لامبورگینی همانطور که وعده داده بود، در گردهمایی پبل بیچ امسال رسماً مدل جدید اونتادور SVJ را رونمایی کرد و این دقیقاً همان چیزی است که انتظار داشتیم. این گاو وحشی افراطیترین لامبورگینی موتور وسط تاریخ محسوب میشود و مرزهای عملکرد این شرکت ایتالیایی را کاملاً ارتقاء داده تا جایی که رکوردسریعترین خودروی تولیدی دنیا در پیست نوربرگرینگ را بنام خود ثبت کرده است.
در زیر پوست این هیولای ایتالیایی، همان نیروگاه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور استاندارد قرار دارد که حالا خروجی آن به 770 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. این نیرو توسط گیربکس هفت سرعتهٔ ISR لامبورگینی و لاستیکهای پیرلی P-Zero کورسا سفارشی به سطح مسیر منتقل میشود. به لطف این پیشرانهٔ تقویتشده، اونتادور SVJ میتواند ظرف تنها 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده، ظرف 8.6 ثانیه مرز 200 کیلومتر در ساعت را رد کرده و نهایتاً به قلهٔ حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
هرچند این اعداد ارتقاء بزرگی را نسبت به اونتادور استاندارد نشان نمیدهند اما SVJ ویژگیهای بسیار قابلتوجه دیگری دارد که یکی از آنها بالها و اسپلیترهای دیوانهوار آن است. به همین دلیل شاید بتوان واضحترین تفاوت میان SVJ و دیگر مدلهای اونتادور را استایل بیرونی آن دانست. لامبورگینی این گاو خشمگین را به سیستم آئرودینامیکی ویژهٔ خود که بهصورت مخفف ALA نام دارد مجهز کرده است که موجب افزایش 40 درصدی داونفورس و همینطور کاهش ضریب آئرودینامیک میشود. این سیستم برای اولین بار در اوراکان پرفورمانته ارائه شد و حالا اونتادور SVJ دومین ساختهٔ لامبورگینی محسوب میشود که به ALA مجهز شده است.
در جلوی اونتادور SVJ دو فلپ تعبیه شده که میتوانند در کمتر از 500 میلیثانیه فعال شوند. هنگامیکه این سیستم فعال شود، فلپها باز شده که ضریب آئرودینامیک خودرو را بهبود بخشیده و به افزایش عملکرد آن در خط مستقیم کمک میکند. علاوه بر این، در لبههای انتهایی بال در عقب خودرو نیز فلپهای تعبیه شده است که این فلپها هم توسط سیستم ALA کنترل میشوند. این سیستم هنگامیکه طرف چپ یا راست خودرو به داونفورس بیشتری نیاز داشته باشد، فلپ همان سمت را باز میکند.
اما علاوه بر قطعات فعال آئرودینامیکی، تغییرات دیگری هم در بخش بیرونی اونتادور SVJ ایجاد شده است. بهعنوانمثال، این سوپراسپرت افراطی به سقف فیبر کربنی جدید و پوشش موتور ویژهای مجهز شده که بخش زیادی از پیشرانه را پنهان کرده است. علاوه بر این، لامبورگینی اسپلیتر جدیدی در جلو، رکابهای سفارشی و رینگهایی اختصاصی را هم برای SVJ طراحی کرده است. در بخش فنی نیز همانند اونتادور S، مدل جدید SVJ هم بهمنظور بهبود قابلیت مانور در سرعتهای پایین و افزایش ثبات هنگام پیمودن پیچها در سرعتهای بالا، به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب مجهز شده است.
لامبورگینی همزمان با رونمایی از اونتادور SVJ در پبل بیچ، نسخهٔ ویژهای از آن با نام SVJ 63 را هم معرفی کرده است. این مدل بهمنظور ادای احترام به سال تأسیس لامبورگینی یعنی سال 1963 ساخته شده و تنها 63 دستگاه از آن تولید میشود. ویژگی منحصربهفرد SVJ 63 رنگ بیرون اختصاصی سفید و مشکی آن به همراه تریم طلایی و برچسب 63 است. از نسخهٔ معمولی اونتادور SVJ اما 900 دستگاه ساخته خواهد شد که قیمت پایهٔ هرکدام از آنها در ایالاتمتحده از 517,700 دلار آغاز میشود.
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.