هاچبک های داغ مینی از نظر مهندسی شگفتانگیز هستند. ابعاد کوچک این خودرو هرگز نباید دستکم گرفته شود زیرا مینیها قوی بوده و به سادگی میتوانند خودروهای بزرگتر را محو کنند. خب نباید گفت خودروهای خیلی بزرگتر! بههرحال، اگر این هاچبک های داغ و کوچک در یک مسابقه درگ شرکت کنند به نظر شما نتیجه نهایی چگونه خواهد بود؟
خوشبختانه 5 نمونه از داغترین خودروهای کوچک در مسیری خالی گرد هم آمدهاند تا یک درگ بزرگ شکل بگیرد. خودروهای اروپایی این درگ شامل فولکسواگن پولو GTI، پژو 208 GTi و مینی جان کوپر وورکس هستند درحالیکه یک آمریکایی هم در لیست قرار دارد که خودرویی نیست جز فورد فیستا ST. تنها نماینده آسیایی این درگ نیز تویوتا یاریس GRMN میباشد.
پیش از مشاهده درگ شاید فکر کنیم پیروز این مسابقه مینی است زیرا پیشرانه 2 لیتری توربوی آن قدرت 231 اسب بخاری و گشتاور 320 نیوتون متری دارد. این خودرو قویترین نمونه حاضر در درگ ما بوده و اما خب وزن زیادی هم دارد.
هرچند پس از مشاهده ویدئو خواهید فهمید این یاریس GRMN است که با زمان 14.5 ثانیه در مسافت 400 متر پیروز میدان لقب میگیرد. این نتیجه اصلاً باورکردنی نیست و ثابت میکند که پیشرانه 1.8 لیتری 212 اسبی سوپرشارژردار تویوتا قدرت بیش از حد برای به حرکت درآوردن بدنهای سبکوزن دارد.
رتبه بعد به مینی با زمان 14.8 ثانیه تعلق میگیرد که در واقع نتیجه بدی نیست زیرا این خودرو تقریباً یاریس را در پایان مسابقه میگیرد. پس از مینی هم فیستا ST با زمان 15.1 ثانیه قرار میگیرد. پیشرانه 1.8 لیتری 200 اسبی توربوی فورد یک قلب تپنده جدی بوده اما خب خودرو لانچ فوقالعادهای نداشته است.
رتبه بعدی به فولکس پولو GTI با زمان 15.5 ثانیه تعلق میگیرد. نهایتاً در رتبه آخر پژو 208 GTi قرار میگیرد که فاصله بسیار کمی با فولکس داشته و زمان 15.6 ثانیهای را ثبت میکند. هر دو خودرو لانچ خشنی داشتهاند.
دومین بخش ویدئو مسابقه رولینگ را در سرعت حدود 48 کیلومتر در ساعت نشان میدهد. مینی جان کوپر وورکس عملکرد بهتری در این بخش داشته و نشان میدهد که لانچ فوقالعادهی تویوتا در درگ از سکون اصلیترین مزیت این خودروی آسیایی بوده است.
منبع: CarWow
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.