از 2 سال پیش، خودروی جنسیس تبدیل به یه برند شده است و G90 ، پرچمدار این برند، بعنوان یک عضو قابل قبول از مجموعه ماشین های سدان لوکس با استفاده از فرمول مشابه کمپانی مادر یعنی ( Hyundai ) پا به عرصه گذاشته است؛ در ازای پول، هر آنچه که از ماشین می خواهید در اختیارتان است.
مزایا:
موتور بی سر و صدا، داخلی به روز و آرام ، قیمتی قانع کننده
معایب:
پرستیژ پایین، هندلینگِ نه چندان سریع
خودرو G90 را می توان در قله استراتژی قرار داد. بسیاری از اِلمان های سنتی یک ماشین سرگرم کننده در این سدان بزرگ قرار داده شده است. برای سال 2018، جنسیس محتویات را کمی ارتقا داده؛ چراغ های تطبیقی LED ،که در مدل اصلی با موتور 3.3 لیتری توربو، استاندارد بوده (در نسخه نهائی 5 لیتریِ 8 سیلندر هم بطور پیش فرض وجود دارد)، سیستم صوتی تصویری استاندارد، اضافه کردن یک سیستم سرگرمی جدید برای صندلی های عقب در مدل 5 لیتری و نمایشگر های 10.3 اینچیِ HD که در پشت صندلی های جلو قرار دارند.
این ماشین، راحتی بی نظیری را به ارمغان می آورد. تست جاده ای ما از G90 در سال گذشته، به دلیل سانروف کوچک و عدم وجود یک سیستم ماساژ پشت صندلی آزار دهنده بود؛ هرچند صندلی های چند منظوره عقب به هیچ وجه قابل سرزنش نیستند و بسیاری از ما کاملا نسبت به سانروف ها بی تفاوت هستیم.
هیچ عنصر دیگری برای سال 2018 تغییر نکرده است.
لیست ویژگی های استانداردG90 -ِ 8 سیلندر با سیستمی چهار چرخ، به لحاظ طولانی بدن با مقدمه یِ جنگ و صلح رقابت می کند. بعضی از مشخصه ها عبارتند از صندلی برقی راننده 22 حالته، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم 16 حالت، صندلی پشتِ سرنشین با قابلیت تنظیم 14 حالت و صندلی پشت راننده با قابلیت تنظیم 12 حالت. آیا این افراطی بنظر می رسد ؟ به همه تکان هایی که در سفرهای طولانی می خورید فکر کنید؛ این تنظیمات کوچک تکان ها را از بین خواهد برد.
تمام صندلی ها مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش هستند و ملبس به چرم NAPPA. فرمان ماشین و بالای داشبورد هم از چرم پوشیده شده و نوارِ چوبی زیبا، از درخت واقعی می باشد.
لوازم جانبی، شامل یک صفحه نمایش 12.3 اینچی مرکزی که از طریق یک دکمه در کنسول کنترل می شود، نمایشگر رنگی اطلاعات 7.0 اینچی بین کیلومتر شمار و دورِ موتور، headup display و همچنین مانیتورهای ذکر شده در پشت سری صندلی های جلو می شود. به اندازه کافی سرگرم نشدید ؟
یک سیستم صوتی Lexion با 17 بلندگو و پرده پنجره عقب که می توانید بالا و پایینش کنید.
یک ترمز برقی (بدون کمک دست)، درهایی با سیستم بسته شدن آرام، یک کاتالوگ بلندبالا از ویژگی های کمک راننده، اتصال انواع دستگاه های الکترونیکی، فضای عقب که در اون مانند لیموزین می توان دست و پا را راحت دراز کرد.
انتظارات لوکس
هرچیزی که در فهرست خودکفایِ G90 وجود دارد، در سدان های مجللِ مشابه، مانند "آئودی" A8، "بی ام و" سری 7، لکسوس LS، مرسدس بنز S کلاس نیز هست. البته برخی از ماشین ها در این کلاس، برای مثال A8 و سری S ، ویژگی کمک راننده نیمه خودکار را هم دارند که این آپشن در G90 به چشم نمی خورد. جنسیس به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و رانندگی بین خطوط مجهز است، اما نسبت به بدنه بلندش، فرمان پذیری خوبی ندارد ونمیتواند در طول یک بزرگراه، خود را خوب کنترل کند. باید گفت در این مورد کادیلاک CT6 با سوپر Cruise بهتر است.
اما همانطور که ممکن است، یکی از جنبه های اساسی G90 این است که این ماشین لیستی طولانی از امکانات لوکس ارائه می دهد؛ در کنار پیاده رو حضور با شکوهی دارد، داخلی بسیار شیک و پویاییِ قابل احترام، که با بهای 25 هزار دلار کمتر، نسبت به سدان های لوکس مشابه قابل خرید است. تجهیزات فوق الذکر همگی استاندارد هستند. ماشین تست شده 75.345 دلاری ما آپشنی نداشت؛ چون در کنار رنگ چرم و رنگ ماشین، آپشن های دیگری در مدل نهایی ارائه نشده بود. ( اضافه کردن حالت چهار چرخ محرک که برای G90 2500 دلار آب می خورد. ) به این معنی که خریدن فول آپشن ترین جنسیس می تواند به قیمتی کمتر از یک سدان میان رده لوکس، مانند بنز سری E یا بی ام و سری 5 تمام شود.
