شاسی بلند ها وارد قلمروی سدان های اجرایی سنتی شده و سهم آنها را از آنِ خود کردهاند اما بازار سدان های لوکس چهار درب هنوز نفس میکشد. قطعاً آئودی تعهد ویژهای به این بخش از بازار دارد زیرا آن میزان از تکنولوژی و ظرافتی که در پنجمین نسل از A6 بکار رفته این خودرو را به پیشرفتهترین نسل تاریخ خود تبدیل کرده است؛ و این کار به واقع خوب انجام شده است.
این خودرو همچنان از پلتفرم MLB Evo گروه فولکس واگن استفاده میکند اما خب بهبودهایی در آن مشاهده میشود. همچنین پیشرانهای جدید هم در دل A6 میتپد. این مدل 40 TDI که از ساختار نامگذاری جدید آئودی نیز سود میبرد دارای پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزلی است که قدرت 201 اسبی و گشتاور 400 نیوتون متری دارد.
از نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته S ترونیک دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. نه خبری از سیستم چهار چرخ محرک است و نه میتوان این خودرو را با سه پدال سفارش داد. البته آئودی نباید از این کار خجالت بکشد زیرا ترکیبی که مشاهده میکنیم کاملاً لذتبخش است.
پیشرانههای دیزلی 4 سیلندر میتوانند گاهی اوقات صدای زیادی داشته باشند و میزان رضایت خودروهایی از این دست را خراب کنند اما این موضوع درباره A6 جدید صدق نمیکند. شما نالهی پیشرانهی دیزلی را میشنوید اما خب صدای آن به خوبی سرکوب شده است. گشتاور زیاد خودرو در دورهای پایین به دست میآید بنابراین سرعت گرفتن خودرو خیلی سخت نیست.
مدل 40 TDI قدرت بیشتری در مقایسه با نزدیکترین رقبای خود داشته و گیربکس 7 سرعته نیز نرم است و بی حاشیه عمل میکند.
این خودرو با استفاده از لانچ کنترل میتواند در 8.1 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و تا حداکثر سرعت 245 کیلومتر در ساعت نیز به راه خود ادامه دهد؛ اما مسئله اصلی راحتی خودرو است زیرا سدان هایی همچون A6 احتمالاً اکثر اوقات در بزرگراهها حاضر خواهند بود. مدل S Line حاضر در تست از رینگهای 19 اینچی آلیاژی و سیستم تعلیق اسپورت تر با 10 میلی کاهش ارتفاع خودرو سود میبرد. مدلهای S Line همواره در دستاندازها به مشکل برمیخوردند اما نسل جدید A6 اینگونه نیست. حتی بدون وجود دامپرهای تطبیقی و با استفاده از رینگهای بزرگ شاید شما متوجه برخی ناهمواریها نشوید.
بهترین عملکرد سیستم تعلیق در سرعتهای بزرگراهی و میانی است جایی که دامپرها کار قابلاحترامی در جذب انرژی وارده به سیستم تعلیق انجام میدهند.
اگرچه سیستم تعلیق A6 جدید خیلی روی سواری خودرو تأثیر منفی نمیگذارد اما خب به هندلینگ خودرو کمک میکند. فرمان سدان جدید آئودی مستقیم و سبک بوده اما از نظر احساس تعریف چندانی ندارد. توازن آن نیز به خوبی ب ام و سری 5 نیست و هیجان لازم را نیز به اندازهی رقیب باوارایی به راننده منتقل نمیکند. البته این فرمان با هدفی که آئودی در ذهن داشته هماهنگ است.
اما کابین به آسانی میتواند به سدان لوکس ب ام و برابری کند. متریال بکار رفته کیفیت بالایی داشته و A6 ارزش قیمت 42 هزار پوندی خود را دارد. کیفیت ساخت آن نیز همانی است که از محصولات ارباب حلقهها انتظار داریم.
این خودرو بهصورت استاندارد از صندلیهای چرمی و گرم شونده و همچنین چراغهای LED ماتریکس، کروز کنترل، حسگرهای پارک جلو و عقب و دوربین دندهعقب سود میبرد. از دیگر تجهیزات نیز میتوان به اپل کارپلی و اندروید اتو، ترمز خودکار، هشدار خروج خودرو از مسیر و ناوبری اشاره کرد.
شما نیاز چندانی به آپشن های گران نخواهید داشت هرچند یک پکیج تکنولوژی 1495 پوندی وجود دارد که شامل صفحهنمایش 10.1 اینچی و کاکپیت مجازی 12.3 اینچی به همراه شارژ بیسیم گوشی میباشد.
صندلیهای عقب نیز راحت هستند. فضای زیادی برای پاها وجود داشته و صندوقعقب 565 لیتری نیز پاسخگوی اکثر نیازهاست؛ اما موقعیت رانندگی A6 جدید به اندازهی سری 5 عادی و طبیعی نیست زیرا شما در آئودی ارتفاع بالاتری خواهید داشت.
ب ام و خودرویی است که عنوان نزدیکترین رقیب آئودی A6 را یدک میکشد و به زودی میزان قوی بودن آن را خواهیم فهمید؛ اما فعلاً بررسیهای ما نشان میدهد که آئودی به آسانی میتواند شانهبهشانهی سری 5 در کلاس سدان های اجرایی حرکت نماید.
آئودی با A6 جدید بازی را وارد مرحله جدیدی کرده است. کیفیت، تکنولوژی، راحتی، آرامش و پرفورمنس این خودرو بهبود یافته است. این خودرو کاربردی و لوکس بوده و از کیفیت ساخت بالایی سود میبرد؛ اما از نظر هیجان رانندگی به پای ب ام و سری 5 نمیرسد. البته خریداران این خودرو شاید راحتی و نقاط قوت A6 را به رانندگی پرهیجان ترجیح دهند.
مشخصات آئودی A6 40 TDI S Line
- قیمت: 42 هزار پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 201 اسب بخار/400 نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.1 ثانیه
- حداکثر سرعت: 245 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.