شاسی بلند برند لامبورگینی و اطلاعات فنی منتشر شدهی آن
برنامهی طراحی و تولید اتومبیل اوروس به عنوان نخستین اتومبیل شاسی بلند برند پر آوازهی لامبورگینی قطعی شده است و هماکنون اطلاعاتی از پیشرانه و نیز تواناییهای فنی این اتومبیل در رسانهها انتشار پیدا کرده است. با موتوتلهمراه باشید.
عکسهایی از این اتومبیل لامبورگینی در حدود دو سال پیش منتشر شده بود ولی بر روی پیشرانهی این اتومبیل اختلافاتی وجود داشت. حالا خود شرکت لامبورگینی اظهار کرده است که قصد دارد در اولین فاز تولید انبوه این اتومبیل از پیشرانهای هشت سیلندری و وی شکلی بهره ببرد که قادر خواهد بود توانی برابر با 650 اسب بخار را تولید کند. در سالهای بعد هم لامبورگینی قصد دارد پیشرانهی پلاگین هیبرید را برای اوروس موجود کند. لامبورگینی این را هم گفته است که نصف ظرفیت تولید آیندهی برند خود را تنها برای تولید این شاسی بلند یعنی اوروس در نظر خواهد گرفت و قصد دارد فروش سالانهی خود که الان در حدود ۳۵۰۰ دستگاه میباشد تا سال 2019 میلادی به عددی برابر با ۷۰۰۰ دستگاه افزایش دهد. لامبورگینی در فاز نخست عرضهی این شاسی بلند هم هزار دستگاه را به طور سالانه وارد بازار اتومبیل جهان میکند و نیز هیچ محدودیتی را برای تولید خود در سالهای بعدی هم در نظر ندارد. شاسی بلند اوروس قرار است در کارخانهی اصلی لامبورگینی در سنت آگاتا ایتالیا مونتاژ شود و این امر که تا سال آیندهی میلادی آمادهی فروش شود خیلی محتمل میباشد. پیشرانهای که در اوروس استفاده خواهد شد حجمی برای با چهار لیتر دارد و از نوع توئین توربو خواهد بود که بر روی نسخههای متفاوتی از آئودی مانند RS7 نیز یافت میشود و به دلیل این که امتحان خود را پس داده است قابل اعتماد میباشد.
شاسی و بدنهی این اتومبیل شاسی بلند نیز توسط فولکس واگن ساخته میشود و نیز برای ساخت آن از پلتفرم MLB بهره گرفته خواهد شد که در حال حاضر در اتومبیلهای بنتلی بنتایگا و آئودی Q7 موجود هستند. با تمام اینها هنوز اما زمان دقیق عرضهی این شاسی بلند لامبورگینی مشخص نمیباشد ولی با این حال محدودهی قیمت آن برای بازار اتومبیل ایالات متحده چیزی نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است. البته ذکر این نکته لازم است که افرادی که به خرید اتومبیلهای فعلی لامبورگینی مثل هوراکان و اونتادرو علاقه دارند هماکنون بیشتر از شش ماه است که در صف انتظار تحویل این اتومبیلها هستند. اتومبیل آئودی RS7 که به آن اشاره کردیم در اصل یک اتومبیل سواری میباشد که از نظر آیرودینامیک با این اتومبیل لامبورگینی تفاوتهایی دارد اما در قسمت وزن خالص و قدرت پیشرانه به اوروس نزدیک میباشد. مدل RS7 آئودی پیشرانهای چهار لیتری توئین توربو دارد که به اینترکولر نیز مجهز شده است و نیز میتواند توانی برابر با ۶۰۵ اسب بخار را در دور موتور ۶۱۰۰ دور بر دقیقه تولید کند و گشتاوری معادل ۷۰۰ نیوتن بر متر را در دور موتور ۲۱۰۰ دور بر دقیقه بسازد. این اتومبیل میتواند در عرض ۳.۲ ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برسد و برای دست یافتن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز فقط ۷.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. دوازده ثانیه پس از حالت سکون این اتومبیل به سرعت شگفت انگیز دویست کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. آئودی RS7 دارای گیربکس هشت سرعتهی اتوماتیک میباشد که امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز از پشت فرمان این اتومبیل به راننده داده شده است. این اتومبیل دارای بیشینهی سرعتی برابر با ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت میباشد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.