از آنجایی که مقامات آمریکایی یک جنگ تجاری تمامعیار را با چینیها کلید زدهاند، سرمایهگذاران حوزه خودرویی چین به دنبال جایگزینی بازار آمریکا با بازار خودروی اروپا هستند.
رویترز که با منابع موثق صنعت خودرو مصاحبه کرده و از دادههای بانکداران، وکلا و تحلیل گران استفاده کرده، اعلام میدارد تعداد سرمایهگذاران چینی که در قاره اروپا سرمایهگذاری میکنند در حال افزایش بوده و در عین حال این تعداد در آمریکا افت کردهاند.
در طی 5 ماهه ابتدایی سال جاری، آمریکا پذیرای 26 درصد از کل قراردادهای تجاری چینی در حوزه خودرو بوده است. این رقم در مدت مشابه سال 2016 و 2017 حدود 31 درصد بوده است.
منابع مطلع تأیید کردهاند مشتریان چینی در حال انتخاب اروپا و ترجیح دادن به آمریکا هستند و دلیل آن نیز چالشهای زیادی است که کمیته سرمایهگذاری خارجی آمریکا ایجاد کرده است.
دولت آمریکا به این کمیته دستور داده قراردادهای تجاری یاد شده را به منظور تأثیر روی امنیت ملی این کشور بررسی کنند. آمریکا تلاش دارد دسترسی چینیها به تکنولوژی این کشور را محدود نماید.
سامسون لو مدیر M&A آسیا میگوید خودروسازان بزرگ چینی دیگر آمریکا را به عنوان یک گزینه قابلاتکا در بحث قراردادهای تجاری نگاه نمیکنند.
او میگوید:
واکنش سریع این است: من فکر نمیکنم که این فضا برای من مناسب باشد.
چارلی سیمپسون یکی از مسئولان گروه استراتژی جهانی KPMG نیز با این عقیده موافق بوده و اضافه میکند:
آمریکا محیط کسبوکار برای خارجیها را محدودتر میکند و بنابراین اروپا برای چین واضحترین بازار خارجی است.
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.