پس از معرفی مدل EX در سال ۲۰۱۷، جگوار بهروزرسانیهای ویژهای را برای مدل ۲۰۱۸ این خودرو تدارک دیده که قوای محرکه جدید، تریمهای لوکستر و مجهزتر و سامانه چهار چرخ محرک با قابلیت دسترسی گستردهتر را شامل میشود. جگوار XE جدید هماینک به چهار موتور غیرتنفس طبیعی شامل سه موتور چهارسیلندر خطی و یک نمونه V-6 تجهیز و قابل سفارش شده است.
نمونه مورد بررسی در این مقاله موسوم به 25t R-Sport است که به پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژ، سامانه چهار چرخ محرک و بسیاری آپشنهای دیگر مجهز شده است. جگوار سه موتور جدید را برای سال ۲۰۱۸ در سدان XE پیشکش نموده است.
مدل XE S یا 35تی به عنوان قویترین نسخه، به یک پیشرانه V-6 با توان خروجی ۳۸۰ اسب بخار مجهز شده است. مدل 30تی از یک موتور ۴ سیلندر توربو به حجم ۲ لیتر، توان خروجی ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر بهره میبرد. مدل پایه ۲۵تی نیز پیشرانه فورد دو لیتری توربوشارژ خود را با یک نمونه ساخت جگوار با توان ۲۴۷ اسب بخار و گشتاور 365 نیوتن متر تعویض نموده است.
همچنین در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار، نسخه پایه 25تی قابلیت بهرهگیری از سامانه چهار چرخ محرک را نیز داراست که برای مشتری در حدود ۲۵۰۰ دلار بیشتر هزینه در برخواهد داشت. همچنین تمامی XEها به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همراه با پدل شیفتر مجهز هستند.
جگوار ادعا میکند که این خودرو از شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت معادل ۵.۸ ثانیه برخوردار است که البته در آزمایش ما این رقم به عدد ۶.۶ ثانیه افزایش یافت. رقیبانی همچون آلفارومئو جولیا و آئودی A4 2.0t کواترو این تست را به ترتیب در ۵.۵ و ۵.۲ ثانیه پشت سر گذاشتهاند.
این خودرو همچنین از bmw 330i و لکسوس is200t نیز کندتر است. البته شتاب زیر هفت ثانیه لزوما کُند محسوب نمیشود اما وقتی با لرزش پیشرانه و عملکرد نه چندان مطلوب گیربکس همراه باشد، قطعا با یک نوع قوای محرکه بینظیر و درجه یک مواجه نیستیم.
میزان مصرف سوخت این خودرو به صورت رسمی معادل 11.2(شهر)، 7.8 (بزرگراه) و 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر(سیکل ترکیبی) اعلام شده است. ما در آزمایش خودمان نیز به ارقامی بسیار نزدیک به این آمار را دست یافتیم.
همچنین میزان چسبندگی 25تی در اسکیدپد معادل 0.86جی ارزیابی شد. سفارش تریم R Sport در نسخه پایه 25تی، برای نخستین بار است که در نظر گرفته شده و هزینهای در حدود ده هزار دلار بیشتر را نسبت به مدل پایه بر مشتری تحمیل خواهد کرد.
این تریم از نظر بصری تمایزاتی همچون کیت بدنه مخصوص شامل: سپرها و رکابهای جانبی جذابتر، جلوپنجره کرومی، اسپویلر عقب، چراغ های زنون و دی لایت های LED را به جگوار XE اضافه خواهد کرد. از نظر تجهیزات نیز امکاناتی مانند: سامانه کمکی حرکت بین خطوط، مانیتورینگ نقاط کور، حسگرهای پارک جلو و عقب، ترمز خودکار اضطراری، نور بالای خودکار و نمایشگر سطح هوشیاری راننده را در بر میگیرد.
همچنین خودرو مورد بررسی به پکیج کامفورت مجهز شده که شامل: درب برقی صندوق عقب، صندلیهای جلو گرم و سردشونده، صندلی عقب گرم شونده و سایهبان برقی شیشه عقب میشود و بهای آن معادل ۲۲۳۵ دلار است.
موارد دیگری همچون شناسایی علائم ترافیکی، سامانه محدود کننده تطبیقپذیر سرعت، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کمکی پارک، کروز کنترل تطبیقپذیر، صفحه نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی، پنل کیلومتر شمار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی ۸۲۵ واتی، قابلیت وای فای، رینگهای ۱۹ اینچی و گرمکن شیشه جلو، در قالب پکیج های مختلف بر روی نسخه پایه 25تی بابهای 39,220 دلار قابل سفارش هستند و ارزش این خودرو را تا 60,645 دلار افزایش میدهند.
طراحی دلنشین و مطبوع، خاص بودن نام و برند جگوار، توانایی در عبور هیجان انگیز از پیچها با وجود عملکرد ضعیف تر پیشرانه، باعث میشود تا مشتریان این خودرو نسبت به مالکان برندهای آلمانی چندان نادیده گرفته نشوند.
البته قیمت بالای نمونه مورد بررسی در قیاس با مدل 35تی با موتور V-6 به قدرت ۳۸۰ اسب بخار، موجب میشود تا انتخاب اول ما نسخه پرقدرتتر XE S باشد.
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.