اگر سرتاسر چین را بگردیم، شاید بیش از کل خودروسازهای جهان، بتوانیم در این کشور خودروساز بیابیم و در همین حال بنظر میرسد شرکتهای ایرانی قصد دارند تمام برندهای این کشور را به ایران بیاورند. با شرایط اسفناک قیمت خودرو، شرکتها از سود بیشتر استقبال میکنند و عظیم خودرو نیز بعد از هاوال، فوتون و ماهیندرا به سراغ یک کمپانی تازه تاسیس و گمنام چینی به اسم هنتنگ رفته است. البته تازه تاسیس بودن این کمپانی به معنای نداشتن دانش لازم نیست چرا که آنها هم، مانند سایر خودروسازان کشورشان بهسراغ خارجیهای پر تجربه رفتهاند.
در ارتباط با خودروهای این شرکت اطلاعات کافی در فضای مجازی وجود ندارد و براحتی میتوان از هماکنون فریاد زد که برندهای بهتر چینی نیز برای حضور در کشور، وجود دارند. اما چیزی که خود آنها ادعا میکنند، این است که بر اساس استانداردهای اروپایی برای ساخت خودروهای جدید مدرن و با کیفیت فعالیت خود را آغاز نمودهاند و پایهگذار چند فناوری جدید در حوزه خودرو بودهاند. ایکس ۷ بزرگترین شاسیبلند هنتنگ شناخته میشود که براساس پلتفرم بدنه زوتی T600 یا همان خودروی کوپا t210 ساخته شده است.
از لحاظ ظاهری ایکس۷ را میتوان ترکیبی از خودروهای چینی و سایر کمپانیهای خارجی دانست که بخشهای کپی شده در بدنه آن کاملا مشهود است. نمای جلویی ترکیبی از کوپا ۲۱۰ و فولکسواگن تیگوان است که لوگوی هنتنگ در وسط جلوپنجره نهچندان مرتفع قرار داده شده است. طراحی بخش جلویی چیز جدیدی را ارائه نمیکند و حتی چراغها نیز با فرم تکراری طراحی شدهاند که خلاقیتی در آن دیده نمیشود. در نمای جانبی فضای خالی بین بدنه و لاستیکها بسیار زیاد است و این بهدلیل کوچک بودن چرخهای این خودرو بوده و در اکثر خودروهای چینی، از برندهای نچندان معروف میتوان این عیب را دید.
در همین بخش میتوان فرم بدنهای شبیه به خودروهای آئودی و فولکسواگن را کاملا دید و حتی رینگهای کوچک نیز جذابیت زیادی برای این بخش نداشتهاند. در بخش عقب، سعی شده از خودروهای بیامو برای چراغها الهام گرفته شود اما نتیجه چیزی شبیه به تیگو ۵ بوده است. هک شدن حروف بزرگ شرکت در قسمت عقب باعث شده تا این قسمت سادگی زیادی نداشته باشد و کمی اوضاع ظاهری بهتر شود. در کل ظاهر ایکس ۷ قابل قبول بوده اما هیچ نشانی از یک خودروی خاص ندارد و هر یک از بخشهای ظاهری آن را میتوان در سایر خودروها دید.
رادار جلو، رادار عقب، چراغ هالوژنیHalogen، چراغ زنونی Xenon، چراغ رانندگی در روزDaylight، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم کن شیشه عقب، برف پاکن جلو و عقب از نوع ضد خش، سنسور باران، تنظیم برقی آینه ها، گرم کن آینه های جانبی، آینه های تاشو برقی، ریل سقفی آلومینیومی جهت نصب باربند، خروجی اگزوز دوتایی Dual، چراغ های جلو مجهز به سنسور اتوماتیک، تشخیص نور تجهیزات ظاهری ایکس ۷ را تشکیل میدهند.
