رنو کانسپت خیره کننده رنو ترزور را در نمایشگاه اتومبیل پاریس به روی صحنه آورد

رنو امسال با کانسپت خیره کننده ای پا به نمایشگاه خودروی فرانسه گذاشت. رنو ترزور (Renault Trezor) یک کانسپت رویایی اسب بخاری با یک سقف تاشو است. انتقال قدرت در این مدل با داشتن سنسورهای متعدد و تکنولوژی های خودران بر پایه ماشین های فرمول E طراحی شده است. 

کمپانی رنو در سال 2010 کانسپت DeZir را معرفی کرد. این کمپانی می گوید که بعد از طراحی DeZir المان های تاثیر گذار در طراحی آن به محصولات بعدی رنو همچون Clio 2012 و Kadjar 2015 نفوذ کرد و اکنون کانسپت ترزور با بهره گیری از همان المان ها طراحی جذابی را به نمایش گذاشته است. با اینکه ترزور یک خودروی دو نفره است؛ اما 4700 میلیمتر طول داشته و چیزی در حدود 475 میلیمتر بلندتر از نسل سال 2010 خود است. نمای جلویی آن کاملا تهاجمی طراحی شده است. چراغ های جلو با انحنای این کانسپت در هم آمیخته و هیچ جلو پنجره توری شکلی نیز در جلوی آن دیده نمی شود. در طراحی عقب نیز همان انحنای جلویی دیده شده و چراغ های عقب به صورت نوار باریکی سرتاسر نمای پشتی را در بر گرفته است. نشان الماس گونه رنو نیز به شدت جلب توجه می کند. رنو می گوید که در هنگام ترمز، چراغ خطرهای عقب یک اثر بصری جالب را به نمایش خواهد گذاشت.

طراحی منحصر بفرد و بدنه فیبر کربنی این کانسپت، ضریب درگ را به 0.22 رسانده و وزن این خودرو را با توجه به ساختار کربنی آن در 1600 کیلوگرم ثابت نگه داشته است. رنو Trezor یک سوپراسپرت تمام عیار است. موتور الکتریکی آن خروجی مناسبی دارد. موتور 349 اسب بخار قرار گرفته در قسمت عقب ماشین از همان فناوری برخوردار شده است که رنو در ماشین Renault e.dams برای مسابقات قهرمانی فرمول E از آن استفاده کرد. گشتاور 380 نیوتن متر می تواند این کانسپت را تنها در عرض 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 62 مایل بر ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) برساند.

بسته بندی منحصر بفرد باتری های عقب و جلو به حفظ چرخش موتور و توزیع وزن مناسب آن کمک بسیاری کرده است. یک سیستم بازیابی انرژی ترمز که از مسابقات فرمول E مشتق شده، شارژ باتری را افزایش می دهد. در داخل نیز همیشه خاص و عجیب است. داشبورد از یک فرمان و نمایشگر تشکیل شده که سیستم سرگرمی را نیز شامل می شود. قبل از این که راننده و سرنشین دوم بخواهند که درون خودرو نشسته و به تماشای فیلم بر روی نمایشگر خطی آن مشغول شوند باید سقف یک تیکه قرار گرفته بر روی کابین را بالا ببرند. هیچ دری برای باز کردن وجود ندارد. راننده و مسافر می توانند بر روی صندلی های پوشیده از چرم این کانسپت نشسته و از یک رانندگی راحت و با آرامش لذت ببرند. چوب قرمز رنگ داشبورد تا زیر کاپوت گسترش یافته و نمایشگر اولد ال شکل بر روی آن نصب شده است. سیستم چند رسانه ای نیز به طور خودکار، گوشی هوشمند راننده را به رسمیت می شناسد.

کانسپت رنو ترزور برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 به نمایش درآمد. اگر چه این یک خودروی کانسپت است و امید چندانی به تولید واقعی آن نخواهد بود؛ اما رنو عنوان کرده است که المان های بکار رفته در طراحی این کانسپت ممکن است که در مدل های بعدی رنو نیز دیده شود. شاید بتوان امیدوار بود که رنو ترزور روزی جاده های واقعی جهان را به تسخیر خود درآورد. شاید!

منبع: تک بوک