رقابت برادران در داخل یک کمپانی ایده خیلی غریبانهای نیست. اگرچه کامارو از زمانی که به یاد داریم با فورد موستانگ شاخبهشاخ شده و کوروت نیز همواره با پورشه 911 دستبهیقه شده اما جدال کامارو و کوروت همیشه دیده نشده است. شرط میبندیم که شورولت به کودکان دلبند خود بسیار افتخار میکند. خوشبختانه مجله اسپورت اتو این دو خودرو را در یک مصاف جانانه به پیست هاکنهایم آلمان برده است.
کامارو ZL1 LE از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 650 اسب بخار و گشتاور 881 نیوتون متر سود میبرد. وزن خالص این خودرو برابر با 1671 کیلوگرم میباشد. از طرف دیگر کوروت ZR1 را داریم که از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار LT5 با قدرت 755 اسب بخار و گشتاور 969 نیوتون متر استفاده میکند. تنها با یک نگاه به برگه مشخصات فنی میتوان به برتری بیچونوچرای کوروت در این بخش پی برد. البته گیربکس کوروت از نوع 10 سرعته اتوماتیک بوده درحالیکه کامارو از گیربکس 6 سرعته سود میبرد و این موضوع میتواند باعث افزایش وزن کوروت شود.
اما موضوع سورپرایز کننده اینکه حضور دو خودرو در پیست نشان میدهد کوروت سه ثانیه سریعتر از کامارو بوده و زمان 1 دقیقه و 6.9 ثانیه را ثبت کرده است. کاماروی قرمز یک دور پیست را در 1 دقیقه و 9.6 ثانیه طی کرده است. خب این سؤال پیش میآید که این همه اختلاف قدرت و تنها سه ثانیه اختلاف؟!
فاکتورهای زیادی وجود دارند که میتوانند روی عملکرد خودروها در پیست تأثیر بگذارند. اول از همه اینکه زمان تست کوروت دمای هوای بیرون بسیار بالاتر بوده است. دوم اینکه گیربکس هر خودرو متفاوت بوده و این موضوع میتواند روی نتیجه به دست آمده تأثیر داشته باشد. البته نقش راننده و مهارت او را نیز نباید از یاد برد.
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.