داخل کابین هنتنگ ایکس ۷ از لحاظ طراحی، شیک است اما نباید از کپی بودن آن غافل شد. ایکس ۷ کابینی مشابه خودروهای بیامو دارد و حتی در صفحهنمایش و غربیلک فرمان نیز این تشابه را میتوان خیلی روشن دید. اما جنس متریال داخلی ۲بخشدارد که یکی پلاستیک خشک و ارزان قیمت بوده و دیگری چرم مصنوعی با کیفیت نچندان بالا است. در بحث متریال داخلی ایکس ۷ یک خودروی ضعیف بوده که توان رقابت با خیلی از محصولات چینی موجود در کشور را ندارد اما هنتنگ سعی کرده با بکارگیری تریم دورنگ با طرح چوب، کمی زیبایی به داخل این خودرو اضافه کند.
در بخش فنی هنتنگ ایکس۷ از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو بهره میبرد که این موتورها توسط شرکت شنیانگ-میتسوبیشی تولید می شوند. همین موتور در چند خودروی چینی دیگر مانند لندویند X7 و دامای X7 بکار گرفته شده که عملکرد مشابهی با ایکس ۷ دارند. حداکثر توان موتور ۱۹۰ اسببخار در تعداد دور ۵۵۰۰ بوده و گشتاور نیز ۲۵۰ نیوتنمتر است. استاندارد آلایندگی یورو ۵، گیربکس ۶DCT از دیگر مشخصات فنی ایکس ۷ محسوب میشوند.
از دیگر مشخصات محصول جدید عظیمخودرو میتوان به وزن خالص ۱۶۸۵کیلوگرمی، حجم فضای بار ۳۴۴ لیتری ،مصرف سوخت ۸.۸ لیتری در حالت ترکیبی اشاره کرد که با توجه به حجم موتور و توربودار بودن آن، انتظار میرود با یک شاسیّبلند پر مصرف روبرو شویم. از لحاظ کیفیت سواری و فرمانپذیری بهدلیل گمنام بودن شرکت اطلاعات زیادی در دست نیز و حتی در بحث استاندارد ایمنی نیز ۴ ستاره ایمنی از سوی موسسه چینی کنترل ایمنی، نشان میدهد در این بخش نیز نمیتوان چندان به این محصول اعتماد کرد. موسسه ایمنی چین در کل کمی دست و دلباز عمل میکند و ستارههای خود را راحتتر از سایر کشورها به محصولات اختصاص میدهد. از لحاظ قیمت ایکس ۷ در چین با قیمت ۷۹.۸۰۰ الی ۱۴۹.۸۰۰ یوان عرضه شده که با توجه به نرخ سود شرکت و نوسانات ارز، باید در کشور ما بیش از ۱۵۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.کلامآخر
هنوز مشخص نیست چرا عظیم خودرو برای عرضه خودروهای چینی با قیمت بالا پافشاری میکند در صورتی که قبلا در عرضه فوتون و هاوال، همچنین ماهیندرا موفق نبوده است. این شرکت از لحاظ عرضه خودرو نتوانسته نظر مردم را به خود جلب کند و باید در گام نخست سعی کند مردم را با خود آشنا کند. هنتنگ یک کمپانی درجه یک چین نیست و شاید در بین خودروسازان درجه دوم چینی نیز جایی نداشته باشد، بنابراین واردات این محصول با شرایط کنونی و قیمت بالا، چندان معقول نخواهد بود.
