اگر نمیتوانید بامو M3 CS جدید را بخرید ناراحت نباشید زیرا نسل بعدی M3 گیراتر از این حرفها خواهد بود!
نسل جدید این خودرو که چندین ماه است در فاز توسعهای قرار دارد از پلتفرم CLAR بامو که ترکیبی از آلومینیوم و فولاد با کشش بالا میباشد سود خواهد برد. این پلتفرم جدید باعث کاهش قابلتوجه وزن خودرو شده و باعث میشود سدان اسپورت باواریایی سبکتر از M3 CS کنونی با وزن 1585 کیلوگرمی باشد. استفاده از قطعات فیبر کربنی به کاهش هرچه بیشتر وزن نسل بعدی M3 کمک خواهد کرد.
از مدتها پیش میدانستیم که نسل بعدی این خودرو درست همانند نسل فعلی از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربو استفاده خواهد کرد اما این قلب آهنین با بازنگریهای وسیع صورت گرفته قدرت حدود 465 اسبی خواهد داشت که 40 واحد قویتر از مدل فعلی میباشد. چنین خروجیای باعث میشود مدل پایه M3 قویتر از M3 CS کنونی با قدرت 454 اسب باشد.
یکی از کلیدیترین شاخصههای پیشرانه 3 لیتری یاد شده استفاده از سیستم تزریق آب مشابه با نمونه بکار رفته در M4 GTS است. یک سیستم چهار چرخ محرک مشابه با سیستم استفاده شده در نسل جدید M5 نیز در نظر گرفته شده بود اما سرانجام استفاده از آن کنار گذاشته شد زیرا باعث افزایش هزینهها و وزن خودرو میشد.
نسل جدید بامو M3 همچنان بهصورت استاندارد از گیربکس 6 سرعته دستی استفاده خواهد کرد. اگرچه مرسدس-ای ام جی C63 چندین سال است که گیربکس دستی را کنار گذاشته اما مشتریان بامو همچنان خواهان چنین گیربکسی هستند. موضوع این است که اگرچه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به عنوان یک آپشن جانبی مطرح است اما از نظر بامو حذف گیربکس 7 سرعته دوکلاچه فعلی که انتخاب تیزتری برای یک سدان اسپورت میباشد خیلی توجیهپذیر نیست.
از نظر طراحی ظاهری، این خودرو شباهتهای زیادی به سری 5 جدید خواهد داشت اما ابعاد آن کوچکتر خواهد بود.
گفته شده نسل جدید بامو M3 احتمالاً سال آینده معرفی شده و به عنوان مدل 2020 وارد نمایندگیهای فروش خواهد شد. باواریایی ها نسخه M4 کوپه را نیز در همان زمان ظاهر خواهند کرد.
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.