لینکلن زپیر در یک حراجی به فروش خواهد رسید
یکی از معروفترین محصولات ردهی هاتراد آمریکا خیلی زود به حراج خواهد رفت. ارزش پیشنهاد شده برای این محصول، تقریبا ۴۰۰ هزار دلار میباشد. با موتوتلهمراه باشید.
نمونهی اصلی لینکلن زپیر در سال ۱۹۳۶ تولید گشت. این نمونه، ظاهرا یک محصول خانوادگی عادی در دوران خود محسوب میشد؛ ولی به خاطر بهرهگیری از یک موتور دوازده سیلندر به شکل V مشهور شد. هشتاد سال قبل، دارا بودن موتور ۴.۴ لیتری با توان ۱۱۰ اسب بخار زیاد عادی به حساب نمیآمد و به همین علت، نمونهی زیپر با استقبال بینظیری در بازار آمریکا روبهرو گشت. تا سال ۱۹۴۰، تقریبا پانزده هزار دستگاه از این محصول فروخته شد که ۸۰٪ گنجایش ساخت کمپانی لینکلن را در بر میگرفت و زیپر را به یکی از پرطرفدارترین محصولات تاریخ امریکا تا آن دوره مبدل نمود. یک کمپانی تیونینگ خودرو، در سال ۱۹۹۸ مصمم شد که مدل کوپه و دودر خودروی زپیر را با چاشنی خلاقیتش دوباره بسازد. حاصل این تصمیم، خودرویی در ردهی هاتراد و برتر از یک محصول کلاسیک از آب درآمد که توجهها را به خود جلب کرد و عکس آن بر روی صفحهی مجلههای مشهور خودرویی در آمریکا چاپ شد. فقط بیست دستگاه از این محصول خاص و ویژه تولید گشت که همهی آنها با ارزش حدودا ۲۷۵ هزار دلار به فروش رسیدند. حتی مدل ماکت لینکلن زپیر هاتراد در اندازهی ۱.۱۸ هنوز به تولید میرسد. این محصول از ۲ نظر جذاب محسوب میشود. یکی این که ترکیب زیبایی از سنت و مدرنیته در آن به چشم میخورد و دیگر این که قوهی ابتکار به کار گرفته شده در این خودرو، شروعکنندهی سبک جدیدی در بین تیونرهای غربی گشت. مبدل کردن بدنهی یک محصول کلاسیک مرتبط با دوران قبل از جنگ جهانی دوم به خودرویی مشابه ابرخودروهای کنونی، به هیچ وجه آسان نیست؛ اگرچه بعد از رونمایی لینکلن زپیر تازه، تیونرهای زیادی در همهجای آمریکا شروع به انجام دادن کاری مشابه بر روی سایر نمونههای کلاسیک این کشور نمودند که البته معروفیت پروژهی زپیر را به ارمغان نیاورد.
مدلی که قرار شده در حراجی بهنام RM فروخته شود، آخرین نمونه از بیست محصول به ثبت رسیده خواهد بود که در سال ۲۰۰۰ به دست صاحبان داده شدهاند. کارشناسهای این حراجی، آغاز ارزش را در رنج ۳۰۰ هزار دلار در نظر گرفتهاند؛ ولی پیشبینی میشود که زپیر با ارزش حدودا ۴۰۰ هزار دلار به فروش برسد. شاید این فکر به ذهن شما برسد که مالک این محصول، سرمایهگذاری خوبی را انجام داده است و بعد از هفده سال، با سود بسیار زیاد محصول کلکسیونیاش را به فروش خواهد رساند؛ ولی شایان توجه است که در آن دوره با قیمت ۲۷۵ هزار دلار، خریدن یک دستگاه فراری GTB ۲۷۵ یا مرسدس ۳۰۰SL گالووینگ نیز امکانپذیر بود. در حال حاضر، فراری ۲۷۵ مدل ۱۹۶۴ دارای ارزش بیشتر از ده میلیون دلار میباشد و مرسدس ۳۰۰SL مدل ۱۹۵۵ نیز با ارزش بالاتر از چهار میلیون دلار به فروش میرسد. اسم برندها در ارزشگذاری محصولات کلاسیک، تاثیر خیلی زیادی دارد و به همین علت، سرمایهگذاری کردن بر روی سازههایی از کمپانیهای بهنام اغلب نتیجهی دلخواهتری از خود بر جای خواهد گذاشت. خودروی زپیر، اگرچه در طول زمان از نظر ارزشی سیر صعودی زیادی نداشته است؛ به عنوان یک نمونهی هاتراد مشهور با قابلیتهای فنی ویژه مانند خارج شدن آتش از اگزوزها، در پیشینهی محصولات تیونینگ شدهی آمریکا، ثبت خواهد شد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.