در طرح جدید فروش سایپا برای عرضه 5 محصول که صبح دیروز آغاز شد (در مجموع این خودروها اختلاف قیمت 2 تا 15 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار دارند!) ثبت نام ها باز هم به مشکل خوردند.
براساس اعلام شرکت سایپا فروش اینترنتی 4 محصول این شرکت از امروز 10 مردادماه رأس ساعت 10 صبح آغاز شد اما این بار هم مانند گذشته، خریداران در سایت های فروش اینترنتی سرگردان بوده و مدام مشغول به روزرسانی سایت برای ثبت نام هستند!
جالب اینجاست در این طرح فروش محصولات پراید 132 ، پراید 131 ، تیبا، آریو و برلیانس به فروش میرسد که در مجموع این خودروها اختلاف قیمت 2 تا 15 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار دارند اما به صورت کلی قشر متوسط جامعه خریدار این خودروهای زیر 30 میلیون تومان هستند که متأسفانه یا امکان خرید محصولات را پیدا نمیکنند، یا برای خرید خودرو باید از موانع بسیاری گذر کنند.
در حال حاضر براساس اطلاعیه مندرج در سایت سایپا مرحله یازدهم این طرح فروش رأس ساعت 13:30 دقیقه آغاز شده اما با هر بار کلیک کردن کمتر فردی موفق به ثبت نام نهایی می شود. البته هنوز شرکت اطلاعیه اتمام ثبت نام را اعلام نکرده و همین امر باعث تلاش بیشتر مردم برای خرید خودرو شده است.
پیش از این نیز همواره شاهد بروز این اتفاقات در فروش های اینترنتی خودروهای پر طرفدار بازار بودیم و با شرایط موجود بنظر می رسد در آینده نیز هر زمان که خودروسازان قصد عرضه محصولات پر طرفدار خود به بازار را داشته باشند، برای رسیدن خودروها به دست مصرف کننده نهایی همین مشکلات تکرار خواهند شد....!
از طرفی مصرف کنندگان همواره در این اوضاع متضرر شده و در اکثر موارد قادر به خریداری خودروی مورد نظر نمی شوند، این اتفاق در پیش فروش خودروهای پژو2008، سیتروئن C3 ، هاوال H2 ، پژو 206 و 207 ایران خودرو، فولکس واگن پاسات و تیگوان و بسیاری خودروهای دیگر تکرار شده است...، شاید بهتر باشد مسئولین برای یکبار هم که شده به ریشه یابی علت بروز این اتفاقات پرداخته و راه چاره ای بیابند تا در آینده مصرف کنندگان بتوانند خودروی مورد نظر خود را با قیمت مصوب از تولید کننده دریافت کنند و شرکت های تولید و وارد کننده خودرو نیز کمتر در مظان اتهام قرار گیرند....
با این وجود نباید این نکته را نیز فراموش کنیم که برخورد با شرکت های عرضه کننده خودرو که در فرایند فروش خودروها تخلفی مرتکب شده اند، بدون در نظر گرفتن دولتی یا خصوصی بودن و حتی تولید یا وارد کننده بودن آنها باید در دستور کار مراجع نظارتی قرار گیرد.
منبع: وب سایت خودرو
با سلام <_br /_>الان که این ایمیل رو براتون میزنم 39 مرحله ازثبت نام سپری شده و به جرات میتونم بگم در 35 مرحله اش بنده وهمسرم <_br /_> با 2 لپ تاپ و دو اینترنت پر سرعت شرکت کردیم. سینک روی ثانیه از تایم دات آر. <_br /_>چشمام داره در میاد به والله. از بین این 35مرحله فقط تونستیم در دو مرحله به سامانه ثبت نامتون وارد بشیم. فیلدها رو سریعا و صحیح با کپی پیست پر کردیم اما در مرحله اتصال به درگاه بانکی بالغ بر 15 دقیقه به بهانه ی اتصال به درگاه(لود) فریز ومتوقف شدیم تا مارو ناکام گذاشت. <_br /_>شمارو جام امام حسین اینچه وضعیتیه <_br /_>این چه ثبت نامیه. <_br /_>صبح از ساعت نه و نیم مدارک دادم نمایندگی اونا هم موفق نشدن برام ثبت بزنن. <_br /_><_br /_>از یک سو از ساعات 11:30 تا 13:30 رفتم کافی نت اونجا هم طی دو ساعت کسی نتونست ثبت نام کنه اینایی که تونستن ثبت نام کنن فرا زمینی هستن؟؟؟ <_br /_>ذله شدم یعنی سایپا پس از چندین سال فروش اینترنتی نمیدونه که بساط و هجوم اینه. این چه تدابیریه اخه؟؟ <_br /_>سایت سایپا سر ثانیه یا کسی رو راه نمیده یا اگه هر 25 بار یکبار کسی رو راه میده در مرحله اتصال به درگاه بانکی ادم رو بیچاره میکنه خوب چرا اخه چرا؟؟؟ <_br /_>این نقص سایته یا مردمه؟ <_br /_>به هزار شگرد و طریق زدم فقط دوبار رفت داخل اونم در مرحله _مشتری گرامی، تراکنش شما در حال اتصال به درگاه بانک میباشد_ فریز شد