کانسپت ماشین لکسوس UX در نمایشگاه پاریس رونمایی شد

کانسپت ماشین لکسوس UX برای اولین بار در نمایشگاه ماشین پاریس کار خود را آغاز کرد و دورنمایی از مسیر طراحی های لکسوس در سال های آینده را به نمایش گذاشت.

انتظار می رود که این کانسپت در طراحی مدل های SUV تاثیر داشته باشد؛ این ماشین ها در تولیدات آینده ی لکسوس، جایگزین مدل هاچ بک CT 200h خواهند شد. کانسپت لکسوس UX توسط مرکز طراحی اروپایی لکسوس یعنی ED2 پایه ریزی شده است. در نمای بیرونی کانسپت لکسوس UX قوس های عضلانی را در قسمت بالایی چرخ ها مشاهده می کنید؛ علاوه بر این، خط های زاویه دار و تیز، ظاهر جذابی به پنج درب این ماشین بخشیده اند. دکتر یوهان وان زیل، رئیس و مدیر اجرایی تویوتا و لکسوس در اروپا در این باره گفت: "کانسپت ماشین لکسوس UX تماما بیانگر انتظارات و دانش بی نظیر لکسوس درباره ی بازار مدل های SUV است. ما برای نسل بعدی جسارت و احساسات بیشتر در SUV لکسوس، کانسپت UX آماده هستیم."

خمیدگی های جسورانه ی دو درب عقبی کانسپت به خوبی با قوس چرخ ها همخوانی دارند. دستگیره های این کانسپت همگی در قسمت وسط ماشین تعبیه شده اند که با درب عقب لولایی آن سازگاری داشته باشد. در قسمت پشتی، یک سقف کوپه مانند طراحی شده و خط تیز نورهای آن با چراغ های LED به وجود آمده است. بدنه ی کلی این کانسپت در مجموع کوچک تر از مدل های لکسوس NX و RX است؛ این مساله به نوبه ی خود، اطلاعات منتشر شده از منابعی که پیش نمایشی از آن را به نمایش گذاشته بودند، تایید و پشتیبانی می کند. در قسمت جلویی درب ها، دوربین هایی وجود دارند که رو به عقب ماشین قرار گرفته اند؛ این آینه ها به نمایشگری که زوایای عقب ماشین را نشان می دهد، متصل هستند.

لکسوس، کابین داخلی ماشین را با عنوان "تکنولوژی های تخیلی برای تجربه ی رانندگی همه جانبه" توصیف کرده است؛ علاوه بر این، مدعی شده است که در طراحی داخلی کانسپت لکسوس UX، روش های ساخت سنتی با تکنیک های تولید تکنولوژی رده بالا ترکیب شده اند. در طراحی صندلی های این کانسپت نیز از تکنولوژی کانسپت Kinetic Seat (صندلی جنبشی) لکسوس استفاده شده است؛ در این تکنولوژی، پارچه هایی که شبیه به بافت شبکه های عنکبوتی هستند به کار گرفته شده تا وزنی سبک را در عین باریکی و استحکام ارائه دهند. کانسپت ماشین لکسوس UX همچنین از یک مرکز اطلاعات سرگرمی مجهز به دو نمایشگر برخوردار شده که از تکنولوژی HMI بهره می برد. علاوه بر این، داشبوردی که تمام بخش جلویی را پوشانده و طرح رنگی قابل توجه از دیگر ویژگی های طراحی داخلی این کانسپت هستند.

کمپانی لکسوس از سیستم قدرت کانسپت خود حرفی به میان نیاورده است؛ با اینحال وجود فرمان و دکمه های انتخاب دنده در قسمت کنسول مرکزی نشان می دهد که این ماشین، از نوعی موتور احتراق برخوردار شده است. یک جفت لوله ی اگزوز که در قسمت عقب قرار گرفته اند، این احتمال را افزایش می دهند؛ با اینحال و با توجه به گرایشات اخیر این کمپانی در صنایع موتوری، به نظر می رسد که این کانسپت به نوعی از منابع قدرت الکتریکی نیز برخوردار شده است. 

نویسنده: زهرا جانعلیزاده

منبع: autocar