پورشه قصد ساخت باتری برای ماشین های فرمول E را دارد
بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده در وب سایت Motorsport.com، پورشه طرح پیشنهادی خود را برای تهیه ی باتری برای ماشین های مسابقات فرمول E را دارد و به نظر می رسد این کمپانی خودروساز آلمانی، فراهم کننده ی بعدی، این مسابقات، که هماورد تمامی کانسپت های خودروهای الکتریکی است، خواهد بود.
علاوه بر آن، برخی از گزارشات حاکی از آنند که کمپانی پورشه در حال مذاکره با دو تیم حاضر در این مسابقات برای پذیرش مسئولیت های فنی آن هاست که البته بر اساس برخی شنیده ها این مذاکرات به نتیجه مطلوبی نرسیده است. فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی (FIA) که بر مسابقات خودروهای الکتریکی فرمول E نظارت دارد، در ماه مارس سال جاری میلادی، با هدف پیدا کردن یک جایگزین برای باتری هایی که در حال حاضر استفاده می شود، شروع به بررسی پروپوزال های ارسالی کرد. در حال حاضر، Williams Advanced Engineering باتری های این مسابقات را فراهم می کرد. این باتری ها قرار است برای فصل پنجم از مسابقات فرمول E که در سال 2018 میلادی آغاز خواهد شد، آماده شوند.
باتری 28 کیلو وات ساعتی که در حال حاضر استفاده می شوند، محدودیت های به خصوصی دارند: این باتری ها تنها می توانند انرژی مورد نیاز ماشین ها را برای نیمی از مسابقه فراهم کنند. به همین دلیل رانندگان مجبورند که در هر مسابقه به پیت استاپ رفته و سوار یک ماشین الکتریکی دیگری که باتری آن کاملا شارژ شده، شوند. به همین منظور، فرمول E به همراه فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی، بیانیه ای را به صورت عمومی منتشر کردند و برای حل مشکل باتری های فعلی، خواستار باتری های جدیدی شدند و حال با پیشنهاد غول خودروساز آلمانی، پورشه، به نظر می رسد این مشکل نیز به زودی مرتفع خواهد شد.
مقرر شده بود که تامین کننده ی جدید برای باتری های این مسابقات در تابستان سال جاری تعیین شود اما FIA به دلیل استقبال شرکت های مختلف از این بیانیه، تاریخ نهایی اعلام تامین کننده جدید باتری مسابقات فرمول E را به تعویق انداخت. بر طبق گزارشات منتشر شده، به نظر می رسد پورشه آخرین کمپانی است که با ارسال پروپوزال به فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی، نام خود را در لیست کمپانی های ارائه دهنده طرح پیشنهادی قرار داده است. از کمپانی های دیگری که پروپوزال های خود را به این منظور برای FIA ارسال کرده اند می توان به ردبول تکنولوژی، رنو، سیتروئن DS و ... نام برد. آخرین گزارشات حاکی از آن است که 9 پروپوزال به ثبت رسیده است.
شنیده می شود یکی از این 9 پروپوزالی که به ثبت رسیده، متعلق به کمپانی Mahindra است. این کمپانی، یک خودروساز هندی است که از ابتدای شکل گیری مسابقات فرمول E در آن حضور داشت. اما Dilbagh Gill، مدیر ارشد کمپانی Mahindra به وب سایت خبری حوزه تکنولوژی The Verge اظهار داشت که این کمپانی قصد دارد از این کار صرف نظر کند. Gill در ادامه افزود که ما درباره این موضوع تصمیم گرفته ایم و در حال حاضر زمان مناسبی نیست که ما بتوانیم تامین کننده باتری های این مسابقات باشیم. او در ادامه تاکید کرد که این کمپانی بهتر است تا زمانی که این مسابقات در آینده قصد تعویض تامین کننده باتری هایش را داشته باشد، صبر کند.
مسابقات فرمول E تا به امروز تنها دو فصل را در کارنامه خود ثبت کرده است، اما در همین مدت زمان کوتاه نیز توانسته نام ها بزرگی را به خود جذب کند. برندهای بزرگی همچون رنو، سیتروئن DS، جگوار، آئودی، Mahindra، فارادی فیوچر و حتی شنیده می شود که BMW نیز هر کدام به نحوی، به این سری از مسابقات ورود پیدا کرده اند. پورشه نیز تا به امروز نشان داده که بلندپروازی های زیادی در بخش خودروهای الکتریکی داشته است و پیش از این نیز شنیده بودیم که این خودروساز آلمانی، مسئولیت تکنولوژی های باتری کمپانی فولکس واگن را بر عهده گرفته است. بنابراین جای هیچ تعجبی نیست که پورشه نیز بخواهد نام خود را در کنار برندهای بزرگ حاضر در مسابقات خودروهای الکتریکی فرمول E جای دهد.
نویسنده: رضا اصغرزاده
منبع: theverge
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.