فیسلیفت سانگیانگ کوراندو ۲۰۱۷ رونمایی گشت
نمونهی تازهای از کراساوور کامپکت سانگیانگ رونمایی گشته است. از آن جایی که نمونههای گوناگون کوراندو در بازار ایران حضور داشتهاند، شانس حضور این نمونهی تازه در ایران بسیار بالا به نظر میرسد. با موتوتلهمراه باشید.
نخستین نسل کوراندو، مانند یک نمونه برداری تمام عیار از جیپ CJ-۷ آمریکایی، در سالهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۶ ساخته شد. این محصول با لیسانس برند اصلی، استانداردهای خوبی را دارا بود و حتی در بازار اروپا نیز به فروش رسید. دومین نسل کوراندو هنگامی ساخته شد که کمپانی دوو بزرگترین سهامدار سانگیانگ به حساب میآمد. این محصول به عنوان یکی از برترین سازههای پیشینهی سانگیانگ، میان سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ در کرهی جنوبی ساخته شد و حتی پس از آن نیز تولید آن تا سال ۲۰۱۴ در جمهوری آذربایجان ادامه داشت. دومین نسل این محصول در بازار ایران نقش پررنگی نداشت؛ ولی موفق شد طرفداران محصولات ۲ دیفرانسیلی را به سوی خودش بکشاند.
نسل تازهی این محصول، با انبوهی از واردات کمپانی سانگیانگ وارد ایران گشت و تا اندازهای نیز از آن استقبال شد؛ اگرچه تا به حال سایر نمونههای این برند، مانند اکتیون و تیوولی، نرخ فروش زیادتری را دارا بودهاند. این محصول در بازار انگلیس هم ارائه میگردد و قرار بر این است که با شکل و ظاهر متفاوت، رنج ارزش تقریبا ۱۷ هزار پوند یا همان ۲۲ هزار دلار را داشته باشد. مدل ارزان کوراندو، به صورت دیفرانسیل جلو تولید شده است؛ ولی در کنار سامانهی دو دیفرانسیل با ارزش ۱۸.۵ هزار پوند یا ۲۴ هزار دلار به فروش خواهد رسید.
کوراندو در نمونهی تجهیزات کامل تا ۳۰ هزار دلار ارزش گذاری خواهد شد. شکل و قیافهی این محصول تازه نسبت به نمونهای که در حال حاضر در ایران به چشم میخورد، زیباتر و بهروزتر جلوهگر میشود. در نمای روبهرو، چراغها و جلوپنجرهی تغییراتی کرده و البته از نمونهی پرطرفدار تیوولی تاثیر پذیرفته است.
چراغهای مهشکن درون سپر ابعاد بزرگتری دارند و کاپوت جلو، کشیدهتر شده است. نمونهی تازهی کوراندو با چراغهای روشنایی روز تجهیز گشته است که در هر طرف، یازده ال ای دی را در بر میگیرد. در بخش عقبی تمایز بسیاری میان این نمونه و نمونهی پیشین به چشم نمیخورد؛ اما با شیشهی ضد رفلکس تیره و ریل باربند، در کل میشود طرح جدید کوراندو را دلپسند دانست.
در قسمت درونی نیز این محصول جذابتر از قبل شده است. فرمان مدل ۲۰۱۷، با اندازهی متناسب و ارگونومیک میباشد؛ همچنین آینههای کناری هم تغییر کردهاند و به شکل تاشو با گرمکن داخلی و چراغ راهنما عرضه میگردند. قطعا نمیشود کابین کوراندوی فعلی را یکی از برترینهای جهان از لحاظ جذابیت به شمار آورد؛ ولی تقریبا زیباتر از رقیبان چینی به نظر میآید و با صفحه نمایش بزرگ هفت اینچی در بین داشبورد که بهطور هماهنگ با بلوتوث و سامانههای ناوبری به فعالیت میپردازد، دارای فرمی بهروز و جذاب شده است. برای اشخاصی که کوراندوی تجهیزات کامل با کد ELX را برگزینند، حسگرهای پارک عقب و جلو، رینگهای اسپورت ۱۸ اینچ، دوربین پارک، صندلیهای کاملا چرم با گرمکن داخلی در اولین و دومین ردیف وسامانهی ناوبری تامتام نیز در دسترس خواهند بود و میتوان آنها را سفارش داد.
موتور این محصول هنوز مدل دو لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۴۷ اسب بخار میباشد که قادر به ایجاد ۱۹۵ نیوتنمتر گشتاور میباشد. کوراندوی بنزینسوز به منظور دستیابی به سرعت صد کیلومتر در ساعت، تقریبا به ۱۱.۵ ثانیه وقت احتیاج دارد و ماکسیمم سرعتش ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت میباشد. نمونهی دیزلی کوراندو در بازار خودروی انگلیس دارای طرفداران بیشتری است و با موتور ۲.۲ لیتری، توان ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر را عرضه مینماید. همچنین جعبهدندهی شش سرعته و خودکار کوراندو در همهی نمونهها توسط ایسن ژاپن تولید شده است.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.