اغلب مردم تصور میکنند خودروهای کروک وزن کمتری نسبت به خودروهای معمولی دارند؛ اما باید بدانید با حذف سقف نه تنها وزن خودرو کم نمیشود، بلکه شاهد اضافه شدن وزن اتومبیلهای کروک نیز هستیم. با موتوتل همراه باشید.
از نظر تئوری با حذف سقف خودرو باید از وزن آن کاسته شود، اما به دلیل تغییراتی که در خودرو ایجاد میشود شاهد بالا رفتن وزن آن خواهیم بود.
در اتومبیلهای کروک به دلیل حذف سقف، مقاومت شاسی پایین میآید. تصور کنید یک مربع فلزی دارید و میخواهید ضلع بالایی آن را حذف کنید. پس دو ضلع کناری که در خودرو بخشهای جانبی و دربها هستند، به انحراف در میآیند. به همین خاطر باید شاسی در کف و کنار خودروهای کروک تقویت شود تا مقاومت آن حفظ گردد. با تقویت شاسی به وزن این خودروها اضافه میشود و خودروهای کروک سنگینتر از انواع کوپه خواهند بود.
شاید تغییر شکل شاسی را در خودروهایی که سقف آنها به صورت غیراستاندارد جدا شده، دیده باشید. این اتفاق در سالهای اخیر در خودروهای آمریکایی دیده شده که سبب درست بسته نشدن دربهای خودرو میشود. گاهی برای رفع این مشکل یک میله عرضی را به دو ستون میانی وصل میکنند تا دربها را به سمت داخل خودرو بکشد و مانع از تغییر شکل آن شود.
باید بدانید در خودروهای کروکی، تجهیزات مربوط به سقف پارچهای که مابین صندوق عقب و اتاق سرنشینان قرار میگیرد وزن بالایی دارد و این به وزن خودروی کروک میافزاید. این مسئله در خودروهای با سقف فلزی نیز وجود دارد، زیرا باید سقف فلزی تا شود و در صندوق عقب قرار گیرد که این به خودی خود سبب افزایش وزن خودرو میشود.
منبع: ایران جیب
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.