نسل فعلی پورشه 911 یک خانواده با 24 عضو است! از نسخه پایه کررا گرفته تا مدل فوقالعادهی GT2 RS هر نوع فرم بدنهای همچون کوپه، کابریولت و حتی تارگا برای خرید وجود دارد.
جدیدترین عضو این خانواده مدل کررا R از نسل 991.2 است که بر پایه مدل پایه کررا شکل گرفته و برخی تجهیزات غیرضروری آن حذف شده است بنابراین یک خودروی اسپورت دیفرانسیل عقب و سبکتر است که تلاش میکند جذابیت مدلهای گرانتر GT3 را شبیهسازی کند.
مواد ایزوله کنندهی صدای کمتری در کررا T بکار رفته و حتی دستگیرههای درب کابین نیز جای خود را به دستگیرههای پارچهای دادهاند. صندلیهای عقب نیز حذف شده و شیشههای عقب و جانبی استاندارد نیز نازکتر از قبل هستند. مشتریان میتوانند 911 T خود را بدون سیستم صوتی یا ناوبری سفارش دهند هرچند مدل حاضر در تست دارای سیستم مدیریت ارتباطات پورشه PCM به همراه اپل کارپلی است.
همچنین تمامی مدلهای کررا R دارای گرافیک جانبی ویژه، نشانهای سفارشی و پلاکهای منحصربهفرد است. اهرم تعویض دندهی کوتاهتر، دوختهای متضاد و پوشش سقف آلکانترا از دیگر شاخصههای این خودرو بوده و علیرغم تمرکز پورشه روی وزن کمتر کررا T، تمامی مدلها دارای صندلیهای برقی نیز میباشند. البته بجای این صندلیها میتوان نمونههای سطلی بکار رفته در مدل GT3 را با قیمت 3324 پوند نیز سفارش داد.
خودرویی که ما تست کردیم همچنین از سیستم فرمان پذیری اکسل عقب پیچیدهی پورشه سود میبرد که آپشنی 1592 پوندی است. تمامی نسخههای این خودرو دارای مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه PASM با 10 میلیمتر ارتفاع کمتر، پکیج اسپورت کرونو و سیستم اگزوز اسپورت میباشند.
قدرت و گشتاور در مقایسه با کررای استاندارد تغییری نکرده اما پورشه میگوید کاهش وزن رخ داده حدود 20 کیلوگرم بوده است. این موضوع به همراه نسبتهای کوتاهتر دندهها باعث شده 911 کررا T در بحث شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت یکدهم ثانیه سریعتر باشد و به لطف گیربکس PDK بسیار سریع احساس شود.
برای احساس بهتر بودن این خودرو در جاده باید فشار زیادی به کررا T بیاورید اما خب فرمان پذیری چرخهای عقب و دیفرانسیل لغزش محدود (برای مدلهای مجهز به گیربکس دستی) باعث میشوند چابکی کررا T افزایش یابد. فرمان خودرو فوقالعاده بوده و احساس زیادی دارد همچنین چسبندگی محصول پورشه در جادههای خشک مثالزدنی میباشد. همچون همیشه میتوانید از بین حالتهای اسپورت، اسپورت پلاس و شخصی یکی را انتخاب کنید. بد نیست بدانید سیستم هماهنگی با دور پیشرانه نیز باعث ایجاد معکوسهای بسیار سریع میشود.
بخشهای کنترلی خودرو سنگین اما ارتباطی هستند؛ اما اگرچه کاهش ارتفاع سیستم تعلیق باعث سفتی سواری در شهر شده اما در جادههای باز عملکردی فوقالعاده برای کررا T را به ارمغان میآورد. صندلیها نیز حمایت کاملی از بدن به عمل میآورند.
صدای پیشرانهی 911 کنونی شاید به اندازه مدلهای تنفس طبیعی پیش از فیس لیفت لذتبخش نباشد اما سیستم اگزوز اسپورت کررا T با غرشهای زیبای خود هر فرد دوستدار خودرویی را به وجد میآورد. پیشرانهی توربوی گشتاوری این خودرو نیازمند تعویضهای کمتر بوده اما اگر خودتان بخواهید اوضاع را دست بگیرید با یکی از سریعترین خودروها در دنیای واقعی طرف خواهید شد.
اما اکثر این ویژگیها در 911 استاندارد نیز دیده میشود. شاید واضحترین تفاوت بین مدل استاندارد کررا با نسخه گرانتر کررا T فقدان مواد ایزوله کنندهی صدا باشد. اوضاع با وجود لاستیکهای پهن عقب بهتر نشده اما صدای جاده و اطراف باعث میشود این خودرو برای استفاده روزمره خیلی توصیه نشود. پس از طی حدود 1000 کیلومتر، صدای بیوقفهی لاستیکها واقعاً روی اعصاب است مخصوصاً اگر در بزرگراهها حرکت نمایید.
پورشه 911 کررا T بیشک یکی از بهترین خودروهای اسپورت است. اگرچه برخی از مشتریان این خودرو عملکرد کررا T را تحسین خواهند کرد اما اکثر ویژگیهای این خودرو در نسخه استاندارد هم وجود داشته و حدود 8 هزار پوند هم ارزانتر است.
مشخصات پورشه 911 کررا T
- قیمت: 85576 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 365 اسب بخار/450 نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا 100 کیلومتر: 4.5 ثانیه
- حداکثر سرعت: 293 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.