افرادی که توانایی خریدن یک سدان لوکس را دارند طبیعتا بیشتر از سایرین با احتیاط به این موضوع می نگرند، با این حال اختلاف قیمت ها در آن سطح نادیده گرفتن این قضیه را سخت می کند.
از لحاظ دینامیکی؟ G90 برخی از میراث مکانیکی خود را از هیوندا Equus گرفته است، که یک سدان تشریفاتی ست که خیلی از کره ای ها آن را مانند ماشین شهری Lincoln میدانند. بزرگ، بی سر و صدا و با شکوه؛ در سال های اخیر مشخصات یک لیموزین را داشته. هرگز رانندگان را به سریع رفتن در پیچ ها و یا مسابقه در یک مسیر کوتاه وسوسه نمی کند؛ این جور چیزها در حیطه کار این ماشین نیست.
جنسیس نسبت به نسخه قبلی مزیت های بیشتری دارد. فرمان پذیری؛ اگرچه کمی بی حس و حال است، ولی خیلی سریع است (2.5 دور بیشتر) و استادانه تنظیم شده است. شاسی ماشین به محکمیِ با کیفیت ترین ماشین هاست. G90 مانند اکثر پرچمداران جدید، سریع جواب نمیدهد، با این وجود، کند بودن عکس العمل هایش آنقدر نا امید کننده نیست، خصوصا در مقایسه با آن دسته از ماشین ها که رانندگی در اتوبان در ذاتشان است. کمی بالا و پایین پریدن های ماشین در مقایسه با سدان های اسپرت زیاد است. حتی وقتی حالت رانندگی، اسپرت فعال است، فرمان، سر پیچ ها شل عمل می کند.
اینجا یک موتور 8 سیلندر داریم. با این وجود که روان است و در حالت تخت گاز سرو صدا نمی کند، ضرورتی ندارد که موتور 5 لیتری در ماشین های این کلاس وجود داشته باشد. با وجود سنگین بودنش و وزن 4972 پوندی ، G90 سبک تر از برخی ماشین های لوکس هم رده اش میباشد، با این حال شتاب گیری اش کند تر است. با این حال، نه زمانِ 5.1 ثانیه ای برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بد است و نه طی کردن ربع مایل در 13.7 ثانیه.
اینکه از سرعت 70 مایل بر ساعت، 172 فوت را طی می کنید تا متوقف شود، نشان می دهد ترمز ها چندان هم عالی نیستند، اما مشکلی هم ندارند. به همین صورت، شتاب g0.85 هم در تست skidpad ، با توجه به ارقام موجود مناسب است. با این وجود، این عملکرد با تعویض چرخ های تابستانی به چرخ های تمام فصل ارتقا می یابد ( مشخصات برند و چرخ های جلو و عقب به این صورت است : Continental ContiProContact size 245/45R-19 front and 275/40R-19 rear ) .اما تا چه حد مسائل ورزشی در این ماشین ها اهمیت دارند؟ چه تعداد از دارندگان بنز S کلاس با ماشین هایشان در صبح یکشنبه در جاده فرعی ها حرکات نمایشی می کنند؟ چه مبلغی حاضرید برای این قابلیت و انجام این قبیل کارها پرداخت کنید ؟
فاکتور پرستیژ
رانندگی با G90 هیجان انگیز نیست و با وجود اینکه طراحی به روزی دارد، خودنمایی لازم را ندارد. لاکچری، بله. پرستیژ، نه خیلی. در اینجا، ارزشِ بالا، لزوما به معنی تمجیدِ ماشین روی فرش قرمز نیست.
با این حال، در حالیکه پرستیژ بالا هزینه بالایی را به دنبال دارد، مزیت های G90 وسوسه انگیز تر می شود. اینگونه تصور کنید: شما در جاده I-80 در یک صبح آفتابی، در حال عبور از شهر Wyoming هستید و به خط ایالتی Nebraska می رسید. از آنجا، مرزِ Iowa، 455 مایل است؛ یک جاده 455 مایلی یکنواخت. این دقیقا زمانی است که شما یک ماشین سرشار از نشاط و راحتی با توجه به پولی که پرداخت کردید می خواهید. به هرحال افرادی که دو برابر این مقدار را برای یک سدان لوکس خرج می کنند، احتمالا این مسافرت را به راحتی با هواپیما می گذرانند.
در یک متنی دیدم، G90 – یک ماشین لوکس با مبلغی جذاب- رقیب سختی ست.
مترجم : منا محمدی
اختصاصی موتوتل
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.