منبع: چرخان
به نام خدا . سلام .درکشور ما متاسفانه رسم شده که افراد تنها با دیدن چند عکس و مطالبی کوتاه و ناقص در مورد یک خودرو نظر بدهند و حتی زحمت رفتن به شو رومها و دیدن خودرو از نزدیک و دریافت اطلاعات تکمیلی را به خود نمیدهند حال اگر خودرو معرفی شده اروپائی یا ژاپنی باشد از آن تعریف و تمجید میکنند و اگر چینی باشد قطعا شروع به ایراد گرفتن و رد آن با عبارات نامناسب مینمایند .به نظر من نه تمام خودروهای اروپائی قابل تایید کامل هستند و نه تمام خودروهای چینی را بدون آشنائی و بررسی عملکردشان باید رد کرد. خودرو هن تنگ ایکس 7 خودروئی است که با بهره گیری از دانش روز اروپا و با الگوگیری از نمونه های موفقی نظیر ( بی ام و) طراحی و ساخته شده است و واقعا خودرو زیبائی است . به نظر من الگو گیری از خودروهای موفق دنیا برای طراحی یک خودرو جدید نه تنها عیب نیست که یک نقطه قوت است بخصوص داخل اتاق این خودرو شباهت فراوانی با نمونه هائی از ( بی ام و )دارد و دلنشین است . از نظر آپشن از بسیاری از خودروهای موجود در بازار ایران بهتر است . موتور پرقدرت توربینی میتسوبیشی با قدرت 190 اسب بخار و گیر بکس تیپ ترونیک 6 دنده و فاصله بسیار مناسب کف خودرو تا زمین از مزیتهای آن است .نمونه های جدید این خودرو با رینگ و لاستیک 18 اینچ تحویل میشود و سیستم ( هد آپ دیسپلی) این خودرو اطلاعات مفیدی در اختیار راننده میگذارد و نیازی نیست که برای دیدن سرعت و مسیر حرکت و غیره راننده چشم از جاده بردارد. سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای و بخصوص ترمز دستی برقی و سیستم اتو هلد و صندوق برقی از مزیتهای ایکس 7 است . بنا به اظهار مدیران عظیم خودرو قرار است این خودرو در کارخانه زاگرس خودرو که توسط عظیم خودرو خریداری شده است تولید گردد لذا به نظر میرسد خریداران آن نباید نگران قطعات یدکی باشند . این خودرو در رنگهای بسیار جذابی عرضه میشود . اگر ایکس هفت سیستم انتقال قدرت به چهار چرخ را میداشت بسیار مطلوبتر میبود . باید عملکرد این خودرو در نقاط مختلف ایران بویژه مناطق کوهستانی سنجیده شود تا بتوان در مورد آن اظهار نظر قطعی نمود .
با سلام و عرض ادب: <_br /_>حقیقتش من چند وقته پیگیر هنتنگ عظیم خودرو هستم. قطع یقین خودرویی هست که تو بازار مجود ایران از هم کلاس های هم رنج قیمتی خودش حد اقل چند سرو گردن بالاتره. اما واقعیت اینه که فقط اینکه خودرو موجود با کیفیت و اپشنال باشه مهم نیست. من در چند روز اخیر از عظیم خودرو خواستم که مدارکی دال بر مجوزهای این خودرو به من بدند اما تنها مجوزهایی که دریافت کردم مجوزهای خودرو های ماهیندرا و فوتون بود به علاوه اینکه اطلاعات ضد ونقیضی از کارشناسان فروش این شرکت در مورد نحوه ارائه محصول که ایا وارداتی است یا تولید داخل به بنده داده شد. من فکر میکنم درسته اگر بخواهیم به صورت منطقی و منصفانه نگاه کنیم درسته این خودرو خودروی بسیار خوبیه از نظر اپشن وطراحی داخل و بیرون اما دونکته مهم هست اول و مهمترین اینکه خودرو های مذکور با چه مجوزی قراره تولید یا وارد بشوند. و دوم اینکه خودرو فوق هنوز تست خیابونی نشده مقصودم اینه که باید بیاد تو خیابونهای تهران و پلاک بشه تا ببینیم ایا واقعا انطور که نشان میده کاربردی هست؟ چرا که کمپانی تولید کننده خودروهای فوق هم تازه کاره و این کار رو یه مقدار برای خریدار سخت میکنه البته طراحی داخلی وظاهری به علاوه اپشنهای بسیار زیادش تا حدی توجه مشتری از روی این نکته بر میداره اما دوستانی که قصد دارند خرید کنند به نظر من یکم باید با ارامش و دقت بیشتر خرید کنند و تنها به ظاهر و توانایی های فوق العاده این خودرو نگاه نکنند. البته من خودم هم همچنان پیگیر این خودرو خواهم بود. <_br /_>با سپاس <_br /_>kmj