تویوتا FCV Plus از نمایشگاه ماشین پاریس کار خود را آغاز می کند

کانسپت هیدروژنی تویوتا FCV Plus پیش نمایش چشم انداز این کمپانی از خودروهای سوخت هیدروژنی آینده را به اجرا گذاشته است.

کانسپت تویوتا FCV Plus بعد از رونمایی در نمایشگاه ماشین توکیو در اوایل امسال، برای اولین بار در اروپا و از طریق نمایشگاه خودرو پاریس کار خود را آغاز می کند. ماشین تویوتا FCV Plus چشم اندازی از آینده ی ماشین های این کمپانی را نشان می دهد که در آنها از هیدروژن به عنوان منبع سوخت اصلی استفاده می شود. زمانیکه این ماشین برای مصارف نقل و انتقال استفاده نمی شود، به عنوان ژنراتور تولید کننده ی الکتریسیته برای خانه ی راننده ی خود مورد استفاده قرار می گیرد؛ این عملکرد حتی در مواقعی که دور از خانه باشد نیز کاربرد دارد، و زمانیکه هیچ استفاده ای از آن نمی شود، انرژی به توری اصلی خود باز می گردد.

کمپانی تویوتا در این باره می گوید: "اخلاق های انسانی برجسته ی این ماشین، در واقع نشان دهنده ی سهم مثبتی است که ماشین های هیدروژنی آینده می توانند در جامعه داشته باشند." در کانسپت تویوتا FCV Plus ، هر کدام از چرخ ها از یک موتور مجزا برخوردار شده اند؛ این در حالیست که سوخت سلولی در میان دو چرخ جلو و منبع هیدروژن، بین دو چرخ عقب قرار گرفته است. کمپانی تویوتا اعلام کرد که این ماشین تا 15 سال آینده به مرحله ی تولید نخواهد رسید؛ با اینحال این کمپانی معتقد است، زمانیکه کانسپت تویوتا FCV Plus به این مرحله برسد، منبع هیدروژنی آن بیش از مقداری خواهد بود که در حال حاضر در مدل تویوتا میرای FCV استفاده می شود.

تویوتا FCV Plus با طول 3800 میلی متری خود از مدل تویوتا یاریس کوچکتر بوده و از مدل Aygo بزرگتر است. این ماشین با عرض 1750 و ارتفاع 1540 میلی متر، کمی عریض تر و بلند تر از دو مدل نامبرده طراحی شده است. همانطور که انتظار می رود، طراحی کانسپت تویوتا FCV Plus بسیار پیشرفته است؛ فضای شیشه ای که محیط خارجی آن را در بر گرفته و بدنه ی سفید آن، بخش سوم و پایین تر خودرو را می پوشاند. چرخ های عقب ماشین به معنای واقعی کلمه ی کانسپت، کاملا پوشیده شده اند. در طراحی داخلی کانسپت تویوتا FCV Plus که برای چهار نفر در نظر گرفته شده، از یک کابین با شمایل فوق مدرن با سازه ای شبیه به موم زنبور عسل استفاده شده و هیچ داشبوردی در آن تعبیه نشده است. تنها یک فرمان مینیمالیستی وجود دارد که از یک جایگاه بلند در جلوی ماشین، خارج می شود.

کانسپت تویوتا FCV Pus در نمایشگاه ماشین توکیو، اولین ماشینی بود که همراه با ماشین اسپرت S-FR به نمایش گذاشته شد.

نویسنده: زهرا جانعلیزاده

منبع: autocar