ساخت هایپرلوپ کالیفرنیا به تعویق افتاده است
در ماه ژانویه سال جاری میلادی، شرکت فناوری های حمل و نقل هایپرلوپ (HTT) اعلام کرد که مجوز ساخت "اولین سیستم هایپرلوپ آماده برای جابه جایی مسافر" را در کینگز کانتی – کالیفرنیا دریافت کرده است. اما براساس اخباری که اخیرا در وب سایت Wired منتشر شده به نظر می رسد که این کمپانی هنوز برنامه های خود را عملی نکرده است.
به نظر می رسد به انتهای زمان تعیین شده برای ساخت این پروژه می رسیم و هنوز کار خاصی برای آن صورت نگرفته است. در همان ماه ژانویه، HTT اعلام کرده بود که هایپرلوپ (Hyperloop) بخشی از پروژه ساخت شهرک Quay Valley است؛ پروژه ای که قرار بود منزلگاه 75 هزار نفر در جایی مابین سان فرانسیسکو و لوس آنجلس باشد.
این کمپانی در آن زمان اعلام کرده بود که قرار است عملیات ساخت این پروژه از اواسط سال 2016 میلادی کلید بخورد اما کمپانی HTT هنوز نتوانسته برنامه های بررسی های زیست محیطی این پروژه را نیز به تصویب برساند که همین موضوع نیز به منزله ی به تعویق افتادن فرایند ساخت و ساز است. سندی راپر، برنامه ریز اصلی آژانس توسعه جامعه کینگز کانتی به The Verge خاطر نشان کرد که "تعویق این پروژه امر غیر طبیعی نیست". او در همین راستا در ادامه افزود که برای پروژه های اینچنینی و در این سطح "نمی توان محدوده زمانی تعیین کرد." راپر در ادامه افزود که در ژانویه گذشته، آژانس توسعه جامعه کینگز کانتی از HTT اجازه نامه ای مبنی بر ساخت "مرکز نمایش و تحقیقات هایپرلوپ" دریافت کرد که قرار بود در شرق بزرگراه بین ایالتی 5 و چندین مایل مانده به شهر Kettleman در ایالت کالیفرنیا ساخته شود.
کمپانی HTT هنوز برنامه بررسی های زیست محیطی خود را به این آژانس تحویل نداده و آژانس نیز بدون آن نمی تواند دست به هیچ اقدامی بزند. البته HTT نیز پیش از آنکه بتواند مجوز ساخت و ساز را دریافت کند باید از سد برخی موانع اداری نیز عبور کند که از جمله آن ها می توان به دریافت مجوز از هیئت ناظران و کمیسیون برنامه ریزی اشاره کرد. Dirk Ahlborn، رئیس ارشد اجرایی HTT در خلال یک ایمیل اعلام کرد که تمام کارهای لازم از جمله نقشه برداری ها و بررسی ها در دست انجام است. او در ادامه افزود: "در حال حاضر ما مطالعات زیست محیطی را تمام کرده ایم و انتظار می رود اواخر امسال بتوانیم کلنگ شروع ساخت و ساز را بزنیم."
البته جای تعجب نیست که هنوز هم سوالاتی مبنی بر امکان وجود و ساخت هایپرلوپ ذهن همگان را به خود مشغول کند. ایده اولیه هایپرلوپ برای اولین بار به عنوان یک پروژه متن باز توسط ایلان ماسک و در سال 2013 میلادی مطرح شد. از آن زمان تا به امروز، هایپرلوپ دو استارتاپ مستقر در لوس آنجلس را درگیر خود کرده و هسته اصلی کسب و کار آن ها شده، باعث مشارکت های متعددی با دولت های قبلی شده و همچنین بسیاری از افراد علاقه مند و مشتاق در صنایع کوچک و بزرگ دیگری که می خواستند به این موضوع پی ببرند که آیا این سیستم حمل و نقل فوق سریع و آینده نگرانه می تواند به حقیقت بپیوندد یا خیر را نیز درگیر خود کرده است. از بین دو استارتاپ مذکور که قصد ساخت یک هایپرلوپ های تجاری را داشتند، فعالیت های HTT همواره با شک و تردید هایی همراه بوده است. برخلاف اصلی ترین رقیب آن Hyperloop One، کمپانی HTT تنها تو کارمند حقوقی در اختیار دارد؛ Ahlborn و رئیس ارشد عملیات Bibop Gresta. این کمپانی برای سایر کارمندانش به شبکه ای از داوطلبانی از ناسا، بویینگ، تسلا و SpaceX متکی شده که در ازای بخشی از سهام برای این کمپانی مشغول به فعالیت هستند.
در حالی که کمپانی Hyperloop One اولین آزمایش عمومی سیستم هایپرلوپ خود را انجام داده است، HTT از ترس دزدیده شدن ایده اش توسط رقبا، اصرار دارد که نمونه اولیه خود را در هاله ای از ابهام نگاه دارد. در این بین باید دید که کدام کمپانی می تواند با ساخت اولین هایپرلوپ تجاری قابل استفاده، نام خود را در تاریخ ثبت کند. شما چگونه فکر می کنید؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.
منبع: تک بوک
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.