهی مردم کاملا عیان است، ولی بعضی از نمایندگیها اندکی بیشتر از اندازه در بند منافع خود میباشند.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.