شرکت تویوتا در مراسمی که هفته‌ی گذشته برگزار شد، مدعی شد تا اوایل سال 2020 میلادی، 10 خودروی برقی با برند تویوتا معرفی خواهد کرد. با موتوتل همراه باشید.

کریشانان آنانترامان، نویسنده‌ی وب سایت اتونیوز، رویکرد جدید شرکت خودروسازی تویوتا را برای تولید خودروهای برقی مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

آنچه بررسی‌ها نشان می‌دهد، تویوتا برخلاف دیگر خودروسازان پرآوازه، خودرویی معرفی نکرده که برای حرکت تنها به نیروی برق نیاز داشته باشد.

شکاف میان تویوتا از دیگر خودروسازان، به دلیل سرمایه گذاری بیش از حد این خودروساز ژاپنی روی خودروهای هیبریدی بوده که سبب شد انتخاب اصلی تویوتا برای خودروهای پاک، انواع هیبرید و پلاگین-هیبرید باشد.

شاید تصور کنید تویوتا با این استراتژی توانسته بازار خودروهای برقی را به دست بگیرد؛ اما این پرچم‌داری در آمریکای شمالی به دلیل تعداد محدود خودروهای هیبرید و به خاطر قوانین حمایتی بوده که در ایالات متحده وضع شده است.

اکنون نمی‌توان ادعا کرد تویوتا فرصت و زمان زیادی را از دست داده است. در سال‌هایی که تویوتا از مدیریت خود در دنیای خودروهای هیبریدی راضی بود، خودروسازانی چون جنرال موتورز، تسلا، بی ام و، فولکس واگن و رنو-نیسان روی پروژه‌هایی کار کرده‌اند که آینده صنعت خودرو را رقم می‌زند.

منبع: دنیای خودرو