این روزها با بالارفتن بی‌سابقه قیمت خودروهای وارداتی و ممنوع شدن واردات آن‌ها، قطعاً بسیاری از مشتریان این قبیل خودروها، یا توان خرید خود را از دست داده و یا اینکه این مبالغ به لحاظ عقلانی توجیه و ارزش پرداخت را برای آن‌ها ندارد.از سوی دیگر بازار شاسی‌بلندها نیز به عنوان پرطرفدارترین بخش خودروهای وارداتی با توجه به شرایط اخیر، ممنوع شدن واردات و پیش فروش مدل‌های 2018 همانند سایر خودروها به طرز چشمگیر رشد داشته و به طور مثال محصولات هیوندای توسان و کیا اسپورتیج، دو برند کره‌ایی خوش فروش بازار که همواره پرطرفدارترین شاسی‌بلندهای وارداتی بودند به محدوده 400 میلیون تومان و حتی بالاتر از آن هم رسیده که عملاً آن‌ها را از دسترس خرید بسیاری خارج می‌نماید.حال این تقاضای بازار قطعاً از طریق چینی‌های مشابه تامین می شود که در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته اند و می توانند در شرایط کنونی در حیاط خلوتی که با ممنوعیت واردات ایجاد شده، راحت‌تر از قبل خود را نشان دهند. چری تیگو 7 را باید نخستین چینی بدانیم که از نظر طراحی خودرویی بروز است و در حال حاضر و با توجه به قیمت‌های نجومی وارداتی‌ها، نظر بسیاری روی این خودرو رفته است.

چری تیگو 7

این شاسی‌بلند چینی با توجه به آپشن‌های متنوع و رفاهی، هم‌اکنون با قیمت مناسب (البته با مقایسه قیمت‌های جدید وارداتی‌ها که به اوج رفته‌اند)، لقب لوکس‌ترین شاسی‌بلند این رده قیمتی بازار را به خود اختصاص داده که در مقابل بهای محصولات نسبتاً مشابه کره‌ایی با برچسب قیمت حدود 400 میلیون، تقریباً ارزش خرید بیشتری را پیدا کرده است.چری تیگو 7 قطعاً این روزها می‌تواند از فرصت استفاده کرده و خود را به خوبی نشان دهد اما این فرصت تنها به دستان این محصول مدیران خودرو نیست و به نظر می‌رسد راه برای دیگر چینی‌های بازار و مخصوصاً خودروهایی که به صورت ساخت داخل باشند، بسیار هموارتر شده است.
 

منبع: خودرو بانک