به‌تازگی شرکت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه اعلام کرده، فروش محصولاتش در بازار ایران رشد قابل توجهی داشته است؛ به طوری که ایران در سال 2017 به دومین بازار فروش محصولات پژو تبدیل شده است. با موتوتل همراه باشید.

شرکت پژو اعلام کرد، آمار فروش خودروهایش در سال جاری میلادی، به دنبال افزایش فروش در خاورمیانه و آمریکای لاتین که سبب جبران بازار ضعیف این خودروساز فرانسوی در انگلیس و چین شده، افزایش 15.4 درصدی به همراه داشته است.

شرکت پژو سیتروئن در سال 2017 میلادی، 3 میلیون و 632 هزار و 300 دستگاه خودرو در بازارهای جهانی به فروش رسانده و این مسئله نشان می‌دهد خودروساز فرانسوی همانند رقیب هم‌وطنش رنو عملکرد قدرتمندی در سال جاری از خود به جا گذاشته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ارزش سهام پژو سیتروئن رشد 0.3 درصدی داشته است. این شرکت ادعا کرده، خودروهای تجاری سبک این شرکت در برخی بازارهای بین‌المللی چون خاورمیانه، آمریکای لاتین و آسیا رشد قابل توجهی داشته‌اند.

ژان فیلیپ ایمپارات، مدیر شرکت پژو سیتروئن در بیانیه‌ای اظهار کرد: "سال 2017 برای پژو بی‌نظیر بوده و فروش بی‌سابقه‌ای را برای این شرکت به ارمغان آورده است."

بازار خودروی ایران یک بازار پرفروش برای محصولات شرکت پژو سیتروئن در خاورمیانه بود که بعد از لغو تحریم‌ها در سال 2016 میلادی رخ داده است. این در حالی است که هم اکنون میزان فروش این شرکت خودروساز در چین کاهش یافته است.

منبع: عصرخودرو