اشراف‌زاده‌ی انگلیسی با کفش کتانی؛ معرفی رولزرویس سیلور شادو دریفتر

طرفداران خودرو، برای محصولات خاص این رشته‌ی دوست‌داشتنی ارزش زیادی قائل می‌شوند. مشاهده‌ی محصولاتی که به طرز فجیعی لاستیک‌هایشان را دود کرده و روی پیست می‌لغزند، همواره دارای هیجان خاصی می‌باشد.  با موتوتل همراه باشید.

حتی طرفداران محصولات کلاسیک که اندکی معتدل‌تر می‌باشند و با به وجود آوردن تغییرات بر روی محصولات ابایی ندارند هم نسبت به این زمینه علاقه از خود نشان می‌دهند، به‌ویژه محصولات کلاسیک-مدرن ساخت ژاپن که دست طویلی در این زمینه دارند. چند روز پیش اخباری راجع به فروش رولزرویس سیلور شادو به ارزش ۱۸۰ هزار دلار در وب‌ سایت‌های مربوط به خودرو انتشار یافت. شایان ذکر است که این مدل از سیلور شادو تفاوت عمده‌ای با سایر مدل‌ها دارد، چون به شکل ویژه‌ای برای انجام حرکت‌های دریفت بهینه‌ سازی گشته است. سیلور شادو در دهه‌ی ۷۰ میلادی نشانه‌ی یک محصول لوکس و باکلاس بود که همه‌ی تجهیزات رفاهی موجود در آن دوران را برای سواره‌ها مهیا می‌نمود. رولزرویس برای این محصول سدان، موتور ۸ سیلندر خورجینی ۶.۷ لیتری قرار داده بود که به خوبی با گیربکس خودکارش هماهنگ بود و قدرت مورد نیاز برای حمل و نقل این غول‌پیکر ۲.۵ تنی را فراهم می‌آورد. گروه متخصصین این طرح به منظور هرچه مشابه‌تر شدن این محصول لوکس ساخت انگلیس به محصولات دریفت، قطعه‌های کرومی و سپرهای خودرو را برداشته‌اند.
گل‌گیرهای این محصول هم به شیوه‌ی محصولات دریفت اندکی بیرون آمده‌اند و شکل و قیافه‌ای جذاب و تهاجمی به این اشراف‌زاده‌ی انگلیسی بخشیده‌اند. رنگ این محصول به مشکی مات تغییر یافته است و سامانه‌ی تعلیق هم جایش را به سامانه‌ی تعلیق پنوماتیکی با امکان تنظیم کردن ارتفاع بخشیده است. درون سیلور شادو هم دچار برخی تحولات گشته است، صندلی‌های لوکس محصول به صندلی‌های اسپورت جایگزین گشته‌اند و به منظور هرچه جذاب‌تر شدن قسمت درونی، روکش چرم قرمز به کار گرفته شده است. کاور چرم قرمز در همه‌ی قسمت‌های درونی محصول به چشم می‌خورد که دربرگیرنده‌ی جلو داشبورد، کاور صندلی‌ها و کنسول میانی می‌باشد. ترمز دستی این محصول به شکل یک اهرم آلومینیومی از بین کنسول میانی بیرون آمده است که بر روی آن لوگوی رولزرویس قرار داده شده است. تغییرات صورت گرفته بر روی این محصول به همین‌ها ختم نمی‌گردد. دیفرانسیل و گیربکس خودکار محصول هم به منظور اجرای حرکت‌های دریفت، ارتقا یافته‌اند. به‌‌ خاطر قوی‌تر کردن موتور استاندارد سیلور شادو، توان پیشرانه به ۱۸۹ اسب بخار دست یافته که در اندازه‌های دریفت، عددی بسیار مایوس کننده است. در اصل طرح تولید این محصول غیرعادی به صورت یک چالش در برنامه‌ی سوپرکار انجام شده است که از کانال Megabuild پخش می‌گردد. موسسه PRINDIVILLE PLC که در لندن قرار گرفته است، تصمیم به فروش این محصول جذاب گرفته است و ارزش ۱۳۰ هزار دلار را برایش معین نموده است. شایان ذکر است که این امکان نیز وجود دارد که در زمان حراج، این عدد به بیشتر از ۱۳۰ هزار دلار هم دست پیدا کند. شایان توجه است که مدل سالم و استاندارد این محصول تنها دارای ارزش بیست هزار دلار می‌باشد که از لحاظ کلاسیک بودن هم قیمت تقریبا زیادتری دارد. اشخاص بسیاری هستند که به گذاشتن این سوپراستار در پارکینگ منزل خود علاقه‌مندند.