در موتور اسپرت یک کلیشهی قدیمی وجود دارد و آن اینکه اگر خودروهای مسابقهای درست به نظر برسند عملکرد خوبی خواهند داشت.
البته شاید این ضربالمثل کاملاً درست نباشد. بسیاری از خودروهای مسابقهای زشت به قهرمانی رسیدهاند درحالیکه بسیاری از نمونههای زیبا نیز سرعتی هماهنگ با ظاهر خود ندارند.
اما اینجا یک نکته صحیح وجود دارد: اگر ظاهر یک خودرو درست از آب درآمده باشد، در صورت ناکامی آن بسیار متعجب خواهیم شد.
البته که مسئلهی ظاهر و طراحی یک خودرو شخصی بوده اما از نظر ما نسل جدیدبی ام و Z4ظاهر درستی داشته و طراحی آن در مقایسه با نسل قبلی بهبود یافته است. طراحی این خودرو برجسته و مطمئن بوده و جلوپنجره بزرگ کلیوی شکل آن گیرا و زیبا به نظر میرسد.
در کل باید گفت نسل قبلی Z4 از نظر همهی افراد زیبا نبود و طراحی و پرفورمنس آن نیز در یک حد قرار نداشت. کارشناسان با بررسی نسل قبلی Z4 قوای محرکه آن را تحسین کردند اما سواری، هندلینگ و فرمان آن را خیلی برجسته و متفاوت نیافتند. این خودرو نتوانست پرفورمنسی برابر با ظاهر خود داشته باشد.
مهندسان بامو فوراً این نکته را متوجه شده و به انتقادات وارده پاسخ دادند. ما اوایل سال جاری به مدت کوتاهی توانستیم پشت فرمان نسخه پیشتولیدی Z4 جدید نشستیم و با برخی از مهندسان دینامیک سواری بامو دیدار کردیم. آنها تستهای وسیعی برای اطمینان از سواری خوب Z4 انجام دادهاند. مهندسان این خودروساز آلمانی میخواهند از تولید یک خودروی کاملاً اسپورت اطمینان حاصل یابند. به عنوان نتیجهبخش اعظم زمان توسعه این خودرو صرف دینامیک سواری Z4 شده است.
ما با راندن این رودستر جذاب در جاده و پیست فهمیدیم که این خودرو ارزش صرف وقت زیاد برای دینامیک سواری را داشته است. Z4 جدید حتی در نسخه پیشتولیدی هم پایدار و متوازن حس شده و اعتمادبهنفس لازم در راننده برای عبور از سطوح گوناگون را ایجاد میکند.
واضح است که فعلاً نمیتوانیم از میزان خوب بودن Z4 جدید بهطورقطع سخن بگوییم؛ اما امیدواریم که ظاهر و پرفورمنس نسل جدید این خودرو با یکدیگر هماهنگی خواهد داشت.
منبع: autocar
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.