خودروهای الکتریکی در نمایشگاه اتومبیل پاریس2016 حضور پر رنگ تری داشتند
حضور پر رنگ خودروهای الکتریکی در نمایشگاه ماشین پاریس 2016 از آینده ی صنعت اتومبیل سازی و انحراف آن به سمت ماشین های الکتریکی خبر می دهد؛ البته این در صورتی است که این نمایشگاه دو سالانه بتواند ورود و حضور مشتری های معتبر را تضمین کند.
وسایل نقلیه ی الکتریکی در نمایشگاه اتومبیل پاریس فضای گسترده ای را به خود اختصاص دادند؛ حضور خودروهای الکتریکی در این نمایشگاه از ماشین های لوکس و دیزلی پر رنگ تر بوده است. بیشتر ماشین ها در نمایشگاه پاریس امسال، به گرایشات مربوط به انرژی های سبز اختصاص داشته است؛ بهره وری این انرژی ها بالاتر بوده و هیچ آلودگی ندارند. این ماشین ها برای کسانی که به محیط زیست خود اهمیت داده و قصد ندارند دی اکسید کربن بیشتری را به آن اضافه کنند، کارامد تر است. با این اوصاف، اخبار ماشین های دیزلی به عنوان عناصر فرعی در این نمایشگاه پوشش داده شد؛ این در حالیست که تمرکز اصلی روی خودروهای الکتریکی قرار داشت.
ایان فلچر، تحلیلگر اصلی U.K. شرکت خدمات مالی HIS Markit در این باره گفته بود: "انتظار می رود که کراس اوورها و خودروهای الکتریکی، بار دیگر از عناوین کلیدی این نمایشگاه باشند." او همچنین خاطر نشان کرد که این گرایش در واقع تلفیق تقاضای مصرف کننده به نسبت کراس اوورهایی است که در این نمایشگاه رونمایی می شوند، همچنین به فاکتورهای دی اکسید کربن صفر نیز بستگی دارد.
عدم حضور برخی برندهای بزرگ خودروساز در این نمایشگاه، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است؛ با اینحال و علیرغم حضور آنها، بسیاری از تولید کنندگان از فرصتی که نمایشگاه ماشین پاریس فراهم کرده، بهره برده و خودروهای الکتریکی جدید خود را به نمایش گذاشتند. کمپانی فولکس واگن نمایش جذابی از خط تولید ماشین های لوکس خود را به عنوان بخشی از برنامه های کاهش هزینه (بعد از رسوایی دی اکسید کربن) به اجرا گذاشت. این کمپانی همچنین از برنامه ی ماشین الکتریکی هوشمند خود رونمایی کرد تا از تغییر رویکرد خود به سمت مدل های الکتریکی خبر دهد. این کمپانی وعده داد که تا پایان سال 2025، بیش از 30 خودروی تمام الکتریکی را معرفی می کند و فروش سالانه ی آنها، دو تا سه میلیون واحد خواهد بود. کمپانی فولکس واگن از ماشین الکتریکی جدید خود به عنوان تبلیغی برای گرایشات زمینه ی جدید خود و برنامه های مربوط به توسعه ی خودروهای الکتریکی در سال های آینده استفاده کرده است.
مرسدس بنز یکی دیگر از برندهایی است که قصد دارد از یک مدل SUV جدید رونمایی کند؛ این خودروی الکتریکی رقیب اصلی تسلا مدل ایکس به شمار می رود. ایلان ماسک و کمپانی خودروهای الکتریکی تسلا، با آمار فروش فوق العاده و سودهای چشمگیر خود نمی تواند خللی را به این صنعت وارد کند؛ با اینحال، توانست در میان مصرف کننده ها و خودروسازان، توجه کافی را جلب کرده و از محبوبیت چشمگیری برخوردار شود. کمپانی مرسدس بنز همچنین از مدل های AMG GT R، AMG GLC43 کوپه، GLC350e کوپه، AMG GT و GT C روداستر رونمایی خواهد کرد. علاوه بر این قصد دارد از یک کانسپت الکتریکی رونمایی کند. مرسدس بنز با عنوان "یک چشم انداز واقعی از نسل کاملا جدید خودروهایی با باتری های الکتریکی" از کانسپت خود یاد می کند.
برند اوپل که یکی از شرکت های تابعه ی جنرال موتورز به شمار می رود نیز از ماشین Ampera-e رونمایی خواهد کرد؛ این ماشین در واقع همتای اروپایی شورولت بولت خواهد بود که از محدوده ی مسافتی 238 مایل معادل 383 کیلومتر برخوردار است.
کمپانی بی ام دبلیو نیز از سری 3 Gran Turismo چهار در پرده برداری خواهد کرد. علاوه بر این، مدل های الکتریکی جدید با نام های i3 و نسخه ی ویژه ی i8 Protonic Dark Silver به نمایش گذاشته می شوند. کانسپت بی ام دبلیو X2 نیز که یک مدل SUV به شمار می رود، رونمایی شده و روند تولید آن تا اواخر 2017 آغاز خواهد شد.
در ادامه لیست جامعی از نمایش های کلیدی را مشاهده خواهید کرد:
ماشین های آماده برای تولید
- آئودی Q5
- آئودی A5 کوپه و A5 Sportback
- بی ام دبلیو i8 Spyder و i8 کوپه
- فراری لافراری آپرتا
- فراری جی تی سی 4 لوسو
- هاچبک هوندا سیویک، سیویک مدل R
- هیوندای i30
- اینفینیتی QX50
- کیا ریو
- لندروور دیسکاوری
- مرسدس بنز کلاس ای All Terrain
- Mercedes-AMG GT Roadster/GT C
روداستار
- نیسان میکرا
- اوپل Ampera-e
- پورشه پانامرا، پانامرا
هیبریدهای پلاگین
- خودروی الکتریکی هوشمند forTwo
- خودروی الکتریکی هوشمند forFour
خودروهای کانسپت
- بی ام دبلیو X2
- لکسوس UX
- کراس اوور الکتریکی مرسدس بنز
- کانسپت میتسوبیشی GT-PHEV
- خودروی الکتریکی فولکس واگن
با توجه به عدم حضور برخی برندهای بزرگ در پاریس و تسلط خودروهای الکتریکی در نمایشگاه امسال، اهمیت چشمگیر نمایشگاه اتومبیل در این دوره به نمایش گذاشته می شود؛ دوره ای که اینترنت در آن به عنوان یک ابزار اساسی برای خودروسازان به شمار می رود تا بتوانند اطلاعات را منتشر کرده و هزینه ی کمتری را در فراهم کردن تدارکات نمایشگاه صرف کنند. نمایشگاه ماشین پاریس از نمایش ماشین های لوکس برای مشتریان ثروتمند به یک پلت فرم نمایشی برای نشان دادن نوآوری ها بدل شده است؛ در این نمایشگاه حتی افراد ناآزموده نیز امکان حضور داشته و می توانند اطلاعاتی را درباره ی آینده ی خودروسازی جهان کسب کنند.
منبع: تک بوک
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.