با معرفی نسل جدید بامو X5 در چند ماه پیش طبیعتاً باید منتظر عرضه نسخه پرچمدار پرفورمنس M از این شاسیبلند لوکس باشیم. این موضوع چند وقتی طول خواهد کشید و انتظار نداریم این خودرو را تا سال آینده ببینیم. به همین خاطر یکی از تیونرهای کار درست توجه خود را معطوف نسل قبلی X5 M کرده است.
نسل F85 این شاسیبلند که توسط مهندسان لهستان در اتو دینامیک آماده شده به حدی پرقدرت است که حتی میتواند از پس لامبورگینی اوروس هم بربیاید. اگرچه گاو خوش استیل ایتالیایی قدرت 650 اسب بخاری و گشتاور 850 نیوتون متری دارد اما این X5 M تا بن دندان مسلح از پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری بای توربو با خروجی 670 اسب بخار و گشتاور 880 نیوتون متر سود میبرد.
این افزایش قابلتوجه قدرت در مقایسه با نسخه استاندارد از طریق برنامهریزی دوباره ECU، استفاده از یک سیستم اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ و همچنین ارتقای فیلترهای هوا و دیگر بازنگریهای کوچک به دست آمده است. X5 M تیون شده میتواند در سه و نیم ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که برای خودرویی با وزن 2386 کیلوگرم کاملاً چشمگیر است. این خودرو هفتدهم ثانیه سریعتر از نسخه استوک کارخانه بوده و اگرچه هنوز سقف سرعت آن اعلام نشده اما کاملاً مطمئنیم که حداکثر سرعت آن بیشتر از سقف سرعت محدود شده 250 کیلومتر در ساعتی X5 M استاندارد میباشد.
جدای از تغییرات صورت گرفته در قلب آهنین 8 سیلندری، اتو دینامیک همچنین از شر رینگهای استاندارد خلاص شده تا جا برای رینگهای 22 اینچی بزرگ با طرح تیرهرنگ باز شود. تقریباً همهچیز در این خودرو به رنگ مشکی بوده به جز کالیپرهای ترمز که رنگ آبی دارند. برخی عناصر فیبر کربنی نیز در X5 M بکار رفته و البته سیستم تعلیق کم ارتفاع نیز از کیت هامان سود برده تا طیف تغییرات ایجاد شده کاملاً کامل و جذاب باشد.
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.