در بحبوحه‌ی حضور لکسس RC F GT3 در مسابقات 24 ساعته اسپا، این خودروساز ژاپنی با هنرمند پرتقالی پدرو هنریکس به منظور ساخت خودروی هنری LFA به منظور نمایش در مسابقات استقامت یاد شده قراردادی امضا کرده است. این خودروی ویژه فرصتی برای گرامی داشت دهمین سالگرد تولید محصولات پرفورمنس F لکسس نیز می‌باشد.


نقش بستن رنگ خاکستری روی بدنه‌ای سفید حالت مناسبی را در مقایسه با استانداردهای یک خودروی هنری به وجود آورده است. هنریکس درباره هنر خود این‌گونه توضیح می‌دهد:

الهام گرفتن من برای این پوشش بدنه ایده سیالیت حاضر در زندگی امروزی بوده است جایی که همه‌چیز در حرکت بی‌وقفه بوده و فریز کردن همه‌ی چیزها سخت است. خطوط کشیده شده احساس حرکت به همه‌جا و عدم توقف را نشان می‌دهند. من می‌خواستم با استفاده از متریال دست سایز و خطوط مایع به احساسی طبیعی برسم. امیدوارم با انجام این کار احساس خود را نشان دهم.


LFA بهترین تلاش لکسس برای نمایش توانایی‌های خود بوده است. نیروبخش این خودرو پیشرانه 10 سیلندر 4.8 لیتری است که از نظر صدا جزو بهترین پیشرانه‌های تولیدی بوده و ردلاین آن 9 هزار می‌باشد. 65 درصد بدنه این خودرو از پلیمر تقویت شده با فیبر کربن ساخته شده و زیر پوستش نیز لوله‌ای کربنی قرار دارد.


اگر به دنبال LFA جدید هستید هنوز هم نمونه‌های انگشت‌شماری را می‌توان پیدا کرد. بنا به اطلاعات فروش لکسس در سال 2018، این خودروساز دو دستگاه LFA را علیرغم توقف تولید در سال 2012 فروخته است. لکسس سال پیش گفته بود که هنوز هم 12 دستگاه LFA را در شوروم ها دارد.


تویوتا هایپرکار جدیدی را تدارک خواهد دید زیرا کانسپت GR سوپر اسپورت روانه خط تولید خواهد شد. هنوز جزئیات جدیدی از این خودرو منتشر نشده است اما مهندسان تویوتا تلاش خواهند کرد تکنولوژی خودروی مسابقه‌ای TS050 را وارد جاده کنند. این خودروساز برنامه‌هایی برای استفاده از پیشرانه 6 سیلندر 2.4 لیتری بای توربوی هیبریدی با قدرت 986 اسب بخار دارد.

 

 

 

منبع: پدال