تیونر آلمانی ای سی اشنایتزر کاملاً روی غلتک افتاده زیرا قبلاً توانسته رکوردسریعترینسدان را در پیست Sachsenring ثبت کند و هماکنون نیز ثابت کرده که M5 F90 تیون شدهاش سریعترین M5 تاریخ در پیست مشهور نوربرگ رینگ است.
ژورگ مولر پشت فرمان این سدان تقویت شده توانسته یک دور جهنم سبز را در 7 دقیقه و 29.50 ثانیه طی کند. در مقام مقایسه باید گفت این رکورد حدود 9 ثانیه سریعتر از رکورد M5 استاندارد است. البته رکورد M5 استاندارد توسط مجله اسپورت اتو ثبت شده بود.
با تمامی این تفاسیر M5 تیون شده توسط ای سی اشنایتزر سریعترین سدان نوردشلایف نیست زیرا این عنوان به جگوار XE SV پروجکت 8 تعلق دارد که توانسته رکورد قبلی آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو را بشکند.
واضح است که تفاوتهای زیادی بین بی ام و M5 و جگوار وجود دارد به گونهای که در نظر داشته باشید XE متمرکز روی پیست بهطور قابلتوجهی سبکتر بوده و برای رکوردشکنی حتی فاقد صندلیهای عقب بوده است. اشتباه نکنید! نمیخواهیم هیچگونه بهانهای برای بامو بیاوریم زیرا محصول این شرکت همچنان یک سوپرکار چهار درب در لباس یک سدان لوکس میان سایز است.
ای سی اشنایتزر با دستکاری پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی M5 قدرت 691 اسب بخاری و گشتاور 850 نیوتون متری را به دست آورده است. این خودرو حتی قویتر از M5 کامپتیشن با قدرت 617 اسبی و گشتاور 750 نیوتون متری است.
این تیونر جدا از تقویت قوای محرکه اقدام به نصب بال عقب بزرگ برای ایجاد داون فورس بیشتر، استفاده از رینگهای 21 اینچی سبکوزن و سیستم تعلیق سفارشی KW کرده است.
تنها مشکلی که پیش روی تیونرها در ارتقای M5 کامپتیشن وجود داشته موضوع زمان بوده و اگر بفهمیم که رکورد فعلی M5 تیون شده در آینده ارتقا مییابد سورپرایز نخواهیم شد.
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.